Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olipa kauppareissu eilen.

Vierailija
20.09.2011 |

Viikonlopuisin olen pyrkinyt välttämään kaupassa käyntiä, mutta pitää jatkossa välttää myös maanantai päiviä.

Yksi mamma syötää lapsiaan kaupassa, todella hygieenistä, seuraavaksi istuu ylisuuri lapsi kärryissä, nimemomaan kärryissä. Yksi tyttö törmäilee kärryillä ja parkuu äitiä, joka on hukassa. Enkä todellakaan tehnyt elettäkään auttaakseni, toivottavasti molemmat pelästyivät sen verran, että oppivat jatkossa pitämään parempaa huolta toisistaan.

Hymiö :), sille isällä, joka piti päänsä, että tikkari syödään sitten vasta, kun se on maksettu.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkkiksella olimme tulla yliajetuksi, kärryparkissa esiteinit yritti ajaa paallemme pyörillä kun eivät jaksaneet viedä niitä niille kuuluvalle paikalle. Pullonpalautuksessa nuo samaiset teinit yrittivät etuilla meitä 3 kertaa vaikka heille asiasta sanoinkin. Samaisessa pullonpalautuksessa sekä myöhemmin kaupassa sisällä joku viiskymppinen miesihminen katsoi oikeudekseen mulkoilla meitä kun ojensin esiteinejä etuilusta...

huoh ja kun vihdoin jonotettuamme vartin, saimme ostokset maksettua niin taas jotku saatanat suharit yritti ajaa päällemme parkkiksella....

joo, ei enää kauppaa maanantaisin....

Vierailija
22/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kiinnitin huomiota yhden perheen käytökseen.

Pieni lapsi itki äänekkäästi, ja vanhemmat sättivät tätä 'sinut viedään autoon jos et lopeta tuota'. Olivat sitä mieltä että itkeminen on huonoa käytöstä, josta täytyy rangaista :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapsi itki äänekkäästi, ja vanhemmat sättivät tätä 'sinut viedään autoon jos et lopeta tuota'. Olivat sitä mieltä että itkeminen on huonoa käytöstä, josta täytyy rangaista :(

Vierailija
24/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan olette kuluttaneet aikaa ja energiaa häiriötekijöihin kun noin tarkasti vielä pystytte asiat muistamaan ja luettelemaan. Helpommalla pääsette kun keskitytte ihan niihin omiin asioihinne, niiden ostosten tekoon. Ilman kirkuvia huollettavia mukana siihen ei kauaa aikaa kulu! Sen jälkeen voitte istahtaa vaikka kahville siihen lähikahvilaan ja nauttia siitä että oma elämänne ei ole moista helvettiä, eikö.

P.s. ei tarvitse kiittää ;)

Vierailija
25/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vähän, kuinka moni on niitä samoja kärryjä työnnellyt, joissa te annatte lastenne syödä. Samoilla käsillä lapsi lappaa ruokaa suuhun, joilla hän tarttuu kärryjen ottimeen.

Vierailija
26/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä meillä päin ihmiset osaavat käyttäytyä paremmin. Tai sitten en vain havainnoi niin tarkasti, mitä ympärillä tapahtuu.

Vierailija
27/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itku on johtunut milloin mistäkin, "tahdon tämän lelun! - ei nyt emme osta lelua" tahdon tuon kirjan.- ei emme ole ostamassa kirjoja" jne.. ja sitten se itku alkaa, kun me ollaan niiiiiin tyhmiä kun ei osteta ja osteta. saisimme ostaa koko kaupan jos lähhtisimme sille linjalle. No jos kiellosta saa hepulin huutaa ja raivoaa tai sitten itkee, ja yrittää näillä konsteilla saada tahtoaan perikis niin ei onnistu, kyllä meillä ainakin sitten ilmoitetaan että suu suppuun tai lähetään autoon ja kotio.

itkeä saa jos onkaatunut kopsahtannu tjms. mutta tahdon läpi viemisenä ei.

Vierailija
28/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsi vihaa kauppaa ja itkee joka ikinen kerta siellä kuuluvasti vaikka mitä olen kokeilolut, mutta ei auta, tavaksi vissiin jääny. Kotiin en voi jättää kun olen yksinhuoltaja. Kyllähän nuo ihmiset kyylää ja joskus mummot tulee siihen voivottelemaan, vaikka eipä tuossa mitään voivoteltavaa ole kun ei hätää ole muu kuin se että joutuu kaupassa istumaan. Se on minusta huonoa käytöstä.

Vierailija
29/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin eilen kaupassa ihan vaan kuluttamassa aikaani olosuhteiden pakosta. Harvemmin tulee käytyä näissä lapsiperheiden valtakunnissa, joissa heillä tuntuu olevan vain oikeuksia, mutta ei velvollisuutta ottaa muita huomioon.

Vierailija
30/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itku on johtunut milloin mistäkin, "tahdon tämän lelun! - ei nyt emme osta lelua" tahdon tuon kirjan.- ei emme ole ostamassa kirjoja" jne.. ja sitten se itku alkaa, kun me ollaan niiiiiin tyhmiä kun ei osteta ja osteta. saisimme ostaa koko kaupan jos lähhtisimme sille linjalle. No jos kiellosta saa hepulin huutaa ja raivoaa tai sitten itkee, ja yrittää näillä konsteilla saada tahtoaan perikis niin ei onnistu, kyllä meillä ainakin sitten ilmoitetaan että suu suppuun tai lähetään autoon ja kotio.

Meillä lapset saavat itkeä myös mielipahaansa siitä että eivät saakaan jotain ihanaa lelua tai herkkupullaa kahvilasta.

Ei se yleensä kovin pitkään edes kestä elleivät aikuiset lähde mukaan tunteeseen ja kinaavat lapsen kanssa ties kuinka pitkään aiheesta.

Empatian osoittaminen toimii itseasiassa paremmin kuin tiukka käskytys.

Vierailija
31/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää vähän, kuinka moni on niitä samoja kärryjä työnnellyt, joissa te annatte lastenne syödä. Samoilla käsillä lapsi lappaa ruokaa suuhun, joilla hän tarttuu kärryjen ottimeen.

Kun lapsi alkaa parkua kärryissä, niin ei siinä paljon hygienia tule mieleen, vaan suuhun vaan jotain että lapsi on tyytyväinen!

Kyllä ap on aikalailla stressaantunut toisista ihmisistä, ei kuullosta ihan normaalilta että luulet ihmisten käyttäytyvän noin ihan sun kiusaksi.

Vierailija
32/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä yksi äiti joka arvioilta noin kaksi vuotiaan lapsensa kanssa käy.

Joka hemmetin kerta se lapsi ulvoo lähes koko reissun ajan ja riisuu vaatteensa kenkänsä sukkansa ym ja repii hyllyistä tavaraa minkä ehtii. Istuu rattaissa ja äiti oikeimpa melkein parkkeeraa sellaisille hyllyille missä sille kakaralle on revittävää...

Mitä tekee äiti? äiti jatkaa lunkisti kierteley vinkuen samalla erittäin kuuluvalla äänellä:

Veeenla kuuuulta, yrittäppäs nyt istua kauniisti! Veeeenla kuuuulta, olehan nyt kiltisti! Veeeenla kuuuulta, äiti rakastaa sua myös! jne.

Huh huh...

Vierailija
33/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se tuli, vanha kunnon teksoyy antaa lasten käyttäytyä huonosti, yksinhuoltajuus.

Vierailija
34/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapsi vihaa kauppaa ja itkee joka ikinen kerta siellä kuuluvasti vaikka mitä olen kokeilolut, mutta ei auta, tavaksi vissiin jääny. Kotiin en voi jättää kun olen yksinhuoltaja. Kyllähän nuo ihmiset kyylää ja joskus mummot tulee siihen voivottelemaan, vaikka eipä tuossa mitään voivoteltavaa ole kun ei hätää ole muu kuin se että joutuu kaupassa istumaan. Se on minusta huonoa käytöstä.

Vanhempien käytös vain tökkäsi silmään.

Varsinkin kun puolet matkasta kuljettiin likekkäin. ..Koko sen ajan vanhemmat mäkättivät lapselle 'jos ei tuo lopun niin joudut autoon'. Eivät kuitenkaan vieneet sinne autoon. Sama mäkätys kuului vielä kassajonossakin.

Vierailija
35/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, miksi ne lapset on saa isän kanssa käyttäytyä kaupoissa, mutta ei äitien.

Vierailija
36/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset saavat itkeä myös mielipahaansa siitä että eivät saakaan jotain ihanaa lelua tai herkkupullaa kahvilasta.

Ei se yleensä kovin pitkään edes kestä elleivät aikuiset lähde mukaan tunteeseen ja kinaavat lapsen kanssa ties kuinka pitkään aiheesta.

Meinaan aikas usein se tahtominen alkaa kuna stutaan kauppaan ja se tatominen ja kiukkuraivo jatkuu läpi kaupan siihen ei auta noteerattomuus, toisten muskujen kanssaon tehonnut hyvinkin, mutta meidän tatotyttö vaan tahtoo ja huutaa niin, että seinät kilisee. ja, kun sitä on kestänyt sen ½h ++ niin kyllä siinä jo tahtoo lähteä kotiin yksi sun toinenkin. Minulla ei ole tuntitolkulla kestävään tahtomiseen ja kiukutteluun sopivia lehmän hermoja, sinulla vissiin on.

T: 7 lapsen äiti

Vierailija
37/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi alkaa parkua kärryissä, niin ei siinä paljon hygienia tule mieleen, vaan suuhun vaan jotain että lapsi on tyytyväinen!

Kyllä ap on aikalailla stressaantunut toisista ihmisistä, ei kuullosta ihan normaalilta että luulet ihmisten käyttäytyvän noin ihan sun kiusaksi.

Mä en kans jaksa ymmärtää miten täällä av:lla on niin iso ongelma se patonginpala ostoskärryissä istuvan taaperoni suussa. Yhdenkään kauppiaan en ole ikinä kuullut asiasta huomauttavan, ikinä. Eiks ole kuitenkin kiva sit niinko ap:lle et mun lapsi kuitenkin on itkemättä, iloinen?

Vierailija
38/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan aikas usein se tahtominen alkaa kuna stutaan kauppaan ja se tatominen ja kiukkuraivo jatkuu läpi kaupan siihen ei auta noteerattomuus, toisten muskujen kanssaon tehonnut hyvinkin, mutta meidän tatotyttö vaan tahtoo ja huutaa niin, että seinät kilisee. ja, kun sitä on kestänyt sen ½h ++ niin kyllä siinä jo tahtoo lähteä kotiin yksi sun toinenkin. Minulla ei ole tuntitolkulla kestävään tahtomiseen ja kiukutteluun sopivia lehmän hermoja, sinulla vissiin on.

T: 7 lapsen äiti

Lehmänhermot minulla tosiaan on :)

Omistakin lapsista yhdellä on erityisen suuret tunteet ja voimakas tahto. Hänen kanssaan lehmänhermotkin ovat välillä koetuksella.

Vierailija
39/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä se tuli, vanha kunnon teksoyy antaa lasten käyttäytyä huonosti, yksinhuoltajuus.

No miten sen lapsen saa sitten hiljenemään jos se vihaa istu rattaissa tahi kärryissä? Minä kokeilen sitä heti, monet temput kokeiltu, jopa psykologilta ja neurologilta asiaa olen kysynyt, mutta kerro sinä minulle kun tiedät? lapsi ei itke sitä kaupassa ettei saa mitään koskaan ei ole itkenyt sitä mutta itkee kun ei jaksa olla niin kauaa paikoillaan.. mutta jaa ihmeessä viisautesi.

Vierailija
40/67 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahto on jatkuvasti kehittyvä piirrekokonaisuus, jonka muovautumiseen vanhemmat voivat kyllä vaikuttaa. Tahtolapsetkin voivat kehittyä rauhallisempaan suuntaan oikeanlaisessa kasvuympäristössä.