Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoden tyhmin Facebook-kiertopäivitys tässä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 lasta, käyn töissä. Lastenhoito apua ei saada. mutta pointti tossa mielestäni on , että on YLPEÄ äiti. En ole minkään mitalin perässä, mutta monta rautaa tulessa ns on lasten kanssa :)

Lasten hoito ei kyllä mun mielestä oo verrattavissa sinänäsä työhön ja ihan yhtä paljon ja raskasta tekemistä voi olla lapsettomallakin ihmisellä. Äitiys ei musta anna ihmiselle olla oikeutta itsestään sen ylpeämpi kuin muutenkaan - äitiys ei ole saavutus eikä sitä voi itse aina valita. Eniten mua näissä päivityksissä surettaa ne, ketkä todella haluaisivat äidiksi mutta eivät syystä tai toisesta sellaiseksi koskaan tule. Mä olen lapsistani ylpeä, he ovat hienoja ihmisen alkuja jokainen, mutta en näe syytä olla erikseen äitiydestä ylpeä. Mun elämä kolmen pienen lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa, kuin parhaan lapsettoman ystäväni - en ikinä kehtaisi siis tuota pistää omaan statuspäivitykseeni.

Vierailija
22/36 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla 3 lasta, käyn töissä. Lastenhoito apua ei saada. mutta pointti tossa mielestäni on , että on YLPEÄ äiti. En ole minkään mitalin perässä, mutta monta rautaa tulessa ns on lasten kanssa :)

Lasten hoito ei kyllä mun mielestä oo verrattavissa sinänäsä työhön ja ihan yhtä paljon ja raskasta tekemistä voi olla lapsettomallakin ihmisellä. Äitiys ei musta anna ihmiselle olla oikeutta itsestään sen ylpeämpi kuin muutenkaan - äitiys ei ole saavutus eikä sitä voi itse aina valita. Eniten mua näissä päivityksissä surettaa ne, ketkä todella haluaisivat äidiksi mutta eivät syystä tai toisesta sellaiseksi koskaan tule. Mä olen lapsistani ylpeä, he ovat hienoja ihmisen alkuja jokainen, mutta en näe syytä olla erikseen äitiydestä ylpeä. Mun elämä kolmen pienen lapsen kanssa on huomattavasti helpompaa, kuin parhaan lapsettoman ystäväni - en ikinä kehtaisi siis tuota pistää omaan statuspäivitykseeni.

"Älä laita . Ihme ininää" Niin no, ehkä sellaisen mielestä, joka kalastelee niitä mitaleja. Muut ehkä ymmärtävät pointin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiertopäivityksiä koskaan, mutta ei minusta siinä mitään pahaa ole. Sehän kuvaa äitien tunteita ja kokemuksia arjesta (tyyliin ruoka pöytään - siivousta pyyhkimistä - lohduttamista - laastarointia - ei hetken rauhaa). Tuskin kukaan kuvittelee olevansa joku leikkaussalihoitaja.

Tosin täytyy kyllä myöntää, että yhden leikki-ikäisen lapsen työssäkäyvänä äitinä en olisi kehdannut laittaa tuota, vaikka harrastaisinkin noita kiertojuttuja. Kun tuo ei tällä hetkellä tosiaankaan vastaa kokemustani äitiydestä.

Vierailija
24/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemassakaan muita kuin idiotismia korostavia ketjupäivityksiä, mutta tämä on tietysti omaa luokkaansa.

Vierailija
25/36 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä me, jotka ei koeta lapsista huolehtimista työksi? Ihan vaan normaaliksi elämäksi?

Sehän kuvaa äitien tunteita ja kokemuksia arjesta (tyyliin ruoka pöytään - siivousta pyyhkimistä - lohduttamista - laastarointia - ei hetken rauhaa).

Vai saako fb-seinälle kirjoittaa vain semmoisia postauksia, jotka sopivat ihan jokaisen elämään.

Minä kun ihan luulin, että siellä voi jakaa henkilökohtaisiksi kokemiaan asioita.

Vierailija
26/36 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeilee dekkareitten lukemisella? Eikös se ole lähinnä hävettävä asia?

Ihmiset nyt vaan voi ylpeillä ihan millä tahansa asialla.

Vierailija
27/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalauta! Ja parasta ehkä tuo kohta, että äitiys tekee sairaanhoitajan! Kyllä, aivan yhtä vaativista hommista onkin tosiaan kyse. Kaikki kotiäidit nyt vaan hakemaan tehostetun valvonnan yksiköihin, ensiapuun ja vaikkapa leikkaussaliin niin sillähän saadaan hoitajapula ratkaistua!

Vierailija
28/36 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eikö me siis olla YLPEITÄ äitejä kun ei koeta normaali arkea työksi?

entä me, jotka ei koeta lapsista huolehtimista työksi? Ihan vaan normaaliksi elämäksi?

Sehän kuvaa äitien tunteita ja kokemuksia arjesta (tyyliin ruoka pöytään - siivousta pyyhkimistä - lohduttamista - laastarointia - ei hetken rauhaa).

Vai saako fb-seinälle kirjoittaa vain semmoisia postauksia, jotka sopivat ihan jokaisen elämään.

Minä kun ihan luulin, että siellä voi jakaa henkilökohtaisiksi kokemiaan asioita.

Vierailija
29/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kokevat lapsensa suunnattomaksi riesaksi ja tekevät tästä tuntemuksestaan tuollaisen numeron ja kerjäävät sääliä ja ymmärtämystä.

Vierailija
30/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se nyt noin raskasta ole.

Todellakin vuoden ällöin juttu.

Vierailija
31/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei musta anna ihmiselle olla oikeutta itsestään sen ylpeämpi kuin muutenkaan - äitiys ei ole saavutus eikä sitä voi itse aina valita.

* sillä että ovat kaikkiruokaisia (yleensä näillä on huonohko makuaisti)

* sillä että ovat terveitä (hyvän perimän ansiota)

* sillä että tykkäävät lukea dekkareita (muunlaisen krijallisuuden lukijat ovat huonompia ihmisiä)

* sillä että ovat syntyneet hyvään sukuun (no, toiset nyt vaan syntyy kultalusikka suussa ja toiset ei)

* sillä että ovat kauniita (perimän ansiota tämäkin)

Vähän hölmöhän se ap:n mainitsema teksti on, mutta en näe sitä ylpeilynä. Kaikkea siinä mainittuahan äidin hommiin kuluu, ja on melko normaalia iloita siitä että saa hommansa kunnialla suoritettua. Voi siitä joku tuntea ylpeyttäkin kun saa tehtävänsä tehtyä, eivät he silti tarkoita että pitäisivät itseään parempina ihmisinä kuin joku muu.

Minäkin tunnen ylpeyttä siitä että sain laihdutettua raskauskilot pois. En silti tunne ylemmyydentunnetta siitä asiasta, pikemminkin huonommuutta siitä että päästin itseni lihomaan raskauksien aikana.

Vierailija
32/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalauta! Ja parasta ehkä tuo kohta, että äitiys tekee sairaanhoitajan! Kyllä, aivan yhtä vaativista hommista onkin tosiaan kyse. Kaikki kotiäidit nyt vaan hakemaan tehostetun valvonnan yksiköihin, ensiapuun ja vaikkapa leikkaussaliin niin sillähän saadaan hoitajapula ratkaistua!

Jotkut osaavat sitten korottaa itsensä muiden yläpuolelle ja kaikkien alojen ammattilaisiksi. Aika nolon vaikutelman tuosta tekstistä saa. Onneksi en ole bongannut tuota keneltäkään fb-kaveriltani.

Vierailija
33/36 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tätä ketjua pari tuntia sitten ja kyllä vähän hihittelin, kun nyt fb:ssä yks teiniäiti-wt-sossun asiakas oli laittanut tämän päivityksekseen! :D

Vierailija
34/36 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me, jotka ei koeta lapsista huolehtimista työksi? Ihan vaan normaaliksi elämäksi?

Vierailija
35/36 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorin laps on jo 18v. Sangen huvittavaa.. :D

Vierailija
36/36 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin olen moninkertainen äiti, mutta tuo ei kyllä mitenkään kuvasta äitiyttäni =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan