Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä mieltä.. Olen 17vuotias ja odotan toista lasta.

Vierailija
19.09.2011 |

Tyttäreni on kohta vuoden ikäinen ja nyt odotan toista. Lapset ovat samalle miehelle ja olemme seurustelleet 3vuotta. Asumme yhdessä ja kaikki on hyvin. Olemme onnellisia ja kumpikaan raskaus ei ollur vahinko. :)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olitpa tajunnut vielä odottaa ja nauttia nuoruudestasi.

Kuka teidät elättää?

jota jatkan, kun äitysloma loppuu toisen lapsen jälkeen. :)

-AP

niin lienet aloittanut amiksen 14-vuotiaana?

Vierailija
22/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ensimmäisen lapsen 16-vuotiaana, toisen 18-vuotiaana. Sen jälkeen lukion pari vuotta loppuun, amk:ssa 3,5 vuotta ja tadaa, minulla oli mies, lapset, ura ja koti reilusti alle 30-vuotiaana:)

Nyt olen jo sen verran vanha, että lapset melkein lentää pesästä, mutta asenne se on tärkein eikä mikään muu. Ikä ei tee huonoa tai hyvää äitiä, vaan se, että lapsiaan rakastaa oikeasti, ja itse tietää tehneensä pikkuisensa oikeaan aikaan.

Voimia ja reipasta mieltä! Kahden lapsen kanssa on aluksi kovaa, mutta sitten se helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin lähinnä KOULUA ja kuten sanoin olen 17vuotta enkä 15-16. ymmärsitköhän nyt jotain väärin?

ja olitpa tajunnut vielä odottaa ja nauttia nuoruudestasi. Kuka teidät elättää?

jota jatkan, kun äitysloma loppuu toisen lapsen jälkeen. :) -AP

lähihoitaja alalla joka annetaan 15-16-vuotiaalle kouluttamattomalle nuorelle? Ihan vaan kiinostaa uteliaisuudesta :)

-AP

Mutta jos kirjoitat jatkavasi ja olet yksivuotiaan äiti,eli olet vaemaankin ollut sen vuoden jo äippälomalla.Tarkoittaa se sitä että olet aloittanut sen ollessasi 16 vuotta..

ja sain paikan. Siirsin opintojen aloittamista vuodella. Vieläkö selvennän tarkemmin?

Vierailija
24/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
25/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olitpa tajunnut vielä odottaa ja nauttia nuoruudestasi.

Kuka teidät elättää?

jota jatkan, kun äitysloma loppuu toisen lapsen jälkeen. :)

-AP

Kun kysymys on miten elätte, ja sinä kerrot että sulla on paikka ko. alalta, niin kyllä siinä vahva mielleyhtymä tulee työpaikkaan eikä koulutuspaikkaan. Tämä ihan offtopicina....

Vierailija
26/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkö elättäisi myöskin meitä?

Vierailija
27/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei nuori äiti ole välttämättä huono äiti. Ja toivon että teillä miehesi kanssa suhde pysyy kunnossa ja pytyt suorittamaan opiskelun kahden pienen lapsen äitinä.

Itse sain kaksi lasta alle 20v ja lasten isän kanssa suhde meni mönkään. Yritettiin monta kertaa uudestaan ja esikoinen kärsi. toinen lapsi kun syntyi olin yksin ja oli todella vaikeaa aikaa koska kuopus oli niin vaikea vauva enkä saanut juuri koskaan nukkua. Nyt jatkoin opintojani ja aikamoista painottelua kotitöiden, lasten ja koulutöiden kanssa. Jos olisin arvannut mitä tulee tapahtumaan olisin ensin suorittanut opinnot ja sitten vasta hankkinut lapsia.

Vierailija
28/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis teitä elättää, kun opiskelet? Se työpaikkahan tulee vasta monen vuoden päästä..?

Vierailija
29/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis teitä elättää, kun opiskelet? Se työpaikkahan tulee vasta monen vuoden päästä..?

Opettele lukemaan.

Vierailija
30/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelupaikka koska ikää 17 terv. 2 lasta alle 20 vuotiaana

Vierailija
31/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa selvää onko paikkakunnallasi nuori äiti ryhmiä! Minä olisin tykännyt mutta en tiennyt niitä olevan :) Jotenkin tuntui aina että perhekerhossa kaikki oli 30+ naimisissa, omistusasunnot, työpaikka odottamassa ja itse ihan eri maailmasta.

Vierailija
32/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaakin enemmän. Kaiken lisäksi sulla on ilmeisesti vielä hyvä suhde mieheesi ja peräti koulutuspaikka! Olet aikaansaapa ihminen, ja teillä on selvästi hyvä tulevaisuus edessä.

Vierailija
33/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että teillä menee kaikki hyvin ja että pysytte toisillenne uskollisina ja kunnioitatte toisianne ja elätte elämänne onnellisina loppuun saakka.

Jakakaa työt ja kotityöt...

Vierailija
34/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaksaakin enemmän. Kaiken lisäksi sulla on ilmeisesti vielä hyvä suhde mieheesi ja peräti koulutuspaikka! Olet aikaansaapa ihminen, ja teillä on selvästi hyvä tulevaisuus edessä.

Taitaa pikemminkin olla niin, että tämän pariskunnan naiskentelun tulokset kustantavat kaikki muut paitsi he itse. Kouluunsa ap tuskin ikinä menee takaisin ja vaikka menisikin, töitä tuskin tulee koskaan saamaan. Mutta eipä mitään, kuten ap jo sanoikin. Kyllä mies elättää.

Vierailija
35/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa ottaa selvää onko paikkakunnallasi nuori äiti ryhmiä! Minä olisin tykännyt mutta en tiennyt niitä olevan :) Jotenkin tuntui aina että perhekerhossa kaikki oli 30+ naimisissa, omistusasunnot, työpaikka odottamassa ja itse ihan eri maailmasta.

mammoilla on omistusasunnot ja työpaikat? Itse olen kahden lapsen äiti, 22 v, valmistun maisteriksi keväällä ja asun omistusasunnossa.

Vierailija
36/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai minut 17-v ja se bailausvaihe tuli sille noin 30-v.... sillon meni äidin kanssa sukset ristiin,koska äidillä oli melkoisia ylilyöntejä,kaikkia piti kokeilla kun se kokeiluvaihe jäi elämättä. Välimme ovat korjaantuneet,mutta silti en anna äidilleni anteeksi sitä turvattomuuden tunnetta minkä hän jätti yökaudet baareissa liehuessaan. Sen elämättömän nuoruuden voi elää niin monella tavalla ja tyylillä,eikä kaikille välttis tule sitä.

Vierailija
37/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta surullista, että alaikäisellä on tuollainen vastuu kannettavanaan. Ihmiset kypsyvät toki omaan tahtiinsa, mutta on aika hassua, että ei saa vielä äänestää, ajaa autoa tai ostaa alkoholia tai tupakkaa ja silti voi perustaa perheen. Minusta 17-vuotiaan kuuluisi käydä koulua ja aikuistua ihan rauhassa. Mainitsit, että valinta on ollut vapaaehtoinen. Mikä kiire sinulla on ollut alkaa leikkiä kotia oikeilla vauvoilla?

t. Järkevän ja kypsän 17v:n äiti, joka ei voisi mitenkään haluta tyttärellään olevan omaa perhettä

Vierailija
38/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ap ei menisi kouluun kun hänellä kerran on jo paikkakin valmiina? ja miksi hän ei saisi töitä?

Vierailija
39/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta ja sit äitee vielä opiskelee. Miten ihmeessä sitä hoivataan ja ollaan pikkulasten kanssa? Kertokaa mulle miten se on mahdollista! Kirja toisessa kädessä ja lapsi toisessa kun toinen lapsi huutaa ota syykkiin!

Itse olin kotiäitinä monta vuotta enkä mitenkään olisi ennättänyt tai jaksanut opiskella siinä samalla NIIN ettei lapset olisi kärsineet! Enkä nyt ihan untamo ole minäkään! Tosin mieheni oli matkatöissä mutta siltikään...

Olen kyllä seuraillut näitä perheitä missä on opiskelut, pikkulapset ja asuntojen rempat samanaikaisesti. Vain niissä perheissä missä isovanhemmat avittavat pärjätään joten kuten. Minun mielipiteeni on et lapset kärsii ja sillä sipuli!

Vierailija
40/48 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta ja sit äitee vielä opiskelee. Miten ihmeessä sitä hoivataan ja ollaan pikkulasten kanssa? Kertokaa mulle miten se on mahdollista! Kirja toisessa kädessä ja lapsi toisessa kun toinen lapsi huutaa ota syykkiin!

Pidin äitiyslomat ihan normaalisti ja kun tenavat meni hoitoon, pidin monesti lyhyempää päivää kuin 8h hoidossa. Mies kattoi illat, jos mulla oli koulutehtäviä ja toisinpäin. Hyvät hyttyset! Olimme molemmat opiskelijoita, kun esikoinen syntyi! Toisen syntyessä mies oli jo töissä.

Ai juu. Olin esikoisen syntyessä liki 27v...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä