mitä mieltä.. Olen 17vuotias ja odotan toista lasta.
Tyttäreni on kohta vuoden ikäinen ja nyt odotan toista. Lapset ovat samalle miehelle ja olemme seurustelleet 3vuotta. Asumme yhdessä ja kaikki on hyvin. Olemme onnellisia ja kumpikaan raskaus ei ollur vahinko. :)
Kommentit (48)
Siskoni valitsi samoin, nyt kolmekymppisenä sen lapset on jo isoja ,sisko perusti oman yrityksen ja on varsin tyytyväinen elämäänsä :)
ja olitpa tajunnut vielä odottaa ja nauttia nuoruudestasi.
Kuka teidät elättää?
Tyttäreni on kohta vuoden ikäinen ja nyt odotan toista. Lapset ovat samalle miehelle ja olemme asuneet yhdessä 3 vuotta. Asumme yhdessä ja kaikki on hyvin. Olemme onnellisia ja kumpikaan raskaus ei ollur vahinko. :)
Ainiin, olen kolmekymppinen.
Miksi tällaisesta asiasta pitää kysyä mielipiteitä? Vaikuttaa siis provoisointimielessä laitetulta viestiltä.
Eli jos osaat suunnitella fiksusti elämäsi pitkäjänteisesti ja ahkerasti, niin voit 50v. todeta "saaneesi kaiken" tai jos nyt sössit kunnolla, niin menee ihan päin p:ä.
Eli jos osaat suunnitella fiksusti elämäsi pitkäjänteisesti ja ahkerasti, niin voit 50v. todeta "saaneesi kaiken" tai jos nyt sössit kunnolla, niin menee ihan päin p:ä.
ja olitpa tajunnut vielä odottaa ja nauttia nuoruudestasi.
Kuka teidät elättää?
jota jatkan, kun äitysloma loppuu toisen lapsen jälkeen. :)
-AP
Toiseen oli muutama vuosi väliä. Nyt nuorempikin on jo koulussa. Saman miehen kanssa edelleen.
Minulle sopi se, että sain esikoiseni 40-vuotiaana.
Olemme varmasti yhtä hyviä äitejä molemmat, kun vaan jaksamme rakastaa lapsiamme.
Ei se ikä, vaan kyky huolehtia ja ottaa vastuu.
Onnea!
olen sitä mieltä että lapset on hyvä tehdä suht nuorena, mikäli elämäntilanne muutoin ok. Mutta se bilevaihe kyllä tulee joskus varmaan sullekin, niin kuin kaikille! MUutama tuttu nuorena lapset saaneet on sitten kolmikymppisenä otaneet "menetettyjä" nuoruusvuosia takaisin.
Nyt kun 40 v niin joku kauhea biletys vaihe iskenyt.Muutoin kaikki meni ok.
Paljon onnea sinulle.
vaan ihan ihmisestä itsestää, nuori äiti voi olla hyvä äiti ja vanha äiti voi olla huono äiti ja toisinpäin.
Tuota biletysvaihettakaan en allekirjoita, oma äitini sai esikoisensa 18v. eikä hänellä ainakaan vielä tähän mennessä ole mitään biletysvaihetta tullut ja ikääkin on jo 56v. kolme lasta on saanut lisää ja isä on kaikilla lapsilla sama ja yhdessä ovat edelleen.
Itse sain esikoiseni 21v.ja nyt olen 33v. eik' minullakaan mitään biletysvaihetta ole ollut eikä tullut.En ole koskaan erityisemmin viihtynyt baarissa joten en sinne myöskään kaipaa.
olen sitä mieltä että lapset on hyvä tehdä suht nuorena, mikäli elämäntilanne muutoin ok. Mutta se bilevaihe kyllä tulee joskus varmaan sullekin, niin kuin kaikille! MUutama tuttu nuorena lapset saaneet on sitten kolmikymppisenä otaneet "menetettyjä" nuoruusvuosia takaisin.
...ei ole vielä bilevaihe iskenyt ja olen jo melkein 40v.
Ei kaikki suomalaiset käytä alkoholia, viihdy baareissa jne. Monet nuoretkin nykyisin harrastavat onneksi ihan muita juttuja.
Jos joku on valmis perheen perustamiseen nuorena, niin pitääkö siitä heti syyllistää?!!!
...idän naisen, joka 17-vuotiaana alkoi odottaa, 18-vuotiaana otti perintötilan emännyyden ja nyt alle 35-vuotiaana on 3 lapsen äiti ja menestynyt elämässään! ...ukko tuli isännäksi kaupungista
ja olitpa tajunnut vielä odottaa ja nauttia nuoruudestasi. Kuka teidät elättää?
jota jatkan, kun äitysloma loppuu toisen lapsen jälkeen. :) -AP
lähihoitaja alalla joka annetaan 15-16-vuotiaalle kouluttamattomalle nuorelle?
Ihan vaan kiinostaa uteliaisuudesta :)
lähihoitaja alalla joka annetaan 15-16-vuotiaalle kouluttamattomalle nuorelle?
Ihan vaan kiinostaa uteliaisuudesta :)
-AP
ikäisenä aloitit sen lähihoitajatyön jota jatkat äippäloman jälkeen?
tarkoitin lähinnä KOULUA ja kuten sanoin olen 17vuotta enkä 15-16. ymmärsitköhän nyt jotain väärin?
lähihoitaja alalla joka annetaan 15-16-vuotiaalle kouluttamattomalle nuorelle? Ihan vaan kiinostaa uteliaisuudesta :)
-AP
Mutta jos kirjoitat jatkavasi ja olet yksivuotiaan äiti,eli olet vaemaankin ollut sen vuoden jo äippälomalla.Tarkoittaa se sitä että olet aloittanut sen ollessasi 16 vuotta..
kun joku sanoi, ettei voi yleistää, kun itelle ei ole sitä vaihetta tullut.
No hirmuisen yleistä se jokatapauksessa vaan on. Ei tietty tarkoita sitä, että kaikille tulee, vaan että aika monelle kuitenkin tulee.
Ei mielestäni huono asia, vaikka nuori olet :)
Tärkeintä on että lapset ovat sinulle rakkaita ja hoidat heidät niin hyvin kuin voit.
Ei huono äitiys ole iästä kiinni.