Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotiäidin EI tarvitse kotipäivän aikana tehdä?

Vierailija
19.09.2011 |

Mitkä asiat kuuluvat myös työssäkäyvälle, eli yleensä isälle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä teen kaiken sisällä ja mies ulkona. Ajaa nurtsin, kolaa lumet, huoltaa autot, remppaa taloa jne.

Kotona ollessa kuitenkin kerkiää tekemään tosi pajon ja jos on huono päivä, niin voihan sitä silloin jättää siivoomatta ja käydä vaikka hakemassa pitsat.

Vierailija
2/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai on helpompi ja joutuisampi tehdä yhdessä. Tai ei pysty lapsen takia. Illalla ja vapaalla tehdään kaikkia juttuja yhdessä, siivouksesta ruuanlaittoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kuuluu äidille, koskaa isä ei ole lähettyvillä.

Vierailija
4/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotiäiti, hoidan kotona 1- ja 3-vuotiaita lapsia. Minun ei tarvitse

-herätä aamulla niin aikaisin kuin miehen

-pukeutua fiksusti ihmisten ilmoille

-jaksaa hymyillä kohteliaasti vieraille ihmisille

-kulkea pyörällä työmatkaa sateella ja paisteella

-miettiä mihin mennä syömään ruokatunnilla

Nuo ovat semmoisia jotka kuuluvat vain työssäkäyvällä eli meillä isälle. Sitten on sellaisia jotka tehdään yhdessä tai vuorotellen, kuten WC:n siivoaminen, kaupassakäynti ja välillä pyykkien ripustaminen. Muut kotihommat mä yleensä kyllä teen tässä lastenhoidon ohessa. En pidä lapsille seuraa koko aikaa vaan siivoilen, laitan ruokaa, pyykkään, pesen ikkunoita, teen käsitöitä jne samalla.

Vierailija
5/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidillä sellaista joka on alle 3-vuotiaan kanssa kotona, niin sen äidin ei tartte tehdä mitään mikä ei liity siihen lapseen. Äitihän on kotona kotihoidontuella, siis ei millään kodin hoidon tuella. Siivoukset, pyykit yms hoidetaan yhdessä. Lapsen kanssa ollaan leikitään, ruokaa voi sitten laittaa ja jotain pientä puuhastella jos huvittaa.

Mä en voisi oikeasti kuvitellakaan olevani kotona ja hoitavani vain lapsen, en mitään muuta. Tosin mulla on kaksi isompaakin lasta... Heille on pakko tehdä ainakin ruokaa. Enkä voisi kuvitellakaan jättäväni sitä hommaa isälle, joka tulee töistä kotiin vasta kuuden hujakoilla. Johan nuo kuolisi nälkään...sanoin kuin minä!

Mun mielestä kotiäidille kuuluu kotityöt sinä aikana kun työssäkäyvä on töissä. Sen jälkeen työt kuuluu molemmille. Mä todellakin uskon, että mun miehen työ on raskaampaa kuin mun tämä kotiäidin työ.

Pääasia kai kuitenkin, että molemmat vanhemmat ovat tyytyväisiä järjestelyihin, mitä perheessä noudatetaan.

Vierailija
6/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäidillä sellaista joka on alle 3-vuotiaan kanssa kotona, niin sen äidin ei tartte tehdä mitään mikä ei liity siihen lapseen. Äitihän on kotona kotihoidontuella, siis ei millään kodin hoidon tuella. Siivoukset, pyykit yms hoidetaan yhdessä. Lapsen kanssa ollaan leikitään, ruokaa voi sitten laittaa ja jotain pientä puuhastella jos huvittaa.

Minulle ei "makseta" kodin hoitamisesta vaan lapsen.

Vai että pitäisi oman kodin hoitamisesta vielä yhteiskunnan maksaa.

Kyllä minä ainakin olettaisin, että jos toinen on päivät kotona niin hoitaa myös pyykinpesun, ruuanlaiton ja siivouksen.Pysyy mielikin virkeämpänä, kun on tekemistä. Miten sitä yleensä saa päivänsä kulumaan hoitamalla vain lapsia? Ymmärrän vain jos lapsia on useampi alle kouluikäinen.

Vierailija
7/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olla jaettu töitä millään tavalla, teen ne mitä ehdin tai huvittaa päivällä ja loput tehdään iltaisin/viikonloppuisin. Tähän mennessä kaikki tarpeellinen on tullut tehtyä eikä ole tarvinnut stressata tai riidellä mistään.

Jokaisen perheen pitäisi sopia omat tapansa ja molemmille kelpaava työnjako eikä vertailla toisiin perheisiin, joissa äiti tekee kaikki valmiiksi tai äiti makaa sohvalla koko päivän ja odottaa miehen palvelevan ja siivoavan iltaisin (ja hoitavan lapset siinä samalla).

Vierailija
8/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset hoidan tietty, ja ulkoilutan, leikitän, nukutan, ja teen ruuat ja syötän, samoin koiran kohdalla (paitsi että osaa nukkua ihan itse ;). Joinain päivinä en tee muuta.

Joinain päivinä pesen koneellisen tai pari pyykkiä, tai jopa imuroin. Pääsääntöisesti meillä kuitenkin siivotaan yhdessä sitten illalla. Mies hoitaa kauppa-asiat aina omatoimisesti.

Vierailija
9/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pitäisi oman kodin hoitamisesta vielä yhteiskunnan maksaa.

Kyllä minä ainakin olettaisin, että jos toinen on päivät kotona niin hoitaa myös pyykinpesun, ruuanlaiton ja siivouksen.Pysyy mielikin virkeämpänä, kun on tekemistä. Miten sitä yleensä saa päivänsä kulumaan hoitamalla vain lapsia? Ymmärrän vain jos lapsia on useampi alle kouluikäinen.

Käydään uimahallissa, läheisellä luonnonsuojelualueella, ongella, kävelemässä jne. Mitä nyt voi vain keksiäkään. Tietenkin aktiviteetti riippuu aivan vuodenajastakin. Sisällä askarrellaan, ehkä leivotaan taikataikinalla jne.

Minä olen kotihoidontuella, en kodinhoito. Minun pääsääntöinen hommani on hoitaa lapset. Kotityöt tehdään miehen kanssa yhdessä illalla tai seuraavana aamuna, riippuen miehen työvuorosta (on kaksivuorotyössä).

Kyllä välillä päivän aikana teen ihan noita kotitöitäkin, mutta en aina (kuten pyykinpesu). Ruuanlaitto on ainoa, jonka hoidan joka päivä, tietenkin.

Enkä nyt tosiaan tarkoita, että minulle pitäisi maksaa siitä, että tekisin kotitöitä. Minusta ( ja miehestä) ne kuuluvat molemmille.

Vierailija
10/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vanhempainvapaalla niin vauva vie huomattavasti enemmän aikaa kuin isompi lapsi (koululaisesta puhumattakaan)

Meillä vauva nukkuu yhdet päikkärit työpäivän aikana. Se on käytännössä ainoa hetki päivässä tehdä kotitöitä.

Vierailija
11/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kuitenkin kohtuullista, että se, joka on kotona, tekee enemmän kotihommia. Meillä mieskin oli vuoden kotona, eikä mun tarvinnut silloin paljoa siivoilla, ja päinvastoin.

Vierailija
12/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kodinhoitamisestakin ilmeisesti pitäisi saada palkkaa. Mitäs sanotte, jos mies ilmottaisi haluavansa jäädä kotiin hoitamaan lasta. Varmaan kitisisitte täällä, kun mies ei ole tehnyt yhtään mitään koko päivänä? Esim. imuroinnista lapseni tykkäävät, voin siis hyvin tehdä sen hoitaessani lapsia ja meillä on samalla kivaa, tiskit tulee heti pestyä/laitettua koneeseen, pyykit...no niiden koneeseen laittaminen onkin iso urakka, vessan siivouskaan ei montaa minuuttia kestä eikä se ole joka päiväistä jne. Kotityöt ei ole niin iso juttu, mutta nykyiset kotiäidit pitävät itseään ilmeisesti niin korkealla jalustalla ja rasittuneina, etteivät voi millään tehdä näitä.

Vierailija
13/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos miehellä on vaativa työ. Siis oikeasti vaativa työ!

Annatte miehen keskittyä työntekemiseen ja siitä rentoiutumiseen, ettekä vaivaa häntä tiskeillä tai roskiksilla. Hän tekee kotona sen mitä haluaa tehdä.

Vierailija
14/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos miehellä on vaativa työ. Siis oikeasti vaativa työ!

Annatte miehen keskittyä työntekemiseen ja siitä rentoiutumiseen, ettekä vaivaa häntä tiskeillä tai roskiksilla. Hän tekee kotona sen mitä haluaa tehdä.

Näin täällä mammat toisiaan tsemppaavat!

Paitsi jos kyseessä sattuu olemaan lestaäiti. Silloin hän onkin alistettu ja orja. Eikö niin?

Vierailija
15/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään muuta kuin olla olemassa. Isä voi hoitaa kaiken muun kun se tulee työstä kotiin, koska kotiäitiys on NIIIIIIIIIIIIIIIN raskasta.

Vierailija
16/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/17 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset