Kotiäideille ihan kohtuuttomat vaatimukset palkkaan nähden.
Pitäisi paskapalkalla eli kotihoidontuella pitää koti siistinä ja tiptop, tehdä joka päivä eri ruokaa ja alusta asti itse, hoitaa yöheräilyt yksin ja jos on vanhempia lapsia, pitäis järjestää näille virikkeitä joka päivälle, vaikka ne perhana kerhot ja puistot on tosi kaukana ja ukko menee töihin sillä ainoalla autolla.
Kotiäiti jaksaa puskea lapsia rattaissa kerhoon loskassa ja paskassa ja vetää perässään vielä isompaakin lasta.
En suostuisi tuohon 300€:llä kuukaudessa ikinä. Töihin menen heti kun vanhempainvapaa loppuu, lapset hoitoon.
Kommentit (37)
Mielestäni olisi kuitenkin kohtuullista, että kotiäiti saisi vähintään saman korvauksen kuin sohvalla makaavan työttömän minimikorvaus on.
kuvittelet että työttömät vain makaavat sohvalla? Työttömyys ei ole oma valinta, kotiäitiys on.
Pariin vuoteen ei ole tullut rahaa mistään. Hyvin palkataan miehen palkalla. En mä koskaan ole rinnastanut kotiäitiyyttä palkkatöihin, sehän on valinta.
Ei työssäkäyvillekään makseta palkkaa siitä, että siivoavat oman kotinsa tai tekevät itselleen ruokaa.
tehdä jos ei tahdo. Kerran viikossa tiskit koneeseen, pyykit samalla ja ehkä imurointi jos jaksaa, jos ei jaksa, ei ole pakko.
Näin kuluvat eläkeläisen 37v. päivät, muista eläkeläisistä en tiedä.
En minä ainakaan vaadi itseltäni. En minä kotiäitinä ole rahan takia. Ei meillä tarvitse kotia aina olla tiptop, eikä tarvii tehdä joka päivä eri ruokia. Yleensä syödään pari päivää samaa, enkä aina tee todellakaan alusta asti itse!
Älä aseta itsellesi niin huimia vaatimuksia, ettei niistä selviä! Rankempaa se on tehdä tuo kaikki vielä työpäivän päälle!
En suostuisi tuohon 300€:llä kuukaudessa ikinä. Töihin menen heti kun vanhempainvapaa loppuu, lapset hoitoon.
On siinä taas äiti oikein hienolla asenteella. Pakkoko niitä kakaroita on tehdä, jos elämä niiden kanssa on noin perkuleen raskasta?
Näyttä pahasti siltä, että emme voi saada kaikkea. Joudumme tekemään selkeitä arvovalintoja.
Hyvä, että palaat töihin. Sinunkin lapsellasi on parempi olla ylisuuressa päiväkoti ryhmässä, kuin kotona vanhemman kanssa, jonka onnellisuus löytyy rahavaroista ja pikahuoltamiseen uupumuksen rajoilla työelämän paineiden myötä. Entä onnellisuus perheestä ja lapsista, täysin toisarvoista.
Laitoimme lapset hoitoon, koska se sopi lastemme kehitysvaiheeseen ja tuloni putosivat nollaan eli mitäpä enää venyttämään omasta selkänahastakaan kaikkea vaivannäköä! Elän elämäni parasta aikaa ja edelleen siis kotona.
Ai miksikö? No nyt minullakin on omaa aikaa. Juuri sitä aikaa, jota ei ole ollut 10 vuoteen kotiäitinä, kun lapset ovat olleet täysin kotihoidossa. Nuorimmaiset ovat nyt päiväkodissa osa-aikaisesti ja vanhemmat lapset koulussa. Miehen palkasta maksetaan täydet päivähoitomaksut, mutta kannattaa, kun sillä vihdoinkin saamme väljyyttä perhe-elämäämme. Rahamme ovat yhteisiä, muuten en olisi hoitanutkaan lapsiamme näin kauan kotona. Osan ajasta lapsiamme hoitaa yhteiskunta ja osan me vanhemmat. Voin kehittää yksin ollessani itseäni ja käydä harrastuksissa yhden lapsen kanssa kerrallaan, kun muille on päiväkotia, koulua tai koululaisten iltapäiväkerhoa.
kyllä se työttömänä olokin on toisille oma valinta. Kotona olemista pitäisi tukea hiukkasen enemmän, mutta itse olen kotona siksi, että haluan viettää nämä lapsen kolme ensimmäistä vuotta tiiviisti hänen kanssaan. Satun rakastamaan häntä ja toista lastani enemmän kuin mitään muuta maailmassa, joudun vaan tinkimään ja kitkuttamaan, mutta ssilti en tekisi toisin.
kotihoidontuella kotona hoitamassa lapsiani.
Sinä varmaan olet laskenut lapsilisätkin, että kattaako se lapsen kulut. Jos kulut menee yli niin jätät loppukuun ilman ruokaa.
Pitäisi paskapalkalla eli kotihoidontuella pitää koti siistinä ja tiptop, tehdä joka päivä eri ruokaa ja alusta asti itse, hoitaa yöheräilyt yksin ja jos on vanhempia lapsia, pitäis järjestää näille virikkeitä joka päivälle, vaikka ne perhana kerhot ja puistot on tosi kaukana ja ukko menee töihin sillä ainoalla autolla.
Kotiäiti jaksaa puskea lapsia rattaissa kerhoon loskassa ja paskassa ja vetää perässään vielä isompaakin lasta.
ihan hyvä niiden lastenkin kannalta, että ap laittaa lapsensa hoitoon mahdollisimman pian. Koko perhe voi paremmin kun katkera valittaja ap on päivät töissä ja lapsia hoitaa joku muu.
Kotihoidontuki on tuki, jonka avulla monella perheellä on varaa hoitaa itse lapsensa, tätä mahdollisuutta mekin olemme käyttäneet hyväksemme ja olen tilanteeseen tyytyväinen. Mieluummin pieni tuki muiden omien tulojeni lisäksi kuin elämistä miehen palkalla.
Siivota pitää vaikka ois töissä.
Ap taitaa nyt vaan kihistä siellä turhista!
Olen itse kotiäiti ja onneksi raha on minulle täysin toissijainen asia. Mieluummin haluan olla kotona kun laittaa n. 9 kk ikäisen vauvan hoitoon.
Ei se raha kaikkea ratkaise. Varsinkaan niitä ihania asioita mitä voit kotona kokea. Ensi askeleet yms. Lapsi on pieni niin vähän aikaa ja kannattaa siitä nauttia, kun on siihen mahdollisuus.
Niinkuin joku sanoi, että itse sinä ne kriteerit laitat. Kukaan kodin ulkopuolelta ei varmasti tule sanomaan ettet ole tänään jaksanut puunata kämppää virheettömäksi. Ja jos miehesi siitä motkottaa niin anna luuttu käteen :)
työttömyys ei ole oma valinta, mutta kotiäitiys taas on kaikille oma valinta. Ei siitä kuulu maksaa korvausta.
tai sitten ap:lla on ihan pieni vauva ja herääminen todellisuuteen on alkanut.
Mielestäni olisi kuitenkin kohtuullista, että kotiäiti saisi vähintään saman korvauksen kuin sohvalla makaavan työttömän minimikorvaus on.
kuvittelet että työttömät vain makaavat sohvalla? Työttömyys ei ole oma valinta, kotiäitiys on.
voi olla oma valinta, ei kaikkia kiinnosta työnteko.
Huomasinkin käyttäväni nyt väärää termiä eli kotiäiti, tarkoitan siis hoitovapaalla olevaa äitiä. Kotiäidiksi jäädään , jos siihen on vara.
Hoitovapaalla säästetään kunnallisenhoitopaikan kustannuksia.
vaan siksi etten itse viihdy kotona, enkä kotiäitinä.
Missään tapauksessako kotiäidit eivät ole aikuisia, itse elämästään ja perheestään päätöksiä aktiivisesti tekeviä, saatika edes siihen kykeneviä?!
Oletko koskaan kuullut vilpittömästä rakkadesta lapsiin tai halusta olla vanhempi, siitäkö pitäisi sinusta maksaa...
Tutulta kuulostaa. Tosin mä kyllä teen tätä mielelläni 300 eurollakin. Jonkun ne yöheräilyt, ruuat ja siivoamiset on tehtävä vaikka mäkin olisin ihan oikeissa töissä..