Voiko hiukset tosiaan muuttua kiharaksi vielä aikuisiällä?
Mulla on aina silloin tällöin (parin vuoden välein) tukka "uudistunut", eli lähtee hiuksia ihan mahdottoman paljon ja kasvaa heti uutta tilalle. Tällä kertaa on kasvanut kiharaa! Nyt näyttää hassulta, kun osa tukasta on ihan suoraa ja osa kiharaa. Oon kuullut, että jollain olisi raskausaikana kihartunut, mutta mulla ei (kuopus nyt 1v.). Neljästä lapsestani kolmella on luonnostaan "taipuisat" hiukset.
Kommentit (23)
Voi. Mulla oli ennen tosi jäykät ja piikkisuorat, nyt on kihartuvat ja pööröiset. Silmien väri on vaihtunut harmaasta vihreäksi ja pisamiakin on ilmaantunut ympäri kasvoja ja käsivarsiin.
Äidilleni kävi samoin.
kyllä se on hormonaalista. minulla kiharat oli lapsena ja tuli takasin teini-iässä. joillakin vaihdevuodet tuo luonnonkiharat.
Kyllä voi! Naureskeltiin jokunen vuosi sitten kälyn kanssa, että viisikymppisenä tukka menee kiharaan pienestäkin kosteudesta. Ilmankosteus, hiustenpesu, hikisyys, kaikki vetävät tukan täysin kiharalle. Jos sen haluaa pitää suorana, pitää laittaa aika lailla muotoilutuotetta ja föönata tukka suoraksi. Ja sittenkin - kun menet ulos, tukka on kikkaralla saman tien.