Saakohan sellaista kesämökkiä kaupaksi
jossa rantatontti (ei rak.oikeutta jäljellä), sähköllinen mökki ilman muita mukavuuksia, vanhanajan rantasauna. Puusee, Biolan moderni ja uusi, mutta siis ei sisävessaa. Olkkari, makkari, keittiö ja erillinen aittarakennus. Ostaakohan tällaisia enää kukaan?
Kommentit (12)
Lähellä joptain kaupunkia, niin menee kaupan.
sijainti ja tontti vaikuttaa myös asiaan. Mielestäni mökillä ei tartte olla mitään ylettömiä mukavuuksia vaan ihan vaatimatonkin riittää.
menee kaupaksi, kunhan hinta on oikea suhteessa mökin sijaintiin ja kuntoon.
Tietysti, jos se ranta ei ole aivan kamalaa rymeikköä tai on uimakelvotonta, sitten asia on toinen.
Kunhan et pyydä ihan älyttömiä, niin kuin tuntuu nyt pyydettävän.
Jos kyseessä iso järvi tai meri menee varmasti helposti kaupaksi. Jos taas rehevöitynyt lätäkkö, voi olla vaikeampaa. Ja tosiaan tuo sijainti lähellä kaupunkia auttaa myös. Itse en tuollaista mökkiä haluaisi, sillä toivon kesäasunnolta samoja mukavuuksia kuin kodiltani. Ja tämä taitaa olla suuntaus nykyään.
Itse en tuollaista mökkiä haluaisi, sillä toivon kesäasunnolta samoja mukavuuksia kuin kodiltani. Ja tämä taitaa olla suuntaus nykyään.
Tätä olen itsekin miettinyt, että taitaa olla kohta mennyttä aikaa tällaiset mökit.
Järvi on suuri ja ranta on hiekkaranta. Mutta siis se mökki on ainakin nykymittapuun mukaan aika vaatimaton.
ei sitä, etteikö joku joka tietää, mitä osaa tehdä, hyvinkin voisi haluta ostaa tuollaista mökkiä oikeaan hintaan. Ei niiden mukavuuksien lisääminen ole mitenkään mahdotonta. Se maksaa, mutta se ei ole mahdotonta.
Vanhan mökin voi pistää maan tasalle ja rakentaa uuden. Tässä on merkitystä sillä paljonko tontilla on rakennusoikeutta. Nykyään rakennetaan tosi isoja loma-asuntoja.
Jos kyseessä iso järvi tai meri menee varmasti helposti kaupaksi. Jos taas rehevöitynyt lätäkkö, voi olla vaikeampaa. Ja tosiaan tuo sijainti lähellä kaupunkia auttaa myös. Itse en tuollaista mökkiä haluaisi, sillä toivon kesäasunnolta samoja mukavuuksia kuin kodiltani. Ja tämä taitaa olla suuntaus nykyään.
jotka haluavat nimenomaan mökin eivätkä huvilaa. Minä ainakin viihdyn tavallisten askareiden parissa mökillä ilman mukavuuksia.
ja yleiskunto tyydyttävä. Kaikki ei halua sisävesiä ja talvisia putkihuolia. Lämmintä pesuvettähän saa äkkiä vedenkeittimillä, jos sähköt kerran on. Jos vaan ostajalla on aivot päässään. Toisekseen tuossa ei tarvitse tehdä uusia kymppitonnin investointeja, kun ei niitä vaadita, jos vesi tulee kantamalla sisälle.
Meillä oli tosin myyntivaltti, että vesi pääsee talosta ulos. Meillä oli kuivan maan mökki, ja kun ostaessa lapset oli pieniä eikä yölliset huussireissut huvittaneet, niin itse oli alussa tehty verannalle vessakoppi, jossa oli kemiallinen wc, lämpöpuhallin ja käsienpesuallas, vedet meni putkea pitkin ulos betonikaivoon, samoin keittiön tiskialtaasta. Itse kaivettiin ja tehtiin, tiskipöytä ja käsienpesuallas haettiin kierrätyskeskuksesta ja viemäriputki ja betoni ei kamalia maksanut. Uppopumpulla otettiin vesi eteiseen isoon korvoon. Mökin osti viisikymppinen pariskunta. Rouva oli tyytyväinen, että tiskivesiä ei tarvinnut kantaa ulos.
(Jaa miksi myytiin? Ostettiin isompi pala maata ja isompi mökki)
Myyntiä vilkastuttaa, jos mökki on siisti ja valoisa, katto ehjä ja salaojat toimivat/kunnostettu. Pidä hinta järkevänä. Maalilla tekee ihmeitä.
Paljon auttaa myös se, jos rakennukset ovat hyvässä kunnossa. Mutta on edelleen paljon ihmisiä, joita ei haittaa se, että vesi kannetaan tai lämmitetään tai ei ole sähköjä tai tiskataan ulkona.