Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis laittaako joku vielä HILLOA täytekakkuun???

Vierailija
18.09.2011 |

Huh ja yäk!

Hilloa, sokerikakkupohjaa ja kermavaahtoa. Siinäkö teidän reseptinne mukavaan makunautintoon. Hyi helvetti. Ei kai kukaan kaupan valmiita imeliä sylttyjä kakkuihinsa laita?

Itse teen aika usein erilaisia mousseja tai tuorejuusto/creme fraichella höystettyjä täytteitä, joissa käytän TUOREITA marjoja. Usein täytteessä myös jonkinlaista suklaata. EI kaakaota.

Niin, ja sitä banaania en minäkään kakkuihini tunge, hyh! Tunnin päästä näyttää sienimuhennoskakulta. Järkyttävän limaista muutenkin. Banaanit banaaneina.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takuuvarma arvaus täytteestä: kaupan vattuhilloa ja kuivaksi puristettua ananasmurskaa sit toiseen väliin. Ei kostuteta. Päälle übermakeaa kermavaahtoa.

Juu ei. Ei tykkää.

Miehen sisko laittaa kans useimmiten kaupan hilloa, mutta monesti joukossa on pakastemarjoja, niin ei ihan niin kamalaa ole.

Vierailija
2/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lajin pakastemarjoja. Täytteestä saa sopivan kirpeää tai makeaa hillon määrällä. Hyvää on.

Anoppi kostuttaa kakut reilusti ylisokerisella mehulla, laittaa täytteeksi marmeladeja ja sen lisäksi kermavaahtoon reilusti sokeria. Pakko sanoa, että ei oikein maistu muulle kuin sokerille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äärettömän hyvää kakkua, jossa oli jotain hänen mainiota hilloaan ja sitruunahyytelöä. Makeaa ja kirpeää sopivasti sekaisin.

Nam.

Nykyään jokapaikassa kakkuihin on tungettu joku mousse, ne eivät ole yhtään mieleeni. Ja päällisenä joku niin hieno kuva, ettei henno leikata. Tai vaihtoehtoisesti vaahtokarkkikuorrute. Se sitten vasta ytelä on:)

Mutta, tiedämmehän : Makuja on monia.

Vierailija
4/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatekoista hilloa. Laitan myös banaania ja kermavaahtoa. Välillä marjoja. Aina ole itse ja on muut tykänny ja syötyä on tullut.

Vierailija
5/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä ne ihan hillona menee sinne kakun väliin.

Vierailija
6/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sivityneethän syö nykyään vain cupcakeja ja leivoksia ;).

Vierailija
7/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin macaroonit

Vierailija
8/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sen sitten hillon kanssa.

Vierailija
9/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ole tajunnut, että hilloja voi tehdä itse tuoreista, kotimaisista marjoista. Hilloreseptejä on vaikka millaisia "sekotuksia".

Vierailija
10/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meillä kyllä tehdään hillot itse eikä haeta kaupasta.

Vierailija
11/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin macaroonit

Vierailija
12/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä tuoreita marjoja voi käyttää, mutta sitten pystyy kakkuja tekemään vain kesällä.

Vierailija
13/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä tuoreita marjoja voi käyttää, mutta sitten pystyy kakkuja tekemään vain kesällä.

Vierailija
14/20 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävää, jos sinä et osaa tehdä hyviä hilloja ja kakkuja

Vierailija
15/20 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tehty tai kaupan, se on silti hillo. Koostumukseltaan jo niin hirvittävää etten suuhuni ihan täytekakun täytteen verran laittaisi. Ellei teidän kakut sitten ole sellaisia matalia lättyjä, joissa sitä hilloa onkin vain ihan ripaus, koska eihän sitä nyt herranjumala voi sentin kerrosta/väli vetää.

Tuoreet marjat, käsittää tässä kohtaa myös pakastetut, sokeroimattomat marjat.

Mousset on yksi täytelajike muiden joukossa. Enhän toki sanonut että teen vain moussekakkuja.

Vierailija
16/20 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan jauheista tehdyt mousset vaste hirveitä ovatkin. Pelkkää esanssia ja lisäaineita.  Marjat kiehauttaa rikki ja vähän sokeroi niin hyvää tulee. Kermavaahto ihan ok kunhan sitä ei äklömakeuta. Kermavaahdon joukkoon voi sekoittaa vaikkapa jotain rahkaa.

Vierailija
17/20 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, ap oletko tosissasi? Siis tekeeks joku vielä täytekakun itse? Eletään kuitenkin jo vuotta 2018 ja leipomot ja kahvilatkin on keksitty. Ei tulisi mieleenkään itse tehdä jotain kakkua, kun voi ostaa ammattilaisen tekemän.

Vierailija
18/20 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä pitäs laittaa jos ei hillo käy. Parasta täytekakkua oli äitini tekemä. Itsetehtyä hilloa välissä, kerma päällä.

Vierailija
19/20 |
16.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti tarjosi minulle 24-v synttärieni kunniaksi kakkua missä oli banaania ja mansikoita. Oli hyvää, ja mikä tärkeintä, rakkaudella tehtyä.

Ihan sama oliko trendikästä vai ei. Söin paljon mielummin sitä kuin näiden ap:n kaltaisten niiiiiiiiin lahjakkaiden ja mahtavien leipureiden moussesettejä. 

Vierailija
20/20 |
23.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n vanhaan viestiin:

kyllä, sitä yök-hilloa laitan aina täytekakkuihin ja hyvin ovat kelvanneet vieraille ja tutuille. Tosin en osta kaupan hilloa, vaan itse tehtyä. Eri marjoista, mistä milloinkin.

Itse en ikinä käytä liivatetta (yök-osa eläinperäistä), en ymmärrä näitä hyytelöisiä kakkuja.

Mutta onneksi meillä kaikilla on nykyään vaihtoehtoja, itse kullekin sopivia. Myös muoti tuntuu muuttuvan vuosien varrella.