Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka sanovat asiat "suoraan" ovat yleensä pirun ilkeitä.

Vierailija
18.09.2011 |

Nimim. yhden tällaisen todenpuhujan tavannut.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku muu sanoo heille itselleen yhtä suoraan.

Vierailija
2/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen montakin, entisiä ystäviä pari ja pari sukulaista, jälkimmäisille olen opetellut sanomaan takaisin, mutta välit eivät ole kovin lämpimät, vähän varaukselliset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan syynsä sille, miksi kaikkea ei voi sanoa suoraan. Käsite huono käytös kuvaa näitä totuuden puhujia melko hyvin. Ja myös eräs toinen asia, nimittäin aspergerin syndrooma.

Usein myös ne "mä saan kyllä suuni auki" -tyypit ovat lisäksi kaikkein pahimpia silmänpalvojia...

Vierailija
4/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanominen on kyllä ilkeää. Mielummin vaikka valehtelisivat ummet ja lammet...

Vierailija
5/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaiset ihmiset yleensä kehuskelevat, kuinka sanovat aina asiat suoraan, mutta heille itselleen ei saa sanoa edes asiasta tai he yksinkertaisesti eivät näe omia virheitään koskaan. Nämä suoraan puhujat ovat minun kokemukseni mukaan järkyttäviä nalkuttajia joka asiasta ja vetävät herneen nenään heti kun asiat eivät mene prikulleen niin kuin he itse ovat suunnitelleet.

Vierailija
6/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmapiiri oli todella huono ja ahdistava vuosia näiden takia.

Se ei todellakaan ollut mitään totuuksien sanomista, mikä olisi satuttanut. Se oli heidän totuuksien sanomista. Se iänikuinen kimitys, että MINÄ kyllä uskallan sanoa ja MINÄ kyllä sanon. Ja sitten alkoi se haukkuminen ja suorastaan herjaaminen jos vain joku olisi uskaltanut nostaa heitä vastaan syytteen.

Onneksi vaihtui esimies ja toinen siirrettiin pois ja toinen jäi eläkkeelle. On kuin hunajassa lilluisi nykyään työpaikalla, on niin ihanaa ja asiallista.

Vierailija
7/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissan pöydälle nostaja. Paasaa aina, kuinka hän kehtaa sanoa suoraan, ja nostaa kissan pöydälle. Mun mielestä hän vaan meuhkaa ja on ilkeä. Kyllä muutkin osaavat kiinnittää huomiota epäkohtiin, mutta kuitenkin säilyttävät malttinsa ja ovat kohteliaita. Mutta omasta mielestään hän vaan sanoo...muut ei tajua vaan mitään. Vika on aina muissa.

Sit ihmettelee kun kaikki eivät halua kaveerata ko. tyypin kanssa vapaa-aikanaankin. Vaikka toinen vaan hyvää hyvyyttään sanoo suoraan. Just...

Vierailija
8/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketkä ei sano suoraan ovat sitten piiloilkeitä. tunnen enemmpi näitä, jotka eivät sano suoraan ja muutaman totuuden torven(he ovat kyllä oikeasti uskottavampia kaikessa mitä sanovat niin hyvää kuin pahaakin asiaa ilmaistessaan)

Vierailija
9/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kyllä Suomessa melko yleistä. "Totuuden" saa kuulla sitten kiertotietä.

Vierailija
10/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraansanojat taitavat luulla, että kaikki ihmiset ovat yhtä negatiivisia ja pahantahtoisia kuin he itse. Silloin voi tehdä hyveeksi sen, että vuodattaa kaiken paskan samantien ilmoille.

Oman pahantahtoisuuden vuoksi suoraansanojat tulkitsevat muilta tulevan pienenkin poikkipuolisuuden tai kriittisyyden pahimmalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
11/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muka asioissa joku yksi ja ainoa totuus, jota joku pieniaivoinen henkilö on oikeutettu muiden naamaan noin vain hieromaan? No usein tosiaan ei ole. Vältän ja kartan tuollaisia ihmisiä, koska heidän asenteissaan on todella pahasti vikaa, ja siitä johtuu heidän tarpeensa laukoa muille ikävästi kaikenlaisia loukkaavia kommentteja. Se on ihan vain puhdasta ilkeyttä ja muiden tunteista piittaamattomuutta! Joskus sitä voisi olla ihan vaan hiljaakin, ei ole pakko aina kailottaa mielipiteitään, varsinkin jos voi hyvinkin päätellä niiden satuttavan toista! Mutta joillekin se on mahdotonta vissiin. Ajatella muidenkin tunteita.

Eivätkä muuten tosiaan kestä itse sellaista samaa takaisin.

Vierailija
12/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sä sitten tiedät että kaikki ovat pirun ilkeitä?????

Mä pidän itseäni suorana ja niin lähimmät ystävätkin. Vieraammat tuskin koska lyhyemmässä kanssakäymisessä suoruuteni tuskin tulee ilmi. Sanon suoraan jos minulta kysytään jotain enkä silloinkaan tarkoituksella ilkeästi. En siis ole joka paikassa suunä päänä kertomassa mielipidettäni =)

Vierailija
13/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei todellakaan ole mikään asperger. Hän osaa olla todella hyvin sujuva sosiaalisesti ja nuolla aina taktisesti oikeaan suuntaan oman etunsa nimissä, mutta sitten toisaalla hän laukoo tosi ilkeitä ja ikäviä kommentteja ihmisille noin vain vailla kirpaisua omassatunnossaan. Ja vieläpä ylpeilee sillä. :/ Todella outoa luulla sellaisen käytöksen olevan jotenkin hienoa.

Että ihan se on vaan huonotapaisuutta ja välinpitämättömyyttä muiden tunteista. Ja tyhmyyttä.

Vierailija
14/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt sä sitten tiedät että kaikki ovat pirun ilkeitä?????

Mä pidän itseäni suorana ja niin lähimmät ystävätkin. Vieraammat tuskin koska lyhyemmässä kanssakäymisessä suoruuteni tuskin tulee ilmi. Sanon suoraan jos minulta kysytään jotain enkä silloinkaan tarkoituksella ilkeästi. En siis ole joka paikassa suunä päänä kertomassa mielipidettäni =)

Vierailija
15/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valehtelu ja valkoiset valheet ovat hyvän ihmissuhteen alku ja juuri.

Vierailija
16/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alainen eli ns. tavallinen työntekijä ei pysty puhumaan suoraan ettei menetä työpiakkaansa esim.

Vierailija
17/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella raivostuttava ihmistyyppi. Appivanhempani ovat tällaisia, suoraan sanovia ja erittäin negatiivisia ihmisiä. Heidän lähellään ei voi olla koskaan rennosti, koska ikinä ei tiedä mistä alkavat milloinkin "puhumaan suoraan". Pitävät eri tavalla toimivia ihmisiä tyhminä. Itse ovat olevinaan niin erinomaisia joka asiassa ja loukkaantuvat verisesti, jos joku erehtyy kyseenalaistamaan heidät tai olemaan eri mieltä.

Vierailija
18/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monesti suoraan sanojilla ei ole muuta kuin kaikenlaista negatiivista suoraan sanottavaa.

Vierailija
19/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku joka sanoo suoraan ja harkitsee sanojaan, kuin sellainen selkään puukottava juorukerho, jonka tarkoitus on vain pilkata ja kiusata esim. pikku vittuilulla vaikka painosta, seksielämästä, lapsista tai diagnooseista. Kaikki sanovat mielipiteensä, eri asia kelle. Jotenkin reilumpaa, että antaa henkilön itse myös vastata "syytteisiin".

Vierailija
20/40 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä valehtelu ja valkoiset valheet ovat hyvän ihmissuhteen alku ja juuri.

Suoraan puhuminen ja valehtelu. Mulla on alaisena yksi tällainen totuuden torvi ja taivas mikä rasite....haukkuu kollegoja surutta selän takana, kokee olevansa jotenkin erityislahjakas koska kaivaa joka asiasta sen epäkohdan tai virheen. Mitään positiivista hän ei osaa etsiä ihmisistä tai asoista. Ja helvetti on irti jos hänen tekemisistään tulee sanomista, itsekritiikki on tuntematon käsite. "Suorat" vitsit ovat aina härskejä ja täysin tilanteeseen sopimattomia. Tämä suora setä myös kailottaa selän takana kun on niin vittumainen ämmä esimiehenä ja kun kysyy itse suoraan kuinka sujuu ja onko palautetta tai ongelmia niin ollaan niin mielinkielin että ällöttää.

Jos asioista puhuu suoraan epäkohtana on mielestäni syytä esittää myös rakentava ehdotus ratkaisuksi. Mä haluaisin kanssa pitää kehityskeskustelun ja sanoisin suoraan: myyntitulokset perseestä, käyntimäärät alle keskitason ja yhtään hyvää ideaa ei ole tiimille tullut. Mutta kun pitää keksiä motivoivaa palautetta eikä toitottaa suoraan suomeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän