Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 500e/kk ruokaan menevä raha paljon 4 henkiseltä perheeltä?

Vierailija
18.09.2011 |

Meitä siis aikuinen ja 3 lasta (9,12,14).

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kuusi, ja meillä menee paljon enemmän.

Vierailija
2/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa vaikuttaa todella hyvältä!! Itselläni menee keskimäärin noin 400 euroa kuukaudessa ja ruokin vain itseni ja vajaa 3 vuotiaan. Tosin tuohon summaan kuuluu kyllä pesuaineet yms. jutut. Mutta kuitenkin.... Saanko kysyä, miten ton teette??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos ei kuulosta pahalta summalta!

Mä olen aina ollut säästäväinen kaiken suhteen ja tuo ruoka on se missä koetan säästää parhaani mukaan.

Yritän tehdä mahd. paljon ihan kotiruokaa ja keskitän S-kauppoihin ostokset. Nyt tosin muutimme, ja Lidl on lähin kauppa, joten tulee ostettua aika paljon sieltä. Tässä just keräänkin kuitteja ja lasken, paljonko NYT menee kun Lidlistä ostan suurimman osan tuotteista.

Vierailija
4/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saat kuitit laskettua, että paljonko meni Lidliin. Ts. tuliko halvemmaksi tms. Mä joskus kanssa käyn Lidlissä, mutta tuntuu, et varsinkin tuorevihannekset ja hedelmät menee helposti huonoksi. ootko huomannu samaa? Vai olenkohan vain ostanut "huonosta" liikkeestä tai jotain... Itekin käytän nyt S-ryhmää ja olen myös ajatellut tehdä hintavertailun/ostoskorivertailun ketjujen kesken.

T. olinkohan numero 3

Vierailija
5/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok summa minusta.

Vierailija
6/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin aika tuhlaileva ja huoleton rahankäyttäjä. Justiinsa tajusin, että meillä on nyt kahdeksi viikoksi rahaa käytettävissä 200 euroa eli pitää olla vähän säästeliäämpi.

Me ostamme Lidlistä tiettyjä ostoksia ja loput Cittarista. S-kaupassa käymme vain joskus, kun on sen verran kaukana.

Vierailija
7/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhemmat ja lapset 2v ja 4v. Kahdesti viikossa saan tuusattua markettiin 90 euroa eli Meillä menee ainakin 600-800 euroa kuussa ruokaan. Tosin tuohon summaan on laskettu myös pesuaineet, lehdet, kukat jne, mutta siis Prismaan tai Sittariin menevästä summasta kyse.

Vierailija
8/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluuko noihin ruokasummiinne perheen aikuisten kaikki ruokailut? Vaikuttaako aika huimasti kauppalaskujen vertailuun tuleeko tuon summan päälle aikuisten työpaikkaruokailut, vai syövätkö tuosta summasta myös töissä.

Vierailija
9/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas kun törsäätte! Tuleeko rahat sossusta vai miten teillä on tuohon varaa? 200 euroa kuussa pitäisi riittää aivan hyvin!

Vierailija
10/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

summa. Aika edulliseltahan tuo kuulostaa.

Meillä on kaksi aikuista ja kolme lasta (4-9v) ja ruokaan menee n700-800 euroa kuukausessa. Aikuisten ruuat sisältyy tuohon kaikki, koululainen syö koulussa arkisin lounaan, päiväkodissa olevat syövät siellä lounaan ja välipalan 3-4x/viikko.

Vierailija
11/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olenkin aika tuhlaileva ja huoleton rahankäyttäjä. Justiinsa tajusin, että meillä on nyt kahdeksi viikoksi rahaa käytettävissä 200 euroa eli pitää olla vähän säästeliäämpi.

Me ostamme Lidlistä tiettyjä ostoksia ja loput Cittarista. S-kaupassa käymme vain joskus, kun on sen verran kaukana.

Tarkennan vielä meidän kauppalaskua, että se voi olla minimissään 600 euroa, mutta esim. tässä kuussa tulee täyteen varmaan 1000 euroa! Olen aika tuhlaileva ja ostan myös pakkaseen eli seuraavassa kuussa mennään vähemmällä.

Vierailija
12/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mulla tuohon summaan kuuluu kaikki ruokailu. Eli töissä omat eväät ja lapsi tietysti syö hoidossa (ja kotona myös ennen kuin kukaan huolestuu :)) Mutta en ole huomannut eroa kk kauppalaskuissa kun vertaan aikaan, jolloin olin lapsen kanssa kotona.

Vierailija
13/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuolla rahalla saa tehtyä kunnon ruokaa. Halvalla kun saa usein ... halpaa. Ei välttämättä hyvää, ravinnerikasta ja laadukasta.

Vierailija
14/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytämme enimmäkseen Lidliä ja pyrimme hyödyntämään kunkin viikon tarjoukset ja suunnittelen viikon ruokalistan sen mukaan. Lapsista vanhin on ekalla ja sit on alle kouluikäiset, joiden kanssa olen kotona. Summaan sisältyy myös miehen työpaikkaruoat ja myös kaikki hygieniatuotteet mitkä nyt yleensä ruokakaupasta ostetaan. Syömme paljon kasviksia ja hedelmiä ja ihan hyvälaatuisia olen Lidlistä saanut. Toki sielläkin on välillä huonoja, mutta niin on muissakin kaupoissa. Ja toki syömme myös paljon lihaa ja kelpuutamme ihan perus sikanautajauhelihan ja broilerin koipireidet, että sen suhteen ei olla nirsoja.

Vierailija
15/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi aikuista ja nelivuotias lapsi, molemmat vanhemmat syö töissä ja silti markettiin menee 700e/kk.

Vierailija
16/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintosisältö kunnossa, se on tärkeintä. Ja se kun ei ole välttämättä kunnossa esimerkiksi tomaateissa, jotka kasvavat kivivillassa ravinneliuoksella. Eivät siis kasva edes mullassa eivätkä juuri tomaatilta maistu. Lannoitteilla ja myrkyillä kasvatetaan mahdollisimman nopeasti mahdollisimman suurta. Se ei ole sama kuin hyvä laatu ravintosisällön kannalta.

Jos aina valitsee sen halvimman (= tehotuotetuimman, lisäaineilla korvattu niitä tärkeitä aineksia), ei voi saada riittävän ravitsevaa ruokaa. Niissä ei vain ole kunnolla vitamiinit, kivennäis- ja hivenaineet, antioksidantit jne. tallella.

Vierailija
17/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen mitä viisihenkinen perhe syö, jos ruokalasku on 300 - 400 e / kk. Ei ainakaan kotimaista, eikä varsinkaan luomua.

Ravintosisältö kunnossa, se on tärkeintä. Ja se kun ei ole välttämättä kunnossa esimerkiksi tomaateissa, jotka kasvavat kivivillassa ravinneliuoksella. Eivät siis kasva edes mullassa eivätkä juuri tomaatilta maistu. Lannoitteilla ja myrkyillä kasvatetaan mahdollisimman nopeasti mahdollisimman suurta. Se ei ole sama kuin hyvä laatu ravintosisällön kannalta.

Jos aina valitsee sen halvimman (= tehotuotetuimman, lisäaineilla korvattu niitä tärkeitä aineksia), ei voi saada riittävän ravitsevaa ruokaa. Niissä ei vain ole kunnolla vitamiinit, kivennäis- ja hivenaineet, antioksidantit jne. tallella.

Vierailija
18/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta menee noin 300e/kk ruokaan rahaa (sisältää mm. vessapaperit, saippuat, siivoustarvikkeet yms.) ja ostamme paljon kotimaista sekä luomua. Teen itse ruuat (leipää en aina, mutta joskus) ja meillä on aina salaattia ruuan kanssa sekä välipalaksi hedelmiä ja vihanneksia (jotka ovat mielestäni kuitenkin aika hintavia). Mutta tosiaan punaista lihaa emme syö, en tiedä tulisiko halvemmaksi vai kalliimaksi syödä.

Vierailija
19/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko siis ruokakaupasta haettu kaikki tuossa mukana, esim vessapapreit , shamppoot , siteen jne ?

meillä menee 400e ja on kaks aikuista ja lapsi 7v menee kaikkeen 400-500 e/kk ruoka/vcpaprei/pesuaineet jne

Vierailija
20/42 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme. Työpaikan ruokaiku on mulla edullinen, n. kolme euroa päivässä(esimerkkiruokailu). Ja mies ottaa aina töihin eväät. Lapsi varmaan syö eniten, urheileva teini.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi