Jättäisitkö työsi, jos se olisi taloudellisesti mahdollista?
En nyt tarkoita mitään lottovoittoja tms. vaan sitä, että jos toisen tulot riittäisi tarjoamaan ihan hyvän toimeentulon.
Itse pohdin tätä vaihtoehtoa, vaikka mulla on ihan hyvä, vastuullinen ja mielenkiintoinen työ. Mutta oravanpyörästä olisi kiva päästä hyppäämään hetkeksi pois. Lapset ei ole enää mitään ihan pieniä (nuorin on eskarissa), mutta heille olisi ihana pystyä tarjoamaan enemmän äidin läsnäoloa ja kiireettömämpää arkea. Olisi aikaa myös huolehtia itsestä enemmän, ehkä harrastaa enemmän. Olisi enemmän aikaa perheen laadukkaalle yhdessäololle. Enkä mä nyt ajattele mitään vuosikausien lorvimista kotona, vaan ehkäpä koulun penkille palaamista vuodeksi tai pariksi.
Kommentit (31)
Keikkaa voisin tehdä. Tosin työyhteisö on meillä niin huippu että ikävä tulisi työkavereita. Mutta hoitotyö on muuten raskasta.
Sh
työllä on iso merkitys kyllä, jotenkin se on osa identiteettiäni. Mutta kun ajatteleen, että olen tehnyt enemmän ja vähemmän töitä 16-vuotiaasta ja vielä olisi 30 vuotta työuraa jäljellä. Niin että jos ja kun olisi mahdollisuus hetken tehdä jotain muutakin. Se tuntuu houkuttelevalta vaihtoehdolta.
ap
Työ on elämän suola.
Jos ottaisin meiltä veronmaksajilta kaikki edut, jotka saisin, olisi minun taloudellisesti kannattavampaa olla työtön kuin tehdä nykyistä osa-aikatyötäni.
Mutta miksi tekisin niin!? Ketä se hyödyttäisi? Muutamalla satasella minua, mutta paljonko enemmän kuitenkin saan ollessani osa työyhteisöä, jossa saan tehdä työtä, jolla on merkitystä.
mutta lainat maksaisin- ehkä osapvtöitä voisin tehdä- kiva työ kun on
Työni on minulle mukava harrastus, jonka pariin uppoudun välillä ihan täysin niin, että ajantaju häviää (viimeksi tänään 9h).
Toiset vinkuu vapaapäivää jo kolmen työpäivän jälkeen. Mä teen helposti parin viikon putkia enkä malttaisi pitää vapaita.
Tällä hetkellä harkitsen vakavasti muuttoa miehen perässä ja irtisanoutumista omasta duunista. Nytkään en tee kokovuotisesti töitä, ja toimeen tultais hyvin vaikka en menis töihin ollenkaan. Ehkä jotain keikkahommaa vois tehdä.
tekemässä juurikin tuon ratkaisun. Ei ole taloudellisesti järkevä juttu, mutta ajateltiin koko perheen kannalta asiaa. Myytiin talo pois ja muutettiin vuokralle, ei tule yllättäviä asuntoon kohdistuvia kuluja, vaan voidaan tarkemmin laskea kunkin kuukauden menot. Meillä lasten sairaudet tekivät päätöksen niin helpoksi, kun tuollainen päätös nyt vaan voi olla. Kauan mietittiin, mutta kun yhtä lasta ei voi jättää valvomatta tällä hetkellä, niin lasten parhaaksi tämä on. Ollaan tyytyväisiä tähän! Miehellä tuloja sen verran, että pärjätään. Mitään ulkomaanmatkoja ei tehdä, mutta oma oli valinta. Yksi lapsista saattaa kesken päivän mennä niin tukkoon keuhkoista, että lääkettä on saatava heti, ettei tule mitään muuta. Kaiken kanssa oppii ja tottuu elämään. Lasten terveys on kuitenkin nyt tärkeä asia meillä. Itse nyt teen jotain pieniä käsityöjuttuja, joilla jotain kymppejä silloin tällöin tienaan. Eli omat tuloni eivät ole suuren suuret. Kun tilanne tästä jossain vaiheessa muuttuu, niin sitten teemme uudenlaiset ratkaisut. Tällä hetkellä eletään näin ja tehdään kaikki, mitä vaan pystytään, niin itse. Päivääkään en vaihtaisi pois!! :) Elämämme on rikasta toisella tavalla.
tekemässä juurikin tuon ratkaisun. Ei ole taloudellisesti järkevä juttu, mutta ajateltiin koko perheen kannalta asiaa. Myytiin talo pois ja muutettiin vuokralle, ei tule yllättäviä asuntoon kohdistuvia kuluja, vaan voidaan tarkemmin laskea kunkin kuukauden menot. Meillä lasten sairaudet tekivät päätöksen niin helpoksi, kun tuollainen päätös nyt vaan voi olla. Kauan mietittiin, mutta kun yhtä lasta ei voi jättää valvomatta tällä hetkellä, niin lasten parhaaksi tämä on. Ollaan tyytyväisiä tähän! Miehellä tuloja sen verran, että pärjätään. Mitään ulkomaanmatkoja ei tehdä, mutta oma oli valinta. Yksi lapsista saattaa kesken päivän mennä niin tukkoon keuhkoista, että lääkettä on saatava heti, ettei tule mitään muuta. Kaiken kanssa oppii ja tottuu elämään. Lasten terveys on kuitenkin nyt tärkeä asia meillä. Itse nyt teen jotain pieniä käsityöjuttuja, joilla jotain kymppejä silloin tällöin tienaan. Eli omat tuloni eivät ole suuren suuret. Kun tilanne tästä jossain vaiheessa muuttuu, niin sitten teemme uudenlaiset ratkaisut. Tällä hetkellä eletään näin ja tehdään kaikki, mitä vaan pystytään, niin itse. Päivääkään en vaihtaisi pois!! :) Elämämme on rikasta toisella tavalla.
tosin mies ei elätä vaan pääomatulot. Teinien mielestä on kivaa, että heillä on autonkuljettaja :-) eli olen vihdoinkin vapaa työajoista, palavereista jne.
ja kokeilisin siipiäni kirjoittamalla, mitä olisin aina halunnut tehdä -en vain ole uskaltanut. Ehkä joskus?
Olen asiakaspalvelijana eräässä suuressa firmassa. Meidän palveluita on jo eduskunnassa asti huononnettu niin paljon että asiakkailta kuulee silkkaa valitusta aamusta iltaan... En voi asialle mitään, muuta kuin pahoitella. Ja olen asiakkaiden kanssa samaa mieltä. Palvelut ovat huonontuneet, palvelupisteet vähentyneet ja niitä on siirrety muualle, esim. kauppoihin, joiden henkilökunta osaa hyvin vaihtelevasti palvella asiakkaita meidän asioissa (eli useimmiten huonosti, koska henkilöstövaihtuvuus on suurta eikä myyjiä ehditä kouluttamaan). YT.t painaa päälle ja jatkuvasti saa pelätä työpaikkansa puolesta. On mennyt hyvin masentavaksi tämä työ.
ei minun pikku pennoset jotka osa-aika duunistani (5 tuntia ma-to eli yhteensa 20 tuntia viikossa, perjantai vapaa) tienaan vaikuta meidan perheen elintasoon pilkun vertaa. Rakatan tyotani!!
Häaaveilen todella että saisin keskittyä vain kodin ja itseni plus tulevaisuudessa toivottavasti perheen hoitoon.
T. 20v nainen joka haaveilee suurperheestä ja todella rukoilee sydämensä pohjasta voivansa jollain keinolla välttää oravan pyörään joutumisen :)
Kodinhoito on rakkauteni. Inhoon työelämää jo nyt kun oon siin mukana jo jonkin aikaa ollut.
tuskin heidän palveluihin on eduskunnassa puututtu :) Tai palveluita ulkoistettu
Olin 7 vuotta kotiäitinä ja nyt taas työssä. Kaipuu kotiin on kova...