Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AV-raati: Hiustenpidennykset lapselle/nuorelle

Vierailija
14.03.2011 |

Arvoisa av-raati, kertokaapa mielipiteenne seuraavasta aiheesta: Millaisilla ehdoilla antaisitte 11-vuotiaan "ottaa" hiustenpidennykset? Minkä verran lapsen itsensä pitäisi osallistua materiaalikustannuksiin (n. 60€)/tehdä kotitöitä/tehdä jotain muuta saadakseen pidennykset?

Oletetaan, että nimipäivää tai synttäreitä ei ole lähiaikoina ja kevätlukukauden päättymiseenkin on liian pitkä aika.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaa sen kakaran hiukset pois.

kaljuna saa opetella arvostamaan omia hiuksiaan!

Ja voisit sinäkin kaljuksi leikata niin ymmärtäisit tytärtäsi ja sitä tosiasiaa että se on vielä lapsi!

onkohan nro 22:lla jäänyt lääkkeet ottamatta...

Vierailija
22/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap?

ei ei. ei ole normaalia ei. mut jos haluat aina tyydyttää kaikki pikkuprinsessasi toiveet, eikait muu auta. minusta tuossa iässä saa olla vielä pikkutyttö.

tässä oli kyse yhdestä ainoasta toiveesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaa sen kakaran hiukset pois.

kaljuna saa opetella arvostamaan omia hiuksiaan!

Ja voisit sinäkin kaljuksi leikata niin ymmärtäisit tytärtäsi ja sitä tosiasiaa että se on vielä lapsi!

onkohan nro 22:lla jäänyt lääkkeet ottamatta...

Jos ne hiukset tuottaa noin paljon ongelmia elämässä niin kyllä niistä eroon hankkiutumista kannattaa harkita..

No ei vaineskaan.. mutta en kyllä ikinä ton ikäiselle laittaisi mitään pidennyksiä. Kyllä ton ikäisen pitäisi vielä miettiä pari vuotta ihan muita juttuja, kuin itsensä ulkonäön muuttamista tai parantelua.

Vierailija
24/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aihealue taitaa nyt monelle olla jollain tapaa hankala, joten laajennetaan kysymystä vähän.

Entä jos kyseessä olisi 60€ maksava merkkivaate, vaikkapa takki, jota ei varsinaisesti tarvittaisi? Vaate olisi siis ylimääräinen ja näinollen täysin turha. Lapsi olisi kuitenkin tykästynyt takkiin ja haluaisi sellaisen. Lapsen "turhiin" vaatetoivomuksiin ei normaalisti ole suostuttu. Oletetaan, että juuri tätä takkia olisi saatavilla vain pääsisiseen saakka, joten ratkaisu olisi tehtävä melko pikaisesti.

Vierailija
25/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noh varmaan ap:n olisi kannattanut kirjoittaa vähän selvemmin koska jos minulle puhutaan hiustenpidennyksestä nii se kyllä tarkottaa semmosta pidennystä joka pysyy monta kuukautta eikä tosiaan ole mikään 11-vuotiaiden juttu.. klipsipidennyksethän on ihan ookoo senki ikäselle koska sehän on vain "kampausjuttu" ku pinnillä laitetaan kiinni eikä saa mitään tuhoa aikaseksi niinku oikeat pidennykset huonosti hoidettuna. ja joku sopimus just kotitöiden teosta ois varmaan hyvä juttu jolla vois "ansaita" moisen "turhuuden". :)

Vierailija
26/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten hulluksi tää mailma menee =0

16 kai silikonit, 18, botox ja 20 vaginan tiukennus

Vierailija
27/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleensä ei ole tapana ostaa lapselle kaikkea mitä keksii pyytää, mutta tämä 60 euroa maksava yksittäinen asia olisi sille aivan erityisen tärkeä niin joo, kyllä mä ostaisin.

Mä en itse lapsena saanut mitenkään kovin paljon "mitään", saati sitten merkkivaatteita, ja olin siihen ihan tottunut. Kun sitten yhden kerran äitini ihan yhtäkkiä ja ilman moraalisaarnoja suostui ostamaan minulle 600 markkaa maksavan Luhdan takin (siihen aikaan 80-luvulla se oli paljon, ainakin meidän perheessä), olin niin kiitollinen että olisin voinut itkeä. Koko talven olin ylpeä että kerrankin minulla oli se takki jonka halusin eniten maailmassa, kun yleensä olin kulkenut muiden vanhoissa ja ties missä halpiksissa. Vielä 25 vuoden jälkeenkin muistelen sitä lämmöllä.

Niin että joo, ostaisin, enkä pistäisi lasta osallistumaan tämän harvinaisen "ihanan turhuuden" kustannuksiin.

Aiemmin vastasin selvästikin väärään kysymykseen kun kerroin etten todellakaan laitattaisi 11-vuotiaalle hiustenpidennystä.

Entä jos kyseessä olisi 60€ maksava merkkivaate, vaikkapa takki, jota ei varsinaisesti tarvittaisi? Vaate olisi siis ylimääräinen ja näinollen täysin turha. Lapsi olisi kuitenkin tykästynyt takkiin ja haluaisi sellaisen. Lapsen "turhiin" vaatetoivomuksiin ei normaalisti ole suostuttu. Oletetaan, että juuri tätä takkia olisi saatavilla vain pääsisiseen saakka, joten ratkaisu olisi tehtävä melko pikaisesti.

Vierailija
28/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että mistä saa hiuspidennyksen 60€?

Siis aidosta hiuksesta laitetun pidennyksen hinta on sen alkaen n. 350€...Ja on mielestäni turhan hintava 11-vuotiaalle lapselle.Eli omani ei saisi.

Hinta viittaisi siihen että kyseessä on pikkuletit,joiden kanssa on jo kinkkisempi elää (kastelua ei suositella).Ja 11-vuotias on hiukan nuori huolehtimaan hoidosta,oli kyseessä kumpi pidennys tahansa...

Vierailija
29/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden klipsipidennyspaketinaidoista hiuksista hinta oli alvin kanssa noin 60€ ja yhden paketin pitäisi periaatteessa riittää. Esim tuolla on vastaavia http://www.klipsipidennys.fi/.

Nyt on kyllä ihan pakko kysyä että mistä saa hiuspidennyksen 60€?

Siis aidosta hiuksesta laitetun pidennyksen hinta on sen alkaen n. 350€...Ja on mielestäni turhan hintava 11-vuotiaalle lapselle.Eli omani ei saisi.

Hinta viittaisi siihen että kyseessä on pikkuletit,joiden kanssa on jo kinkkisempi elää (kastelua ei suositella).Ja 11-vuotias on hiukan nuori huolehtimaan hoidosta,oli kyseessä kumpi pidennys tahansa...

Vierailija
30/35 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt nykyaikaa? Lapsille hiustenpidennykset? Miksi?

Vierailija
31/35 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän 12vuotias meikkaa paljon ripsienpidennykset ja halusi tunman ruskeat hiukset ja pidennykset pidennyksiä mietiskellään hänelle vielä mutta värjätään 14.7.2022 niin en ymmärrä miksi ihmiset täällä valttelee me annetaan lapselle kaikki mitä hän haluaa? ja hän saa kesäloman jälkeenkin kielikorun nenäkorun ja korvakorut.

Vierailija
32/35 |
03.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä teitä vaivaa??? Ei teidän tarvitse noin raivota, vaikka se ei olekkaan hyväksi noin nuorelle! 

Vierailija
33/35 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisilla ehdoilla kuin muutakin turhaa: sitten kun omillaan maksaa, ostakoon vaikka sarvet päähänsä.

Vierailija
34/35 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meijän 12vuotias meikkaa paljon ripsienpidennykset ja halusi tunman ruskeat hiukset ja pidennykset pidennyksiä mietiskellään hänelle vielä mutta värjätään 14.7.2022 niin en ymmärrä miksi ihmiset täällä valttelee me annetaan lapselle kaikki mitä hän haluaa? ja hän saa kesäloman jälkeenkin kielikorun nenäkorun ja korvakorut.

En vähääkään epäile, että et olisi tosissasi. Se on varmasti totta, että et ymmärrä sitä, että 12-vuotiaalle ei voi kustantaa ihan kaikkea, mitä hullua päähän pälkähtää.

Vanha aloitus, niin nyt ap:n lapsi voi varmaan maksaa omillaan ne hiustenpidennykset, jos on ehtinyt saada palkkatyötä.

Vierailija
35/35 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä teitä vaivaa??? Ei teidän tarvitse noin raivota, vaikka se ei olekkaan hyväksi noin nuorelle! 

Miksi sinä tulit nostamaan 4 vuotta vanhan aloituksen näin turhalla kommentilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kahdeksan