Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa teidän jeesusteluanne, yhden lapsen (vauvan) äidit!

Vierailija
16.09.2011 |

Minulla kaksi lasta, molemmat leikki-ikäisiä ja nuoremmalla paha uhma päällä. Ei tukiverkkoja. Ystävät, joilla molemmilla reilusti alle vuoden ikäiset lapset, ihmettelevät, miksi olen niin väsynyt ja välillä kyllästynytkin. Heillä kun on niin ihanaa vauvojensa kanssa ja ei heidän lapsilleen vaan tule koskaan mitään uhmaikää...

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksinkö ne lapset on tehty, eihän siinä vaiheessa ap varmasti ollut yh? Ehkä sinäkin vielä opit joskus, ettei elämässä kaikkea pysty suunnittelemaan, vaikka kuinka yrittäisi. Eli ihan silkkaa tyhmyyttä.

mukana kuvioissa, vaan muita läheisiä, jotka pystyvät auttamaan perhettä. Siis isovanhemmat, kummit, omat sisaret, jne. Ap on varmasti lapsia tehdessään tiennyt em. läheisten tilanteen, ja että heistä ei apua saa.

Eiköhän enemmänkin ole niin, että tuossa tilanteessa on paras mahdollinen tilaisuus auttaa muita, isovanhempia jne., koska on jaksamista ja aikaa. Kaksi lasta - haloo! Niiden kanssa pärjää jokainen, jolla on aivotoimintaa.

Vierailija
22/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei kuitenkaan juuri lastenlapset kiinnosta, on pitkäaikaissairas, eikä jaksa juuri sukulaisuussuhteisiinsa panostaa. Isälläni on uusi perhe. Mieheni äiti on kuollut ja isä paljon töissä.

Kaippa sitä elättelee toivoa kun sitä ekaa vauvaa odottaa, että niitä sukulaisia se kiinnostaa ja joskus ovat avuksikin. Vaan kun ei. Joskus elämä yllättää. t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukiverkko voi sille, että olet laiska etkä viitsi hoitaa kuntoasi, nukkua kunnolla öitäsi, syödä terveellisesti?

Vierailija
24/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset ovat sitten ilmeisesti parempia äitejä kuin te normi 2-3 lapsen äidit? Vai meneekö jossakin paljousraja, jonka jälkeen äiti-identiteetti ei enää olekaan hanskassa?

En oikein tajua, mitä ap:n ystävät oikein tekivät, että ap veti herneen pikku nenäänsä. Ihailivat vauvojaan, big deal. Jokainen ihailee vauvojaan, mutta jostain syystä yhden lapsen äiti ei sitä saisi tehdä. Huoh.

[/quote]

Katsotaan sitten, kun itselläsi on kaksi tai kolme leikki-ikäistä lasta, mitä mieltä olet. Et vieläkään ymmärtänyt koko asiaa. Saa vauvoja ihailla tietenkin, mutta myös väsyneelle äidille annetaan tukea. Äiti-identiteetin kehitys vielä vuoden-pari, eikä siihen vaadita lapsilaumaa, vaan se on aivan normaaliin elämänmuutokseen sopeutuminen, joka sen ajan vie. Ei ole kysymys lapsiluvusta suhteessa äiti-identiteettiin.

Vierailija
25/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksinkö ne lapset on tehty, eihän siinä vaiheessa ap varmasti ollut yh? Ehkä sinäkin vielä opit joskus, ettei elämässä kaikkea pysty suunnittelemaan, vaikka kuinka yrittäisi. Eli ihan silkkaa tyhmyyttä.

mukana kuvioissa, vaan muita läheisiä, jotka pystyvät auttamaan perhettä. Siis isovanhemmat, kummit, omat sisaret, jne. Ap on varmasti lapsia tehdessään tiennyt em. läheisten tilanteen, ja että heistä ei apua saa.

Eiköhän enemmänkin ole niin, että tuossa tilanteessa on paras mahdollinen tilaisuus auttaa muita, isovanhempia jne., koska on jaksamista ja aikaa. Kaksi lasta - haloo! Niiden kanssa pärjää jokainen, jolla on aivotoimintaa.

kokemuksia, jotka vievät lapsettomankin voimavarat, saati, että koitat jaksaa asioiden keskellä ja lasten kanssa. Ihminen ei ole kone, ne toimivat aina samalla tavalla, kappaleesta toiseen. Ihmiset eivät.

Mutta se saattaa olla tällä palstalla monelle aika ylläri.

Vierailija
26/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on taatusti joku, joka edes joskus vahtii lapsianne hetken. SIis vaikka muutamana viikonloppuna vuodessa. Meillä ei ole.

Vierailija
27/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei kuitenkaan juuri lastenlapset kiinnosta, on pitkäaikaissairas, eikä jaksa juuri sukulaisuussuhteisiinsa panostaa. Isälläni on uusi perhe. Mieheni äiti on kuollut ja isä paljon töissä. Kaippa sitä elättelee toivoa kun sitä ekaa vauvaa odottaa, että niitä sukulaisia se kiinnostaa ja joskus ovat avuksikin. Vaan kun ei. Joskus elämä yllättää. t. ap

ihmiset hoitavat lapsensa itse, koska ovat ihan itse ne menneet hankkimaankin. En minä ainakaan tehnyt lapsia sukulaisten hoidettaviksi vaan itseni iloksi.

Vierailija
28/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tukiverkko voi sille, että olet laiska etkä viitsi hoitaa kuntoasi, nukkua kunnolla öitäsi, syödä terveellisesti?

Eikö sinua hävetä olla noin ilkeä ihminen ja mitä kolmen lapsen äiti tekee tällaisella palstalla tällaisena iltana, jos patistaa toisia nukkumaan aikaisin?

Jos ammattisi on aerobic-ohjaaja tai sairaanhoitaja, et ehkä työssäsi kovin paljoa väsy. Elämässä voi olla monenlaisia tilanteita...

Vierailija
29/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä sinä vaan lapsilukusi yhteen, kun olet noin epätoivoinen yrityksinesi. Kuka nyt muutenkaan elämäänsä kasaa pelkästään turvaverkon varaan...tarvitaan lojaaleja ystäviä. Siihenkö itsestäsi ei ole, kun noin kovasti vänkkäät omia typeriä mielipiteitäsi yhden lapsen äitinä?

Ainoa, joka tässä ketjussa on epätoivoinen, on ap. Minusta ystävätkin ovat osa turvaverkkoa, vaikkei heiltä mitään konkreettista hoitoapua saisikaan, mutta ainakin ystävyyttä, kuuntelijaa, seuraa, jne. Mutta ap:n kannattaisi se muistaa, että niin makaa kuin petaa.

Vierailija
30/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oska ovat ihan itse ne menneet hankkimaankin. En minä ainakaan tehnyt lapsia sukulaisten hoidettaviksi vaan itseni iloksi.

[/quote]

Vierailija
31/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä on taatusti joku, joka edes joskus vahtii lapsianne hetken. SIis vaikka muutamana viikonloppuna vuodessa. Meillä ei ole.

Miksi kukaan hankkii lapsia, jos ei halua elää niiden kanssa? Ja miten usein itse olet ollut auttamassa isovanhempia, miten monta viikonloppua vuodessa?

Vierailija
32/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häntä ei kuitenkaan juuri lastenlapset kiinnosta, on pitkäaikaissairas, eikä jaksa juuri sukulaisuussuhteisiinsa panostaa. Isälläni on uusi perhe. Mieheni äiti on kuollut ja isä paljon töissä. Kaippa sitä elättelee toivoa kun sitä ekaa vauvaa odottaa, että niitä sukulaisia se kiinnostaa ja joskus ovat avuksikin. Vaan kun ei. Joskus elämä yllättää. t. ap

ihmiset hoitavat lapsensa itse, koska ovat ihan itse ne menneet hankkimaankin. En minä ainakaan tehnyt lapsia sukulaisten hoidettaviksi vaan itseni iloksi.

Vierailija
33/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, joka tässä ketjussa on epätoivoinen, on ap. Minusta ystävätkin ovat osa turvaverkkoa, vaikkei heiltä mitään konkreettista hoitoapua saisikaan, mutta ainakin ystävyyttä, kuuntelijaa, seuraa, jne. Mutta ap:n kannattaisi se muistaa, että niin makaa kuin petaa.

[/quote]

Minusta kuulostat itse mielipiteidesi surkealta ja huonolta perustelemaan. Sorry,

enkä ole ap.

Vierailija
34/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä ajattelen näin, kaikkien muidenkin pitää ajatellla samallat tavalla. Vain se on oikea tapa olla ÄITI.

Vierailija
35/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan sitten, kun itselläsi on kaksi tai kolme leikki-ikäistä lasta, mitä mieltä olet. Et vieläkään ymmärtänyt koko asiaa. Saa vauvoja ihailla tietenkin, mutta myös väsyneelle äidille annetaan tukea. Äiti-identiteetin kehitys vielä vuoden-pari, eikä siihen vaadita lapsilaumaa, vaan se on aivan normaaliin elämänmuutokseen sopeutuminen, joka sen ajan vie. Ei ole kysymys lapsiluvusta suhteessa äiti-identiteettiin.

Mielipiteeni ei tällaisen pikkuasian takia muut. Minusta ap on se, joka ei ole kehittynyt tähän kuuluisaan äiti-identiteettiisi. Lapset vievät aikaa, voi apua. Joo, niin vievät...

Vierailija
36/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinua hävetä olla noin ilkeä ihminen ja mitä kolmen lapsen äiti tekee tällaisella palstalla tällaisena iltana, jos patistaa toisia nukkumaan aikaisin? Jos ammattisi on aerobic-ohjaaja tai sairaanhoitaja, et ehkä työssäsi kovin paljoa väsy. Elämässä voi olla monenlaisia tilanteita...

Elämässä ei koskaan tule eteen tilannetta, että se paranisi sillä, että joku toinen tekee minun tärkeimmän työni.

Vierailija
37/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pienin ikäeroin ? kyllä mua ainakin kyllästyttää ja väsyttää jo sen yhdenkin kanssa sen verran, että jos vielä turvaverkkokin puuttuisi kokonaan ( lapsen isä puuttuu , huom . ), niin en tosiaankaan rupeaisi toista tekemään heti seuraavan perään. mulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia eläytyä jonkun mamman kyllästymiseen, tiedän todella tunteen.

Vierailija
38/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostat itse mielipiteidesi surkealta ja huonolta perustelemaan. Sorry,

enkä ole ap.

Parempi se on huono perustelu kuin ei perustelua ollenkaan.

Vierailija
39/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkien pitäisi ajatella samalla tavalla?

Vierailija - 16.09.11 11:34 (ID 13420581)

varmistaa etukäteen, että sukulaiset ne itselleen lunastavat. Kuka on niin typerä, että tekee lapsi myyntiin varmistamatta, että on markkinoita?

Vierailija
40/69 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan hankkii lapsia, jos ei halua elää niiden kanssa? Ja miten usein itse olet ollut auttamassa isovanhempia, miten monta viikonloppua vuodessa?

kun tekstiäsi lukee, rivien välistä voi lukea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan