Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita äitejä, jotka eivät ole joutuneet lasten takia valvomaan juuri ollenkaan?

Vierailija
16.09.2011 |

Meillä on tosin vasta yksi 4,5-vuotias lapsi, mutta hämmästyttää ja ilahduttaa, että itselläni valvomista lapsen takia on tullut vain 2 kk syntymän jälkeen. Sen jälkeen lapsi on nukkunut yöt heräämättä. Ainoastaan sairaana tm. poikkeustapauksessa on herännyt yöllä. Tällaisia öitä on siis ollut yhteensä muutama.

Omalla äidlläni on viisi lasta (joista minä siis yksi) ja hän ei ole valvonut juuri sen enempää: Minä ja sisarukseni aloimme nukkua täysiä yöunia jo noin kolmen viikon iässä.

Ja oma äitini sisaruksineen on myös ollut superhyviä nukkujia eli mummoni on myös valvonut lasten takia (joita hänellä oli vielä enemmän kuin äidilläni) hyvin vähän.

Muita tässä suhteessa yhtä onnekkaita?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi lasta ja kuukauden ikäisestä ovat nukkuneet yönsä.

Ihanan helppoa :)

Vierailija
2/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökaudet uusien riparikavereiden kanssa/luona, ihan ympäri Helsinkiä. Ilmeisesti suuri osa vanhempia painu maalle, ja jätti jälkikasvunsa kotiin. Tää käy näin aina ripareiden jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 4v x2 ja 2v. Kaikki ovat alkaneet nukkua öisin vähintään 6h putkeen kuukauden ikäisestä. Lasten sairastaessa itkeskellään välillä, mutta koskaan en ole kulkenut zombiena unenpuutteesta. Itsekin olen hyväuninen, ja nukahdan sekunnissa sen jälkeen, kun olen käynyt hyssyttelemässä lasta.

Vierailija
4/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökaudet uusien riparikavereiden kanssa/luona, ihan ympäri Helsinkiä. Ilmeisesti suuri osa vanhempia painu maalle, ja jätti jälkikasvunsa kotiin. Tää käy näin aina ripareiden jälkeen.

auts!

Vierailija
5/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta, eikä meillä ole yksikään valvottanut. Olen todella kiitollinen tästä tilanteesta!:)

Vierailija
6/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikaan lapsi ei ole valvottanut koskaan. Molemmat nukkuneet heti 7 tunnin yöunia ..korkeintaan yksi imetys ihan vauvana. koskaan en ole joutunut aamulla heräämään ennen kello 8. se on ihan mihin lapset totuttaa

Vierailija
7/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on 4 lasta, enkä ole valvonut käytännössä koskaan. Nyt kuopus on 1,2 vuotta ja nukkuu puoli yhdeksästä puoli kymmeneen putkeen + parin tunnin päikkärit. Myös kolme vanhempaa poikaa, nyt jo kouluiässä ovat aina nukkuneet hyvin. Itselläni on myös loistavat unenlahjat....

Vierailija
8/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia on kaksi.

Toinen alkoi nukkua täysiä öitä (noin 10 tuntia) pari viikon ikäisestä ja toinen parin kuukauden iästä lähtien. Sitä ennen heräsivät korkeintaan pari kertaa yössä. Kumpikaan ei ole pahemmin valvottanut edes sairaana ollessaan.

Eli aikas hyvin olen saanut nukkua =)

Vierailija
9/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsi ei ole kanssa koskaan valvottanut, ei vauvana eikä nyt kun on 15, mutta kun me ei kuulutakaan kirkkoon ;)

Vierailija
10/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 3-vuotias.

Esikoinen - nyt jo teini - ei ollut ihan yhtä helppo. Tosin silloin ei puhuttu lapsentahtisesta imetyksestä, vaan kellon kanssa imettämisestä.

Vierailija
11/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottivat kyllä rintaa öisin aika isoksi saakka (8kk?), mutta kun nukkuivat vieressä, en oikeastaan edes herännyt kunnolla. Sittemmin eivät ole herätelleet, paitsi kipeänä ollessaan.

Vierailija
12/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä myös hyvin nukkunut äiti jolla lapset 3 ja 5.

Vierailija
13/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva-aikana riitti lapsen herätessä kun työnsi rinnan suuhun, sitten nukahdettiin molemmat pian uudestaan. Meillä ei mitään kanniskelua harrasteltu, paitsi ehkä päivällä viihdytysmielessä. Sen jälkeenkin menneet yöt hyvin.

Vierailija
14/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta koska olen pitänyt heitä ekat 1-3-vuotta vieressä, ei mua ole haitannut heräily ollenkaan. Vauvat ovat syöneet ja jatkaneet unia, mä itse lähinnä heräsin, käänsin kyljen ja annoin tissin, ja nukahdin taas.

Meillä on 3 lasta, 3-8v

Vierailija
15/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en ota siitä itselleni kunniaa, kuten joku ylempänä vastannut tekee. Olen vain kiitollinen.

Vierailija
16/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5vuotias herää edelleen joka yö tunnin välein huutamaan....

Vierailija
17/50 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...piti ihan herätellä syömään. Sama kuopuksen kanssa.

Eipä kyllä pinna kiristy uhmiksen ja vauvan kanssa kun saa nukkua kunnon yöt :)

Vierailija
18/50 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun yks kaveri sanoi etta vastasyntynyt nukkui lapi yon. sitten selvisi etta syottaa sen puolilta oin ja sitten heraa 4 - 4.30. on mun yo kylla vahan pitempi kuin tuo 22 nukkumaan ja heraan 7.00.

Vierailija
19/50 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvoja. mammat kiekui kilvan, kenen vauva nukkui parhaiten yön yli. Sieltä sitten paljastui yleensä kaikilta jotain tällaista, että nukkuihan se 12 tuntia, mutta heräsi 6 kertaa syömään. Tai syötettiin klo 2 viimeisen kerran ja heräsi syömään klo 6,juu nukkuu yöt heräämättä.

Ihmettelin aina, että onpas kaikilla niin hyväunisia vauvoja ja kaikki mammat niin pirteitä. Sitten kun syntyi toinen, alkoi samat mammat puolustella virikehoitoon vientiä, että se ennen niin hyväuninen vauva oli herännyt aina 20 kertaa yössä ja heräilee vieläkin ja se on pakko viedä hoitoon, että jaksaa uuden vauvan kanssa.

Huvittavaa kilpailua ja tuo läpi yön nukkuminen on hyvin lavea käsite sen mukaan, miten kukin mamma haluaa itseään nostaa muita paremmaksi.

Toinen asia, millä kehuttiin, oli se, kenen lapsi ulosti pottaan kaikkein nuorimpana,

mun yks kaveri sanoi etta vastasyntynyt nukkui lapi yon. sitten selvisi etta syottaa sen puolilta oin ja sitten heraa 4 - 4.30. on mun yo kylla vahan pitempi kuin tuo 22 nukkumaan ja heraan 7.00.

Vierailija
20/50 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa kilpailua ja tuo läpi yön nukkuminen on hyvin lavea käsite sen mukaan, miten kukin mamma haluaa itseään nostaa muita paremmaksi.

en mä ainakaan valehtelemaan rupea jos multa kysytään miten vauvani ovat nukkuneet...ihan yhtä vähän mä sille olen voinut (että vauvani nukkuu 12h heräämättä) kuin valvottavan lapsen äiti kukkuvalle lapselle! Jos joku ottaa sen pätemisenä tai kilpailemisena niin ei voi mitään. T.28

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä