Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(^.^) TAMMIMASUT pe-la-su (^.^)

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, oli vähän kiire aamu, mutta sainpa kaksi isointa kerhoon, vaikkakin vähän myöhässä.. Ei taas äidin valikoimat vaatteet olisi millään kelvanneet. Sain kyllä hirveän päänsäryn, ja päätinkin, että haen muksut kerhosta apteekin kautta. Käyn niitä multi tabs -raskaus monivitamiineja hakemassa. Kuullostaa hyvältä valmisteelta, jospa rautavarastokin kasvais samalla.

Matsalusta ei ole kuulunut mitään, joten uusintaultra taisi varmistaa pahimman tapahtuneen. =,( Jos Matsalu täällä vielä taustailee, niin tahdon todella lähettää voimia ja jaksamista!

Valkovuodostakin ollut juttua. Mulla on normaalisti tosi runsas valkovuoto, pakko käyttää pikkuhousunsuojia jatkuvasti, mutta raskausaikana on mielestäni vuoto hilliintynyt - sopii minulle.

Nyt ei irtoa muuta, palaan pinoilemaan myöhemmin, ja siirryn nyt taustailemaan muiden kuulumisia. =)

Vierailija
2/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:)

Pudotin pommin töissä kun kerroin tästä pikkukolmosesta.... pomo lähti tupakalle ja toinen esimies meni vessaan rauhoittumaan....ajattelin että mitäköhän tästä tulee..noo, kun kaikki sai olla hetken aikaa hiljokseen niin eiköhän tämä tästä. Kyllä se vaan on niin että miehet saa taputukset olalle ja "kova äijä"-kommentit ja naisen rooli töissä on vähän toinen...aivan kuin olisi pahuudenteossa...

Onko muuten muilla alkanut vatsanseudulla muutoksia tuntumaan? Itse huomaa varsinkin jos on nukkunut vatsallaan tai kyljellään, niin sen jälkeen alavatsassa tuntuu selkeesti sellainen kohouma :) Hassua, siitä se lähtee :)

Dazka 7+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanseudulla on "turvotusmuutoksia";-) Edellisessäkin raskaudessa pullahdin jo rv7 ja nyt näyttää käyneen samoin. Vatsallani en pysty nukkumaan, kun imetän vielä ja tissit ei oikein tykkää..

Jaahas neiti heräilee joten toisella kerralla lisää.

Senniina ja ylläri 9+??

Vierailija
4/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten kuuma, huh. Ja mua on ruvennut nyt pyörryttämään, mutta voi johtua osittain tästä flunssastakin tai siis siitä, kun on niin heikko olo vielä.. onneks pikkuhiljaa parantumaan päin!

Mulla kans jo housut kiristää tuolta alavatsan kohdalta ja tekis mieli hankkia jotkut löysät kesähousut, mut sit kun jotain ettii ja tarvis niin ei löydä :/

Miehen veli poikkesi eilen ja mietin, et jäiköhän sitä vaivaan, kun meidän pöydällä oli mun äitiyskorttini, tosin esikoisesta, mut eihän se sitä tiiä. Että voi olla, et jotain juoruilee anopille.. on sen luontonen, jaiks :) Kattelin siitä tietoja esitietolomakkeisiin neuvolaa varten.. sain ne jo ja mielelläni niitä täyttelin, kolme viikkoa vielä kuitenkin ekaan neuvolaan.

Ihanaa viikonloppua kaikille ja tuun sitten maanantaina kertomaan ultrakuulumisia, toivottavasti hyviä!

Emmuli rv 6+2

Vierailija
5/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin sopii tämä minnikkin ehdottama joka päivälle oma pino ja viikonlopulle oma pino -systeemi. Paljon selkeämpää, eikä tarvi montaa sivua plarata jos ei mistä sivulta on viimeksi lukenut.

Vitamiineista on ollut puhetta. Mä aloitan popsimaan Multitabsin raskaus-vitamiinia. Pitääkin tänään hakea lisää...

3xäippä74 ja eikkuli: mäkin olen Etelä-pohjanmaalta:) Ja tosiaan Lääkäritalolle ainakin pääsee ultraan. Itsekin ajattelin varata tänään ajan ensiviikolle ihan vaan varmistaakseni. Ja 3xäippä74: tietääkseni MLL:n "toimistolle" voi lapset viedä esim. lääkärissä käynnin ajaksi hoitoon. Siellä on kivat tilat ja leluja..ja on kuulemma tosi kiva hoitajakin:) Itse en ole -vielä- poitsua sinne vienyt, mutta hyvä on tietää, että tuollainenkin apu on tarjolla.

Poitsu heräsi, joten pitää häippästä. Tulen illalla jatkamaan juttua:)

6/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tuli valvottua viime yönä. Kuopus (1v) oli/on kuumeinen ja yö meni vähän niin ja näin. Valvottiin putkeen 5.30-8 ja sitten nukuttiinkin melkein 12 asti. :)

Kiva, kun löytyy muitakin E-P:ltä. Tuosta MLL:n jutusta, paikallisella yhdistyksellä on tarjota lastenhoitoa kesää lukuunottamatta vain iltaisin ja viikonloppuisin (vahdit on enimmäkseen lukio-ikäisiä) eikä täällä ole päivisin hoitopaikkaa, minne voisi viedä esim. lääkärin ajaksi. Seinäjoella näytti Lastenkamari olevan, mutta täältä on matkaa sinne n 50 km, joten ei oikein kannata ajella edestakaisin. Seinäjoen reissuja varten hoitojutut on aina järjestetty jotenkin.

Mutta pitää mennä ruuanlaittoon, jos jollakin olis nälkä näin lämpimänä päivänä. Tekee mieli vaan juoda ja sitten saa rampata veskissä...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Äippä ja kirppu rv 8+1

Vierailija
7/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Arkana, monen viikon jännityksen jälkeen, ilmoittaudun mukaan tammikuisiin... Meille on tulossa kuudes lapsi, vanhin menee syksyllä kouluun. Voi että, ihanaa kun tulee pikkuinen!

Kävin tiistaina ultrassa sairaalassa, jossa todettiin normaali, ajallaan oleva raskaus. Meillä laskettu aika olisi tammikuun lopulla siis. Olihan se niin helpottavaa nähdä pienen sydämen terhakka syke!!

Monta keskenmenoa ja yhden tuulimunan (01/08) kokeneena osaan olla kiitollinen tästäkin raskaudesta ja tulevasta pienokaisesta... Ihanaa!

Pahoinvointi meinaa olla vaan kamalaa, ja oksentelua jatkuu päivästä toiseen ihan koko ajan. 24h pitäis olla kotosalla, valmiina vessan läheisyydessä... :( Normaalia mulle! Alkuraskauden migreenit on kans taas kaverina, kolmena edellisenä aamuyönä olen herännyt rajuun migreeniin. Onneksi on kesä ja lapsilla paljon tekemistä ulkosalla!!

Onnittelut kaikille muillekin tammikuisille, olen tässä vasta tutustumassa teihin... :)

Nasu

Vierailija
8/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että porukkaa tulee lisää koko ajan! Mukavaa on myös ollut huomata, että monilla on toinen tai useampikin pikkuinen kotona. Tulen varmaan teiltä "kokeneemmilta" kyselemään vinkkejä..Nyt jo jännittää, kun ikäeroa kakkosella ja kolmosella on tammikussa 1,5 v. Ykkösen ja kakkosen ikäero on 7 vuotta, joten hiukan erilaista vauva-aikaa tälle tammikuiselle tiedossa..En ole mikään kauhean jaksava äiti (molemmat lapset ovat olleet tutittomia tissitakiaisia), tukiverkostoa ei ole, joten oma jaksaminen jännittää jo nyt. No joo, meikäläinen elää jo tulevaisuudessa, vaikka ultra vielä edessä..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Vierailija
9/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uudestaan tuun kirjoittamaan päivän kuulumiset.

Sennina- minulla oli ykkösen ja kakkosen ikäero 1v10kk ja meillä alko kyllä vauva rumba ihan ok...olihan niitä kun isompi pissi joka paikkaan et sai huomioo ja sit hellan nappeja väänteli mut ei nyt niin kauheen dramaattista ollu.Oltiin sovittu kaikkien vieraiden kanssa että kun tulevat meille niin eka huomio isoveljen eikä hyökkää heti vauvaa kattoon. ( osa toi jopa lahjan isoveljelle) Silloin ei sit tullut sellasta mustasukkasuutta mitä olin kuvitellut.Onhan teidän lapsilla sit kuitenkin vähän pienempi tuo ikäero mutta luulen että kaikki menee sit kuitenkin hyvin ei kannata stressata sitä.

Kuumuus tekee mulle kyl nyt aika hallaa vaikka ei pitäisi valittaa...pää on kipee ja koko aika kamala jano, ruoka ei oikein maistu. Meidän pojat täyttää 2 v ja 4 v vuonna 2009 niin luulen että meilläkin on aikamoinen rumba ku vauva syntyy...mutta en stressaa kyllä kaikki menee sit omalla painolla.

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille

T:lootuskukkanen ja pörriäinen 8+5

Vierailija
10/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiitkä viikko takana ja viikonloppu edessä. Ihanaa...

Väsymys on niin rajua, että eilenkin piti nukkua melkein kolmen tunnin päikkärit töiden jälkeen. Ja tietenkin pitkät yöunet siihen päälle ja silti aamulla tuntu ettei olis tarpeeksi nukkunu. Työmatkojen ajaminen tuntuu tuskalta, että ei jaksais ajaa.

Blomma-76: me ollaan plussattu samana päivänä :D

Ela: Mullakin itkettää. Äsken laitoin pyykkejä kuivamaan ja märisin samalla. Mies varmaan ihan ihmeissään, kun sille raivoan ja itken ja oon ihan sekasin.. Sit mulla on pinna tosi kireellä, ei kestä juuri mitään vastoinkäymisiä. Outoa..

Eikkuli: Kävin eilen kyselemässä tk lääkäriltä nuista arvoista ja onko vaarallista ja pitääkö lääkitys aloittaa, muttei se osannut sanoa mitään. Itseasiassa kysyin kahdelta, eikä kumpikaan tiennyt.. Soitin neuvolaan ja mulla on sitten äitipolille ens tiistaina aika. Kun semmonen arvo, kun s-tpo-ab eli tyreoideaperoksidaasi vasta-aineet (?) oli yli 1000 vaikka viitearvot 0-35. Vois viitata kuulemma semmoseen kun hashimoton tyreoidiittiin tai siihen että ois hypotyreoosi kehittymässä. Ei kuulemma tarvi panikoida. Nyt sitten kiltisti odottelen tiistaita. Pelottaa ihan piruna, mut kyllä mä ton kilpirauhasjutun olen aavistanut jo pidempään, kun kaikki oireet olleet (lihominen, ihottuma, ummetus, korkea pulssi+sukurasite). Siksi pyysin kokeetkin otettavaksi. Ne otettiin ennenkuin tiesin olevani raskaana.

Tänään on ollu kokopäivän tosi huono olo. Töissä piti yhestä tilanteesta lähteä, kun meinas oksu lentää. Oli tosi noloa... Eilen aamulla tuli aamupuurot ylös.. Kuvailin tätä olotilaa miehelle, että etoo kuin krapulassa. Että ei paljon hampaita naurata.

Pakko kaivaa TAAS jääkaapista jotain syötävää, josko helpottais tätä olotilaa.. Masuasukki tarttee evästä ;)

hömppä ja masuasukki rv 6+0

Vierailija
11/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumaa on nyt ollut kyllä. Toivottavasti tulisi vaan pian sade niin siitepöly laskeutuisi alas.

Oma Napa: tänään ei oo ollu ihan niin huono olo kuin eilen, mutta iltaa kohden se aina yltyy :(

Milloin teillä on ensimmäisen kohdalla alkanut masu näkymään?? Mun mielestä mulle on nyt vähän tullut jo näkyviin. eikä siis ole enään turvonneen näkönen vaan semmonen pikku kumpu näkyy...

Vierailija
12/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja rv 7+6

Vierailija
13/31 |
06.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein joskus aikoinaan melkein 40 tuntisia työviikkoja kokopäivä-opiskeluitten ohella. Se väsymys mitä oli silloin....ei ole mitää verrattuna tähän! Tuntuu että voisin nukkua koko päivän. Ja paha on kun pitää itse itseään motivoida töihin, oon nimittäin yrittäjä ja teen kotoota töitä vaan. Puhelimen ääressä tarttee välillä olla ja pari noloa tilannetta tullut kun joku samassa yrityksessä työskentelevä on soitellut, kello ollut 13 ja se on herättäny mut...no sit sitä tekee töitä yömyöhään vaan...viikonloputkin teen, eli ei yhtään vapaapäivää ja sitä nyt on ollut muutaman kuukauden. Milloinko väsähdän? En tee oikeen mitään muuta kun töitä ja nukun, syön teen myöskin tietokoneen ääressä. Ei oo aikaa sairastaa, sitten loppuu rahavirta. Mies myös yrittäjä joka tekee 12 tuntisia päiviä (minimi). Välillä ihmettelen missä vaiheessa meillä oli aikaa edes vauvaa tehdä?

Hyh kun mä nyt valitan koko ajan!

Tänään vielä ollut todella itkuinen, kaikista pienistä asioista tullut taas itku, on tää totuttelemista ensimmäisen kanssa, uutta ja jännää!

No, pitää kai vähän vielä vähän aikaa töitä tehdä ennen kun meen taas nukkumaan...

Vierailija
14/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikänaegoo ei oo pahemmin näkyny, en tiedä mihin nää päivät oikein menee. Vanha kaveri toiselta puolen suomea yritti viime su soittaa ja vasta tänään sain soitettua takaisin, tosi kuvaavaa..

Noh, taidan tietääkin, mihin ne päivät kohta menee. Ostettiin nähkääs talo ja huomenna saadaan avaimet. Muuttaa yritetään vissiin ens viikolla. Ollaan hetki asuttu rivarissa vuokralla ja nyt sitten löytyi talo, jossa toivon mukaan asutaan kauan. Pitäis varmaan ahdistaa muutto, mutta olo on vaan seesteisen onnellinen. Minkälaisia asumismuotoja muilla? Onko isompaa hankinnassa vauvan tullessa? Meillä ei tämä raskaus tai sen suunnittelu mitenkään vaikuttanut suunntelmiin. Asiat vaan halusivat järjestyä sitten kaikki yhdellä kertaa. Vähän yli vuosi tätä taloa etsittiin.

Lisää omaa napaa: mulla vuotoa ei oo ollut nyt muutamaan päivään, mutta hiukan erikoisesti oireet ovat vähentyneet jo näin aikaisessa vaiheessa. Oon tietysti tosi kiitollinen, että jaksan taas niin hyvin olla töissä enkä tarvi päikkyjä joka päivä, mutta tietysti vähän pakkaa huolettaan. Siitä huolimatta on kyllä muutamalle ihmiselle kerrottu: tänään tultiin Raamattupiirissä kaapista ulos. Siinä meitä on kolme lapsiperhettä ja molempiin muihinkin odotetaan toista vauvaa. Toiset on hiukan meitä pidemmällä. Todettiin siinä, että ainahan lapsen voi menettää, mutta nyt meillä ainakin on kaikilla vielä vauvat masussa. Että siitä kiitämme ja elämme päivän kerrallaan. Milläs viikoilla teillä muilla on oireet alkaneet helpottaa (aikaisemmissa tai tässä raskaudessa)?

puh

Vierailija
15/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 7 alkaa oleen mulla nyt lopuillaan ja vasta nyt on alkanut tulemaan näitä raskausoireita. Lähinnä väsymistä ja huonoa oloa. Välillä tuntuu ettei töissä jaksais olla. Kävin ostamassa raskausvitamiineja, jos vaikka niistäkin olis apua. Ensimmäiselle neuvola käynnille on vielä kolme viikkoa! Ei jaksais odottaa! Vielä ei mulla oikein muuta muutoksia raskauden myötä. Ei olel viä kerrottu tästä raskaudesta kellekkään ja olenkin jo miettinyt miten selittää juhannuksena mökillä kavereiden kanssa sen, etten juo mitään. Jotenkin tuntuu, että kaikilla olis niin itsestään selvyys että juhannuksena kun pitää nyt ainakin vähän maistaa. Noh, keksitään jotakin:) Odotus onnea:)

16/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on TÄSMÄLLEEN SAMA TILANNE kuin mulla 2.lastamme odottaessani! samalla viikolla plussasin ja sain vastaavat arvot. Mulla oli myös tuo s-Tpo-ab >1000 eli yli asteikon. Ja voin vakuuttaa, että kukaan lääkäri, joiden ulottuvilla olin, EI TIENNYT, mitä olisi pitänyt tehdä! Tuo arvo ilmoittaa, että kehossasi on käynnissä autoimmuunitulehdus, jota ei oikeastaan voi hoitaa mitenkään, se menee ohi, mutta samalla tuhoaa kilpirauhasen. Mulla on nimenomaan se Hashimoton tyreoidiitti, se selvisi koepalan ottamalla (kilpirauhanen oli täynnä tappaja-T -soluja).

Mutta mutta, nyt kun minulla ON lääkäri, ensimmäinen kohdallani, joka tietää miten olisi pitänyt toimia silloin, hän sanoi, että EHDOTTOMASTI lääkitys PITÄÄ aloittaa raskausaikana, välittömästi kun tuo nuo kilpirauhasvasta-aineet (eli s-Tpo-ab) on noin korkealla, se nimittäin on vauvalle paljon vaarallisempaa! Vaikka TSH olisi vielä normaalikin, niin silti pitää aloittaa lääkitys!!! Sanot niille tk-lääkäreille, että sinulla on ystävä, jolla on ollut edellisessä raskaudessa ihan sama tilanne

17/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli vaadit nyt vaan että koelääkitys päälle HETI!!! Siinä ei nimittäin saa aikailla, kilpirauhasen vajaatoiminta voi aiheuttaa keskenmenon, vauvan vakavan kehityshäiriön tai vajaamielisyyttä!!! Mikä sinulla on TSH? Itselläni oli silloin muistaakseni 5,05 vasta, siksi lääkärit aikailivat (sitäpaitsi raskaus näennäisesti parantaa tuota arvoa, kun kilpirauhanen alkaa väsyä raskausaikana) joten siihen ei voi täysin luottaa, mutta normaaliaikuisella arvon ei tarvitsisi ylittää 2,5:ttä.

Omalla kohdallani mennessäni 6kk synnytyksen jälkeen verikokeeseen noita arvoja ottamaan, olimme muuttaneet toiselle paikkakunnalle ja "jouduin" lääkäriin suoraan kun olin uusi täällä. Onneksi näin, sillä TSH oli >60 eli kilpirauhanen oli synnytyksen jälkeen romahtanut ja vajaatoiminta todella paha. En jaksanut enää kulkea 100 metriä, minä joka olen aikaisemmin kävellyt mielelläni pitkiä lenkkejä! Painonnousu, ummetus ja omituinen turtumus muutenkin olivat vallitseva olotila, sydänkin jätti lyöntejä välistä. Lääkitys aloitettiin ja ensin oireet pahenivat, kun tk-lääkäri määräsi liian nopean nostotahdin (25mikrogr ensin ja toinen tbl jo viikon päästä lisää...) ja olin todella heikossa kunnossa. Mutta sitten pikkuhiljaa kun nostojen välillä pidettiin pitempää taukoa, olo alkoi kohentua huomattavasti ja viime syksystä lähtien olen voinut sanoa olevani elämäni kunnossa.

Mutta nyt on tärkeää, että saat sen lääkityksen heti!!! VAADI sitä!!! Sitä ei uskoisi, kun lääkärit väittävät, että tämä on helpoin pitkäaikaissairaus hoitaa, kuinka paljon sen hoidon eteen välillä joutuu taistelemaan...

t. eikkuli

18/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävin lukemassa tuon edellisenkin pinon loppuun!

3xäippä74:lle: Onpa jännä että sulla on aloitettu aina uudestaan tuo epilepsialääkitys. mulle ei ole kummassakaan raskaudessa kukaan edes ehdottanut... ja ajokortinkin olen saanut 18-v. normaalisti, olin 14-v. silloin kun lääkitys lopetettiin asteittain. Sen jälkeen ei ole ikinä otettu aivosähkökäyrää, muistan hämärästi vaan että ne muutokset olivat "rauhoittuneet" mutta lääkäri sanoi, että kyllä sulla aina epilepsia näistä päätellen seuraa mukana. Mullakin on tuo vilkkuvaloherkkyys, se on ollut syynä useimpiin kohtauksiini ja vieläkin esim. discossa (silloin harvoin kun sellaiseen pääsee, *hirn*) strobovalot aiheuttavat välittömän pakoreaktion ulos... Olen kyllä aina sanonut, että jos epilepsia vielä tämän tautilitanian jatkoksi uusii, niin sitten saa panna itikan autoon ja viedä teuraaksi, ei musta sen jälkeen enää oo mihinkään. Mutta toivottavasti nyt ainakin lapseni saisin suht ihmisiksi asti ensin, jos nyt jotain voi toivoa tältä osin... Niin ja siitä lasketusta ajasta, mulla on eka syntynyt 2 viikkoa ennen la:ta ja toinen 2 viikkoa jälkeen, molemmat alkaneet luomusti, ilman käynnistämisiä tms. Eli kaikki on mahdollista tämänkin kanssa.

Mitäs muuta. Mulla siis pyörähti eilen 8.raskausviikko käyntiin ja pahoinvoinnin kanssa pärjää vielä aivan mainiosti! en tunne mitään tarvetta kertoa lähisuvulle raskaudesta niin kauan kuin pystyn sen piilottamaan, vaatteilla tai pahoinvoinnin paljastamatta ;o)

Noista alkuraskauden vatsakivuista, minulla niitä oli 1. ja 2.raskaudessa, mutta nyt tuntuu ettei oikein mitään. Rinnatkin olivat paljon kipeämmät, varsinkin 1.kerralla. Valkovuotoa mulla on kaikissa raskauksissa ollut runsaammin kuin aikaisemmin, siksi näin alussa aina olen kuvitellutkin kuukautisten alkavan milloin tahansa kun jotain tuntuu välillä "pulpahtelevan..."

Johonkin muuhunkin piti kommentoida, ainakin siihen että syön omega-3 -kapseleita, ne on tavallaan kyllä luontaistuotepuolelta. Niitä raskausvitamiineja olisi tarkoitus käydä ostamassa kun tässä saan aikaiseksi.

Mutta nyt kylvettämään ykkönen ja kakkonen, ovat remunneet hiekkalaatikolla puoli päivää ja sen näköisiäkin...

terveisin eikkuli ja "enni" 7+1 --3 päivää alkuraskauden ultraan...

19/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

just mummolasta lettukesteiltä kotiutuneena ja maha täys... Aah, mikä olo, mutta kun oli niin hyviä mansikkahillon ja kermavaahdon kanssa!

Eikkulille jotain ensin: Mulla oli eka (ja ainut) kohtaus tietokonetta pelatessa, kun olin pari kk vajaa 17v, eli ajokortti siirtyi vuodella eteenpäin ihan jo pelkästään diagnoosin takia. Siitä kai johtui sitten se 5v 'määräaikaisuuskin', kun lääkitys oli hiljattain aloitettu eikä jatkosta tiedetty, tai sitten se oli yleinen käytäntö siinä iässä. Viimeisin EEG otettiin esikoisen odotusaikana -98, eikä siinä ilmeisesti ollut mitään muutosta edellisiin. Ilman lääkitystä olin siihen mennessä ollut suunnilleen puoli vuotta. Lääkärin kanssa jutellessa olen todennut olevani paremmassa asemassa kuin moni muu. Koska lääkitys puretaan aina synnytyksen jälkeen, mun ei tarvitse seuraavasta raskaudesta neuvotella ensin lääkärin kanssa (lääkityksen muuttamisesta/vaihtamisesta) ja sitten vasta ehdotella miehelle. Mulla riittää lähete neuvolasta sitten kun oon jo raskaana. Onneksi. =) Ja mä tykkään nykyisestä lääkäristäni tosi paljon, vaikka sen puhetta pitää tosissaan seurata, jos aikoo selvää saada. Sillä on itsellään joku vamma, mutta aivan ihana mies!

No sitten muuta. Tänään huomasin taas mitä ne vitamiinit vaikuttaa. Aamu oli sen verran kiireinen, etten muistanutkaan ottaa pilleriä. Ja auta armias mikä olo tuli puolen päivän jälkeen, kun piti hernekeittoon paistaa jauhelihaa. =/ Piti isäntä soittaa kotiin veljensä autoa korjaamasta, kun ei mistään meinannut tulla mitään, lasten vahtimisesta varsinkaan. Otin mä sen pillerin heti kun muistin, mutta kun se ei heti vaikuta. Parin tunnin päästä kaikki oli taas kuin muisto vaan. Pönttöä ei ole vielä tarvinnut halailla, mutta voi olla että sekin kerta on edessä, kun muidenkin aikana piti kerran käydä.

Mun pitäis vielä tehdä jotain pesuhuoneeseen varastoidulle puhtaan pyykin pinolle, kun ukko-kulta sai seinän korjattua ja poikien vaatekaapin paikalleen. Nyt saa etsiä sitten sopivan paikan pyyhkeille ja sitten päästään saunaan ja ehkä jotain muutakin... ;) Täältä löytyy myös pesun tarpeessa olevia hiekkaisia pikku-ihmisiä 2 kpl. Vanhin jäi mummolaan yökylään pestäväksi.

Ens ke on vihdoin eka neuvola.

t: äippä ja kirppu 8+2

Vierailija
20/31 |
07.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin bittiavaruuteen taas hävis teksti, joten uus yritys...

Kiitos erittäin valaisevasta viestistä! Tosi tärkeää tietää toistenkin kokemuksia ja vinkkejä miten nyt pitäisi toimia. Osaa sitten lääkäriltäkin enemmän vaatia. Olihan sun vauva kuitenkin ihan terve kaikesta huolimatta? Kun sitä eniten pelkään, että tämä vauvalle jotain aiheuttaa. Itellehän tämä on elinikäinen vaiva, mut kunhan vauvalle ei jää tästä mitään tai ettei tulis sitä keskenmenoa, mikä myös pelottaa.

Ehdin jo miettiä, että hätäilinkö turhaan kun varasin sen ajan äitipolille, soitin neuvolaan, häiriköin (tuttuja) lääkäreitä ja tirautin itkut, mutta näköjään en.. Jotenkin, kun kysyin lääkäreiltä, niin ne tuntu vähättelevän asiaa.. Tuli itellekin sellanen tunne, että turhaan panikoin asian kanssa. Varmaan piti mua hysteerisenä akkana.. Toinen sano, että on miettinytkin että olenko raskaana, mut totesin että on puhdasta läskiä eikä voi vielä raskaus näkyä kun on niin alussa.. (paino on tammikuusta noussut noin 8 kiloa)

TSH oli nyt 7,74. Tammikuussa 2007 oli noin 3,5 eli muutosta on selvästi tapahtunut. T4-V on 11 eli alakantissa (viitearvo muistaakseni 10-24) CRP normaali.

Nykyään olen tosi väsynyt ja tuossa yks ilta ihmettelin, kun en jaksanu ehki imuroida. Sydän alko hakkaamaan ja mietin oisko ollu rytmihäiriöitäkin. Pistin raskauden piikkiin, mut ehkä se ei sitten ollutkaan sitä..

Mulla on äidillä tosi pahoja ongelmia kilpirauhasen kanssa, tai en tiedä pelaako se ollenkaan. Lääkitys ei pure ja talvella söi 8 viikon kortisoonikuurin siihen, ei auttanut vaan lihotti. Myös tädillä on hypotyreoosi ja mummolta leikattiin struuma.

Tiistaina menen siis äitipolille asiaa selvittelemään, onneksi aika järjesty muutamassa päivässä (varasin perjantaina). Kieltämättä sen jälkeen, kun työterveyshoitaja pyysi käymään lisäkokeissa, kun tsh oli vähän koholla, niin on pelottanu tosi paljon. Maanantaista perjantaihin odotin noita tuloksia sitten ja pitkältä tuntu aika. Toivottavasti nyt jotenkin selviää tämä tilanne ja lääkäri olis jotenkin perillä näistä jutuista. Ja toivottavasti se kurkkais ultralla, että sais tietää onko tuolla mahassa joku, koska nyt tosissaan pelottaa että mitä tämä elimistö oikein touhuaa.. Ja tässä tilassahan pitäisi välttää stressaamista! Helpommin sanottu, kuin tehty.

Rauhallista koti-iltaa itsekseni täällä viettelen, kun mies saunaillassa.. Oli tarkoitus rentoutua, mutta näköjään kello taas sen verran, että kohta täytyy väsynyt ruumis pistää vaaka-asentoon.

Rauhallista ja aurinkoista viikonlopun jatkoa!

Hömppä ja masuasukki 6+1