Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloin maha alkaa kasvaa?

10.07.2006 |

Milloin teillä on alkanut maha pyöristyä? Itselläni ollut vissiin jotain muuta turvotusta, kun lääkäri sanoi, ettei se VOI vielä pullottaa. Rv 14.. Kaveri sanoi, että viikolla 16 alkais itse huomata. Raastaa hermoja, kun maha on isohko, eikä voi rehellisesti sanoa, että vauva pömpöttää.. ;) Koko raskauden ajan ollut vatsa vähän turpea, niin tosin viime talvenkin, kun liikunta väheni puoleen tavatessani tulevan isukin, ja sixpack katosi.. Ne miehet! :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mahaa kuvattiin kerran viikossa samassa paikassa samassa asennossa ja niitä kuvia selailemalla näkee hyvin milloin maha alkoi kasvaa ja milloin tuli isoin muutos edelliseen. Kattelin kuvia just ja kaikki kuvat rv14 asti oli kovin samanlaisia, siis maha kovin samankokoinen mut siitä se sitten lähti vähitellen kasvamaan! Rv16>18 on jo ihan huomattava kasvu, samoin 18>21. Työkavereilta salassa asia pysyi rv16 asti ja silloinkin itse kerroin, eikä veljeni huomannut rv18 mitään!! Olen hoikka joten luulin et se näkyis aiemmin. Kaipa se on yksilöllistä - tyyliin onhan noita tarinoita ettei ihminen tiedä itsekään olevan raskaana kun synnytys käynnistyy mut luulen et sillon on aika ISOSTA ihmisestä kyse!

Ottakaa tekin kerran viikossa sivuprofiilikuva mahasta niin jää muistoksi miten se maha kasvoi ja miten valtavan iso siitä tuli! Itse sain idean veljeltäni. Mun kuvissa näkyy myös miten rinnat pullistui ;)

Onnellista odotusta!!!

Ja toivottavasti perässä tullaan (kakkosta toivotaan)!

Vierailija
2/8 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Odotan kolmatta, ja kaipa valmiiksi jo masua oli...mutta mulla ainakin on jo kunnon pömppö!

Ei mene kiinni enää housut, nappi jää auki!

Pakko siirtyä Mama linjaan...

kasassa viikkoja 11+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on ollut mielessä tuo kuvaamisjuttu jo kauan ennen kuin oli tieto raskaudesta. Olen jo monta vuotta halunnut itsestäni otettavan kauniita ja taiteellisia, mustavalkosia kuvia vatsan kanssa. Nyt vain lähti kuvaaja armeijaan, itse asiassa juuri tänään aiheuttaen lisästressiä.. Kunhan mies pääsee lomille, niin saa luvan paparazzata. ;)

Hyviä vointeja kaikille! (3

Vierailija
4/8 |
10.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaikka kerran viikossa lomille pääsee tai kerran kahessa viikossa. Tai jos sulla on läheinen ystävä, pyydä häntä ottamaan kuvia. Eihän niitten ihan ilkosillaan kuvia tarvii olla jos se ei tunnu luontevalta (kuin oman miehen kanssa). Tommoset " taidekuvat" on varmasti hieno muisto raskaudesta. Mustavalkoisissa on ihan oma " henki" . Me otettiin kans ihan vikat kuvat mustavalkosina (suihkussakin jopa; vesi näyttää kauniilta kun se juoksee mahan päältä). Mukavia kuvaushetkiä!

Vierailija
5/8 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla maha on edelleen varsin pieni, vaikka raskausviikkoja on 26. Kaverillani, jolla on laskettu aika viikon sisään minusta on kaksinkertainen vatsa. Jos pistän kesätakin tai jonkun villatakin päälle, niin mahaani ei vieläkään varsin huomaa, vaikka neuvolan mukaan isohko lapsi olisi tulossa (käyrien yläreunassa). Maha alkoi jonkun verran kasvaa minulla ehkä tuossa 20 viikon paikkeilla, mutta mahan kasvu ei ole ollut selvästi raskausmahan näköistä. Voisin olla lihonutkin vain.

Vierailija
6/8 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin jälkeenpäin ajatellen olis pitäny jo silloin menkkoja odottaessa ajatella " pahinta" ( <siis parasta!!) kun mun piukahkot lempifarkut ahdisti aivan älyttömästi, en pystyny laittaan nappia kiinni! Ne farkut on sit olleet päällä viimeisen kerran toukokuun lopulla, että näin.

Mulla siis kasvoi " pömppä" äkkiä, eikä laskeutumisen merkkejä ole.

Helga ja toukkis rv 10

Vierailija
7/8 |
11.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla työkaverit huomas että olen raskaana kun esikoista odotin rv12 ja se ei todellakaan ollut mitään turvotusta. salassa se ei todellakaan pysynyt=)

Vierailija
8/8 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kovin yksilöllistä. Mulla maha alko erottumaan joskus tossa rv 24. Mutta kovin on pieni masu vieläki ja rv on jo 31. Vertailtiin siskon kuviin mun masua, niin sillä oli jo paria kk. ennen isompi masu ko mulla nyt. Hoikka ja pienikokoinen olen, mahan muka pitäs erottua paremmin... ja pyh. Mutta ihana se silti on :)