Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaaditteko, että noin 8-v. lapsenne kertovat AINA missä ovat, kenen kanssa jne?

Vierailija
16.09.2011 |

Minua ihmetyttää joidenkin lapseni kavereiden tyyli, että mennää ja tullaan ja ilmoitellaan kotiin, jos ilmoitellaan. Meillä on ollut se linja, että aina pitää kysyä lupa, jos haluaa mennä koulusta tai ulkoa kaverin luo, samoin jos haluaa tulla vaikka jonkun kyydillä koulusta.

Samoin jos joku kaveri on tulollaan meille tai meidän kyytiimme, varmistan että hänellä on vanhempiensa lupa. Vieraampien lasten kohdalla haluan aina sopia kyläilyt sun muut aikuisten kesken, en lasten välityksellä.

Joskus olen joutunut kovistelemaan omaa lastani tästä, kun hän "unohtaa" ilmoittaa missä on ja kenen kanssa. Viimeksikin lapsi löytyi vain nimeltä tuntemani kaverinsa luota läehs 10 km:n päästä. Sinne oli kuulemma menty bussilla ja loppumatka vanhempien autolla. Olin vihainen lapselle, kun hän unohti pyytää luvan moiseen seikkailuun. Mutta samalla suututti kaverin vanhempien toiminta, kun he noin vain ottivat puolivieraan lapsen hoteisiinsa varmistamatta, sopiiko se meille ollenkaan.

Sanoin kyllä vanhemmille (joita en siis tuntenut ennalta ollenkaan), että toivoisin tällaisesta sovittavan ensi kerralla aikuisten kesken. He vain totesivat naureskellen että joo, no meille tämä sopi kyllä oikein hyvin ja meille saa kyllä aina tulla.

Olenko minä tässä friikki vai joku muu???

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvostan sitä, että tunnen muiden lasten äidit ja isät ja lupa pitää aina olla meiltä ja toisen lapsen vanhemmilta.

Ajatelkaa sitä, että ainakin täällä stadissa 4 vuoden kuluttua ekat vetää pudessa kännit siinä iässä ja ne on juuri ne lapset, joiden vanhemmat eivät ole kiinnostuneita lapsistaan.

En usko mihinkään nilkassa roikkumiseen, mutta vastustan pudessa roikkumista niin kauan kuin pystyn.

Vierailija
42/43 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä aikuisetkin tietävät missä toinen osapuoli on ja kenen kanssa. Tuntuisi oudolle etteivät perheenjäsenet tietäisi toistensa menoja. Isommat lapset täysi-ikäisiä jo mutta kotona asuessaan kertoivat mihin lähtivät ja kenen kanssa. Minusta se normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän missä 8-vuotiaani on. ja vaikka ei enää sovita äitien kesken tuomisia ja hakuja niin luotan et kaverit saa olla meillä ja toisinpäin. ja sääntönä on et kyllä sieltä kyläpaikasta passitetaan kotiin jos ei siellä saa olla ja niin teen minäkin kun /jos on jotain muuta meillä ja illalla kun kello jo sen verran ja ei ole vielä kaveria soiteltu kotiin. luotan siis kun lapsi soittaa ja kysyy (aina)saako mennä jollekin et sinne saa mennä. niin ja en kyl ottais ketään kaveria mukaani bussilla johonkin ilman et tietäisin onko ok.