Onko kenellekkään tehty hampaan paljastusta kirugisesti?
Pojallani tällainen operaatio olisi edessä. Tiedän siitä vain, että tehdää puudutuksessa kirurgin toimesta. Onko paha homma? poikaa jännittää ja minua myös..
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Poika on nyt jo 13 v ja tätä hammasta on odoteltu näkyviin jo jonkin aikaa. Nyt se sitten pitää paljastaa ja oikomiskojeilla autetaan kasvamaan paikoilleen. Poika on yleensä ollut hampaanpoistoissa reipas mutta kun puhutaan kirurgista niin se kuulostaa pahalta.. Mutta jos siitä on 10v selvinnyt niin eiköhän se sitten mene...silti jännittää
Hammaslääkäri sanoi, että joskus vaan käy niin ettei hammas puhkea itsestään ja silloin päädytään tällaiseen operaatioon.
Multa kaivettiin esiin 2 viisaudenhammasta parikymppisenä. Ei tuntunut missään, vaikka ne ikenen kirurgisen avaamisen jälkeen myös sirkkelöitiin leukaluusta ylös ja ulos. Palavan luun haju hiukan häiritsi. Sitä ongelmaa ei pojallasi ole.
Mitenhän paljon äidit aiheuttavat tiedostamattaan pojilleen tuota täysin turhaa arastelua? Tuttavaperheen poika kirmasi sukkasillaan pihalle hammaslääkäriä karkuun.
Mulla on yhden kulmahampaan paljastus huomenna. Sitä ennen siitä otettiin se maitokulmahammas pois (ei sattunut poisto, mutta puudutus piikki sattui, vaikka oli pintapuudutus). Näiden kommenttien takia mua alkoi jännittämään enemmän kun luin, että jotkut olivat syöneet antibiootteja ja valitelleet kipua pitkään. Myös tikkaaminen kauhistuttaa, koska en ole ikinä ollut tikattavana. Oon siis 14, joten kulmahammasta joudutaan vetämään paljastuksen jälkeen ja käsittääkseni ne on vaan pari kertaa kun sitä vedetään, eikä siihen tuu mitään kiinitettävää vetojuttua. Pelottaa myös kun jotkut sanoi, että operaatio kesti jopa tunnin.
Vierailija kirjoitti:
Poika on nyt jo 13 v ja tätä hammasta on odoteltu näkyviin jo jonkin aikaa. Nyt se sitten pitää paljastaa ja oikomiskojeilla autetaan kasvamaan paikoilleen. Poika on yleensä ollut hampaanpoistoissa reipas mutta kun puhutaan kirurgista niin se kuulostaa pahalta.. Mutta jos siitä on 10v selvinnyt niin eiköhän se sitten mene...silti jännittää
Hammaslääkäri sanoi, että joskus vaan käy niin ettei hammas puhkea itsestään ja silloin päädytään tällaiseen operaatioon.
Sattuisikohan tämän kommentin kirjoittaja vielä joskus lukemaan tämän. Omalla pojallani tämä edessä ensi viikolla ja olisi kiva kuulla miten tämä operaatio teidän (tai jonkun) kohdalla eteni loppuun asti. Kauanko meni että hammas oli paikallaan?
Ei kai lapsilla mitata koulussa verenpainetta?
kannattaa ottaa kuulokkeet sinne ja kuunnella jotain kivaa musiikkia tai podcastia oot puudutuksessa joten ei satu ollenkaan mahdollisesti illalla voi vähän sattua mutta ei se pahaa kipua ole