Miks nainen on yleensä se, joka menee sterilisaatioon?
Miks mies ei mene sterilisaatioon? Miehelle toimempide on paljon helmopmi kuin naiselle!
Nainen kärsii synnytykset, eikö mies voisi "kärsiä" vastaavasti sterilisaation?
Meillä tästä on puhuttu ja miehelle oli jopa itsestäänselvyys, että hän menee sterisaatioon jos joskus sellainen tarve.
En käsitä, miksi miehen keho on kallisarvoisempi kuin naisen! Nainen synnyttää, syö e-pillerit/ottaa jonkun ehkäisymuodon ja tällä sotkee kroppansa hormonitasapainon ja menee sekaisin. Ja sitten vielä tämä sterilisaatio. Voi perse. OIkein ärsyttää kun alan miettiä tätä asiaa.
Tilastoja vielä: Sterilisaatioiden tekijöistä 95% naisia. Aika helvetin paljon liikaa!
Kommentit (93)
verrattuna ulkomaalaisiin miehiin. Panevat naisensa kärsimään. Kyllä ulkomaalainen mies ottaa onneksi vastuun perheenlisäyksestä, eikä pane naista enää synnytyksen lisäksi kärsimään sterilisaatiosta.
Ei tainneet miehenne oikeasti haluta, mutta ette halua sitä tunnustaa. Kyllä nolottaisi, buahhaaaa.
ap
Totta hitossa voi olla ja aika moni onkin. Mun elämässä ei voi tulla vastaan sellaista tapahtumaa, mikä mitenkään saisi mut tekemään lisää lapsia. Vaikka kaikki 4 lastani kuolisi (mikä nyt on jo erittäin epätodennäköistä) tai ihan mitä tahansa, niin mikään ei saa mua ryhtymään lapsentekoon. Ja varmaan aika monella on sama tilanne. Eikä kroppakaan kestäisi enää raskautta (mikä on varmaan myös aika monelle sama tilanne). Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää?
Ja jos mies on sitä mieltä, että haluaa säilyttää mahdollisuutensa, vaikka ei missään tapauksessa nykyisen vaimon kanssa lapsia halua lisää (niin, AJATELLA, että on myös huonoja parisuhteita). Niin miksi mies pitäisi pakottaa toimenpiteeseen, jota hän vastustaa ja joka taas naiselle olisi paras mahdollinen ehkäisyvaihtoehto. Seuraava olisikin sitten 100% selibaatti.
Kyllä. Meille lapsen hankita oli yhtienen projekti ja siitä lapsesta huolehtiminen myös. Eilen toden totta kävimme yhdessä ostamassa pojalle lapaset+muita vaatteita ja pitkäänpä me niitä mietittiinkin :)
Me sanottiin kirrkossa toisillemme tahdon, eikä kumpikaan meistä tehnyt sitä päätöstä hetken mielijohteesta. Meillä oli ja on edelleen lähtökohtana olla toistemme kanssa loppuun asti.
Ihmettelenkin nyt, onko 95% suomalaisista avioliitoista näin hataralla pohjalla, että tälläisten kysymysten äärellä ei olla varmoja siitä rakakudesta ja sitoutumisesta?
Ja oli miten oli. Kun käytätte perusteluna sitä, että sterilisaatio on miehelle lopullinen päätös ja hänelle pitää suoda vielä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus hankkia sen teinitytön kanssa lapsia, niin samalla tavalla tuo toimenpide on myös lopullinen naiselle. Kumpikaan, nainen eikä mies, ei voi olla varma siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Siksi sitä ei mielestäni pitäisi käyttää perusteluna. Tai jos käyttää, se perustelu on huono, koska silloin se kumoaa koko sterilisaatiokysymyksen. Ei ihminen voi olla koskaan täysin varma -> ei voi hankkia sterilisaatiota.
Ihmettelen myös, miksi juuri Suomessa sterilisaatio on yleisempää naisten kesuuudessa kuin muissa länsimaissa?
Väitän edelleenkin, että tämä on arvokysymys. Miehen keholle annetaan enemmän arvoa. Itseasiassa miehet ovat päättäneet tämän asian ja naiset tekevät miehen tahdon mukaan. Nytkin lukuisat naiset perustelevat täällä kilvan, miksi kannattaa mennä silpomaan itsensä.
Miehelle jää se siemenen antaminen. Noh, onhan sekin hienoa.
ja pelkäsi, että ei pili seiso enää. Pani sinut siksi sterilisaatioon. Kyllä hävettäisi.
ap
MUTTA koska en asu mieheni pään sisällä, en voi olla yhtä varma hänen haluistaan kuin omistani, ymmärrätkö? Minä EN halua enää ikinä lapsia, missään tilanteessa. Siksi menin steriloitavaksi. Mies on varma ettei halua lisää lapsia tässä tilanteessa MUTTA jos minä esim. kuolisin hän saattaisi haluta uuden puolison kanssa lapsia (toisin kuin minä, jos mies kuolisi). Niin ja olemme kyllä sitoutuneet toisiimme, siitä ei ole kyse.
Riittääkö tämä vai pitääkö ottaa paksumpi ratakisko väänneltäväksi?
BTW: kaverini (nainen) on ollut aina varma ettei halua lapsia. Meni sterilisoitavaksi heti kun täytti 30 vaikka ei silloin edes seurustellut. Mitäs siihen sanot?
Kyllä. Meille lapsen hankita oli yhtienen projekti ja siitä lapsesta huolehtiminen myös. Eilen toden totta kävimme yhdessä ostamassa pojalle lapaset+muita vaatteita ja pitkäänpä me niitä mietittiinkin :)
Me sanottiin kirrkossa toisillemme tahdon, eikä kumpikaan meistä tehnyt sitä päätöstä hetken mielijohteesta. Meillä oli ja on edelleen lähtökohtana olla toistemme kanssa loppuun asti.
Ihmettelenkin nyt, onko 95% suomalaisista avioliitoista näin hataralla pohjalla, että tälläisten kysymysten äärellä ei olla varmoja siitä rakakudesta ja sitoutumisesta?
Ja oli miten oli. Kun käytätte perusteluna sitä, että sterilisaatio on miehelle lopullinen päätös ja hänelle pitää suoda vielä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus hankkia sen teinitytön kanssa lapsia, niin samalla tavalla tuo toimenpide on myös lopullinen naiselle. Kumpikaan, nainen eikä mies, ei voi olla varma siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Siksi sitä ei mielestäni pitäisi käyttää perusteluna. Tai jos käyttää, se perustelu on huono, koska silloin se kumoaa koko sterilisaatiokysymyksen. Ei ihminen voi olla koskaan täysin varma -> ei voi hankkia sterilisaatiota.
Ihmettelen myös, miksi juuri Suomessa sterilisaatio on yleisempää naisten kesuuudessa kuin muissa länsimaissa?
Väitän edelleenkin, että tämä on arvokysymys. Miehen keholle annetaan enemmän arvoa. Itseasiassa miehet ovat päättäneet tämän asian ja naiset tekevät miehen tahdon mukaan. Nytkin lukuisat naiset perustelevat täällä kilvan, miksi kannattaa mennä silpomaan itsensä.
haluta, ei tainneet kuitenkaan haluta, ei tainneet kuitenkaan haluta, ei tainneet kuitenkaan haluta..
Miten NOLOA, noloa, noloa, noloa...
ap
se siitä hyvästä keskustelusta. Joku kirjoittelee täällä nyt apnä.
Mutta joo. Tässäkin oli taas tarkoitus pitää naistne puolta. Mä todella haluaisin, ettei nainen joutuis kantamaan sitä koko vastuuta. Kaisessa perheeseen ja parisuhteeseen liittyvässä.
Näin kerran dokumentin, jossa väsyneen näköinen äiti oli menossa sterilisaatioon. Näytti myös siltä, ettei ollut kovasti pitänyt itsestään huolta(ei varmaan ollut aikaa pitää itsestään huolta). Dokkarissa kuvattiin myös kotoa ja siellähän se mies vaan makasi sohvalla ja välillä kertoi kameralle ihanan sovistisia mielipiteitään. Samaan aikaan tämä väsynyt äiti tietty hoiti lapsiaan.
Käytiin yks kerta Prismassa miehen kanssa ja ennen meitä jkassajonossa oli viishenkinen perhe. Äiti lato ostoksia liukuhihnalle ja samaiseen aikaan komensi lapsiaan. Ja sitten lasten kanssa kiltisti ostoksia laukkuihin pakkaamaan. Ja mitä teki mies tällä aikaa? Luki seiskaa!!! Ei elettäkään, että olisi tehnyt jotain perheensä hyväksi.
Joten. Nää mun jatkuvat näkö -ja kuulohavainnot puhuu kyllä myös sen puolesta, että myös tämä sterilisaatio on arvokysymys.
Olen pahoillani, jos minä nyt mielipiteilläni loukkasin joidnekin mieltä. Ymmärrän tämän kyllä olevan arka aihe. Omista mielipiteistäni en kuitenkaan suostu luopumaan sen takia, että joku muu ajattelee/toimii toisell tavalla.
Hyvää päivänjatkoa kaikille naisille ja muistakaa, että te kaikki kaipaatte joskus kunnioitusta! Vaikka siellä kauppajonossa.
Juuri näin!! Tähän lisäisisn koko synnytyskulttuurin suomessa. Naisen keho ja omatahto on täysin sivuutettu ja naiset lammasmaisesti hyväksyy kaiken-
JEEEEEEE, KAIKKI suomen naiset on alistettuja jos heiltä on pantu piuhat poikki.
t. JÄRJEN JÄTTILÄINEN AP
Ei se tainnut miehenne sittenkään
se siitä hyvästä keskustelusta. Joku kirjoittelee täällä nyt apnä.
Mutta joo. Tässäkin oli taas tarkoitus pitää naistne puolta. Mä todella haluaisin, ettei nainen joutuis kantamaan sitä koko vastuuta. Kaisessa perheeseen ja parisuhteeseen liittyvässä.
Näin kerran dokumentin, jossa väsyneen näköinen äiti oli menossa sterilisaatioon. Näytti myös siltä, ettei ollut kovasti pitänyt itsestään huolta(ei varmaan ollut aikaa pitää itsestään huolta). Dokkarissa kuvattiin myös kotoa ja siellähän se mies vaan makasi sohvalla ja välillä kertoi kameralle ihanan sovistisia mielipiteitään. Samaan aikaan tämä väsynyt äiti tietty hoiti lapsiaan.
Käytiin yks kerta Prismassa miehen kanssa ja ennen meitä jkassajonossa oli viishenkinen perhe. Äiti lato ostoksia liukuhihnalle ja samaiseen aikaan komensi lapsiaan. Ja sitten lasten kanssa kiltisti ostoksia laukkuihin pakkaamaan. Ja mitä teki mies tällä aikaa? Luki seiskaa!!! Ei elettäkään, että olisi tehnyt jotain perheensä hyväksi.
Joten. Nää mun jatkuvat näkö -ja kuulohavainnot puhuu kyllä myös sen puolesta, että myös tämä sterilisaatio on arvokysymys.
Olen pahoillani, jos minä nyt mielipiteilläni loukkasin joidnekin mieltä. Ymmärrän tämän kyllä olevan arka aihe. Omista mielipiteistäni en kuitenkaan suostu luopumaan sen takia, että joku muu ajattelee/toimii toisell tavalla.
Hyvää päivänjatkoa kaikille naisille ja muistakaa, että te kaikki kaipaatte joskus kunnioitusta! Vaikka siellä kauppajonossa.
Miehet ei suostu edes synnyttämään vaan sovinistisesti panevat naiset synnyttämään. Kamalaa alistamista. Oletteko kysyneet, miksi miehenne ei halua edes synnyttää? Ette uskalla, koska huomaatte, että kyse on suomalaisen miehen salaliitosta meitä naisia vastaan.
ap
Juuri näin!! Tähän lisäisisn koko synnytyskulttuurin suomessa. Naisen keho ja omatahto on täysin sivuutettu ja naiset lammasmaisesti hyväksyy kaiken-
Yritin vain pitää naisten puolta. Ei ollut yllättävää, että sain negatiivisen vastaanoton. Nainen on naiselle susi.
t se oikea ap
Miehet ei suostu edes synnyttämään vaan sovinistisesti panevat naiset synnyttämään. Kamalaa alistamista. Oletteko kysyneet, miksi miehenne ei halua edes synnyttää? Ette uskalla, koska huomaatte, että kyse on suomalaisen miehen salaliitosta meitä naisia vastaan.
apVäitän edelleenkin, että tämä on arvokysymys. Miehen keholle annetaan enemmän arvoa. Itseasiassa miehet ovat päättäneet tämän asian ja naiset tekevät miehen tahdon mukaan. Nytkin lukuisat naiset perustelevat täällä kilvan, miksi kannattaa mennä silpomaan itsensä.
Ja höpönlöpön. Jos et tiennyt, synnyttäminen ei ole biologisesti mahdollista miehille. Sterilisaatio sen sijaan on.
Ja vaikka kuinka naurattaa, niin alistamista tämä on.
ja havaitsin, että Suominainen on alistettu ja halusin tätä ilosanomaa julistaa teille kun te taukit ette osaa ajatella omilla aivoilla, ettekä tajua, että miehet ovat perustaneet salaliiton täällä Suomessa. Minä halusin vain pelastaa teidät naiset itseltänne kun olette ihan väärässä. Ette te ole voineet haluta mitään tuollaista itse kun olen nähnyt yhden pariskunnan prismassa. Olisin vain halunnut kertoa teille, että minä tiedän, mitä teidän miehenne oikeasti haluaa.
Helmiä sioille, pyh. Minä mene nussimaan sterilisoidun mieheni kanssa ja puhumaan pahaa teistä selän takana. Miehenikin on sanonut, että Suomimamma av.lla on huora, minä en.
ap
Yritin vain pitää naisten puolta. Ei ollut yllättävää, että sain negatiivisen vastaanoton. Nainen on naiselle susi.
t se oikea ap
emme siis ole jutelleet aiheesta ja en ole muutenkaan tutustunut riskeihin ym., joten siihen en siis ota kantaa kumpi meistä tulee sen hankkimaan, jos päätämme niin toimia.
Mutta mielenkiintoista kuinka moni sumplii jo nyt sitä tulevaisuutta kun mies tai itse kuolee. Minä en usko että ryhdyn uuteen suhteeseen jos mieheni kuolee. Tietysti sitä ei voi tietää mitä elämä tuo tullessaan, mutta tämä on lähtöprinsiippini. Oma mummoni jäi aikoinaan leskeksi 50v:na ja vieläkin ikävöi pappaa, eikä siis ole ollut muissa suhteissa. Vaikka toki monien muiden mummot/papat näin ovat tehneet. Jotenkin kai minulle on jäänyt käsitys että on vain se yksi ainoa, ja sen muistoa sitten ikäänkuin kunnioitetaan. Toivon mukaan sitä olisi sen ikäinen että olisi omista lapsista ja lapsenlapsista iloa elämälle. En voisi myöskään kuvitella vanhempiani uusiin suhteisiin jos toisesta aika jättäisi. Ovat olleet nyt naimisissa 30 vuotta.
Mutta niin en siis tarkoita todellakaan että olen sitä mieltä etteivät ihmiset saisi aloittaa uusia suhteita, tai että se olisi jotenkin väärin. Kyllähän jokaisella on oikeus omaan onneensa, mutta en usko että itse voisin olla onnellinen, edes pitkän surutyön jälkeen, uudessa suhteessa. Jännää vain kuinka ihmiset mieltävät asiat niin eri tavalla.
teistä ilmeisesti on mahdotonta että nainen haluaisi ITSE, ihan omasta halustaan mennä sterilisaatioon, vaan AINA miehen johdattelujen takia? Onpas todella tasa-arvoinen näkemys!
Teistä ilemsiesti tasa-arvoa on se, että aina mies menee sterilisaatioon? Vaikka nainen olisi varma ettei halua lapsia (ehkä ollenkaan), niin ei voi mennä sterilisaatioon koska se ei olisi tasa-arvoista? Kun eihän NAINEN nyt voi sellaista itse päättää!
ilman perusteluita.
Oma pilisi ei taida seisoa vielä kunnolla kun ei ajatuksetkaan ole tuon pidemmälle kehittyneet.
ja pelkäsi, että ei pili seiso enää. Pani sinut siksi sterilisaatioon. Kyllä hävettäisi.
apMUTTA koska en asu mieheni pään sisällä, en voi olla yhtä varma hänen haluistaan kuin omistani, ymmärrätkö? Minä EN halua enää ikinä lapsia, missään tilanteessa. Siksi menin steriloitavaksi. Mies on varma ettei halua lisää lapsia tässä tilanteessa MUTTA jos minä esim. kuolisin hän saattaisi haluta uuden puolison kanssa lapsia (toisin kuin minä, jos mies kuolisi). Niin ja olemme kyllä sitoutuneet toisiimme, siitä ei ole kyse.
BTW: kaverini (nainen) on ollut aina varma ettei halua lapsia. Meni sterilisoitavaksi heti kun täytti 30 vaikka ei silloin edes seurustellut. Mitäs siihen sanot?
SUOMESSA TEHDYISTÄ STERILISAATIOISTA 30% TEHDÄÄN MIEHILLE, MIKÄ ON ENEMMÄN - SIIS ENEMMÄN - KUIN MAAILMALLA KESKIMÄÄRIN.
Pakko huutaa, kun et näemmä näe faktoja muuten. Ota se pää perseestäsi.
Maailmassa sterilisaatio on hyvin yleinen keino säädellä lapsilukua. Perheistä 36% luotetaan naisen sterilisaatioon, vain 7% miehen sterilisaatioon. Toisin sanoen maailmanlaajuisesti 16% sterilisaatioista tehdään miehille. Kumpi olikaan isompi luku, 16% vai 30%, osaatko vastata, ap....?
http://www.planetwire.org/wrap/files.fcgi/3480_earthpolicy.htm
eikä miehet.
Kuitenkin siinä vaiheessa kun lastentekoa vasta suunnitellaan, mies on yleensä se joka haraa vastaan! Sitten kun nainen on "saanut painostettua" miehen lastentekoon, se onkin nainen joka menee myös steriloitavaksi, kun "mieshän voi haluta vielä lapsia uuden kumppanin kanssa". Eihän tässä ole mitään järkeä!
Itsea asiassa ehdotin vaimolleni eilen että mitä jos kävisin vähän "naps naps" :-)
Ei herättänyt sen kummempaa reaktiota koska ei muutenkaan innostu seksistä.
En tykkää kortsuista eikä kierukkakaan ole oikein kiva vaihtoehto, mitä täältäkin on tullut luettua.
Pillereitä ei lääkäri kuulemma suostu määrään ylipainon ja sukurasituksen vuoksi.
SUOMESSA TEHDYISTÄ STERILISAATIOISTA 30% TEHDÄÄN MIEHILLE, MIKÄ ON ENEMMÄN - SIIS ENEMMÄN - KUIN MAAILMALLA KESKIMÄÄRIN.
Pakko huutaa, kun et näemmä näe faktoja muuten. Ota se pää perseestäsi.
Maailmassa sterilisaatio on hyvin yleinen keino säädellä lapsilukua. Perheistä 36% luotetaan naisen sterilisaatioon, vain 7% miehen sterilisaatioon. Toisin sanoen maailmanlaajuisesti 16% sterilisaatioista tehdään miehille. Kumpi olikaan isompi luku, 16% vai 30%, osaatko vastata, ap....?
<a href="http://www.planetwire.org/wrap/files.fcgi/3480_earthpolicy.htm" alt="http://www.planetwire.org/wrap/files.fcgi/3480_earthpolicy.htm">http://www.planetwire.org/wrap/files.fcgi/3480_earthpolicy.htm</a>
Valtaosa (yli 90%) tehdään Suomessa naiselle. Muualla maailmassa miesten osuus on huomattava. Suomessakin miehen sterilisaatio, vasektomia, on nopeasti yleistymässä. Miehen sterilisaatio voidaan tehdä poliklinikalla paikallispuudutuksessa, naisen sterilisaatio voidaan tehdä joko synnytyksen yhteydessä, jolloin munanjohtimet ovat lähellä ihon pintaa, muussa tapauksessa toimenpide tehdään nukutuksessa tähystysleikkauksessa eli laparoskopiassa.
Ja lähde tässä: http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php
Ja miten ihmeessä pääsit tohon omaan tulokseen laskuissasi?
MUTTA koska en asu mieheni pään sisällä, en voi olla yhtä varma hänen haluistaan kuin omistani, ymmärrätkö? Minä EN halua enää ikinä lapsia, missään tilanteessa. Siksi menin steriloitavaksi. Mies on varma ettei halua lisää lapsia tässä tilanteessa MUTTA jos minä esim. kuolisin hän saattaisi haluta uuden puolison kanssa lapsia (toisin kuin minä, jos mies kuolisi). Niin ja olemme kyllä sitoutuneet toisiimme, siitä ei ole kyse.