Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks nainen on yleensä se, joka menee sterilisaatioon?

Vierailija
16.09.2011 |

Miks mies ei mene sterilisaatioon? Miehelle toimempide on paljon helmopmi kuin naiselle!

Nainen kärsii synnytykset, eikö mies voisi "kärsiä" vastaavasti sterilisaation?

Meillä tästä on puhuttu ja miehelle oli jopa itsestäänselvyys, että hän menee sterisaatioon jos joskus sellainen tarve.

En käsitä, miksi miehen keho on kallisarvoisempi kuin naisen! Nainen synnyttää, syö e-pillerit/ottaa jonkun ehkäisymuodon ja tällä sotkee kroppansa hormonitasapainon ja menee sekaisin. Ja sitten vielä tämä sterilisaatio. Voi perse. OIkein ärsyttää kun alan miettiä tätä asiaa.

Tilastoja vielä: Sterilisaatioiden tekijöistä 95% naisia. Aika helvetin paljon liikaa!

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(alitajuinen ja perustelematon) pelko, että sterilisaatio vaikuttaa haitallisesti potenssiin. :)

Mä valitsin streilisaation siksi että tiesin, että vaikka mitä tulisi elämässä eteen en enää haluaisi lisää lapsia (niitä on kolme). Lapsentekovuodetkin alkoivat olla "täynnä". Ratkaisu on toiminut meille hyvin.

Vierailija
22/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat itse sitä halunneet. Ja miehet, jotka ovat saman asian hoitaneet, ovat itse sitäå halunneet itselleen.

Hassua, että täällä av.lla ainoastaan kohtaan tällaisen asian, että jos nainen ei halua lapsia, mieheltä pitäisi laittaa piuhat poikki.

Reaalielämässä se menee niin, että se hoitaa asian, joka on asiasta varma. Tiedänpä jopa pariskunnan, missä kumpikin on käynyt sterilisaatiossa.

että mies kantaisi vastuun tässä asiassa. Eli harva nainen ehdottomasti haluaa mennä juuri itse sinne sterilisaatioon, useimmiten syynä on miehen haluttomuus ko. asiaan. Näin ainakin minulle oma gynekologini kertoi, ja kertoi myös sen, että monissa muissa länsimaissa valtaosa sterilisaatioista tehdää miehille.

miehelle naisen raskaus on lähinnä taloudellinen taakka, jos ei osallistua halua. Naiselle taas se voi olla suurikin terveysriski ja vähintäänkin helvetillisen kivulias.

Siksi moni haluaa varmistaa, että nimenomaan se oma keho ei enää siihen kykene.

Ja juuri sen kivuliaan synnytyksen takia miehen tulisi hankkiutua siihen sterilisaation ja tällä tavalla osoittaa vaimolleen kunnioitusta!

Tai jos eroat miehestäsi, et ikinä enää vilkaisekaan muihin miehiin.

Miksi ei nainen saa varmistaa sitä että ei itse tule raskaasi, jos ei kerran ikinä enää sitä halua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle naisen raskaus on lähinnä taloudellinen taakka, jos ei osallistua halua. Naiselle taas se voi olla suurikin terveysriski ja vähintäänkin helvetillisen kivulias.

Ja juuri sen kivuliaan synnytyksen takia miehen tulisi hankkiutua siihen sterilisaation ja tällä tavalla osoittaa vaimolleen kunnioitusta!

Miksi ei nainen saa varmistaa sitä että ei itse tule raskaasi, jos ei kerran ikinä enää sitä halua?

Hahah. En meinaa mennä rovioille ja saatanpa ehkä jossian vaiheessa katsellakin muita miehiä. Mites tää nyt tähän liittyy? Jos tää on sun perustelu mennä sterilisaatioon, niin helvetin huono perustelu on.

Vierailija
24/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren eukon kanssa. Itse olen ajatellut asian niin, että jos minä ja lapset joudumme vaikka auto-onnettomuuteen ja ukosta tulee leski, olisi sääli, jos hän uuden naisen tavatessaan ei enää pystyisi hankkimaan lapsia. Naisella asia on sikäli eri, että neljääkymppiä lähestyttäessä raskauden mahdollisuus jo sinänsä alkaa olla vähäinen ja nainen ei välttämättä enää niin vanhana halua olla raskaana, synnyttää ja elää raskasta vauvavuotta, vaikka olisikin leskenä tai uusioperheessä. Ainakaan minä en haluaisi.

tota sä et usko itekkään. Miehes ei vaan suostu menee sterilisoitavaksi. Höpö höpö, kaikkia aperusteluja sitä kuuleekin.

perusteluja teilaamaan?

En ole tuo, jota teilaat, mutta pakko sivusta sanoa, että olet todella mustavalkoisesti ja typerästi ajatteleva.

Mikä hemmetin velvollisuus miehellä on kompensoida synnyttämisen vaivoja vaimolleen? Yhtään millään tavalla? Hä?

Minä ainakin synnytin ihan omasta halustani ja kivut kestää, kun palkinto on niin valtava. En minä synnytä miehelle tai miehen takia, vaan saadakseni oman lapsen.

Sitä paitsi VALEHTELET. Miehille tehdään sterilisaatioista 30%.

http://www.tohtori.fi/?page=3669292&id=5317722

Vierailija
25/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ainakaan pystynyt vannomaan, että en ikinä tulisi menemään jonkun muun miehen kanssa sänkyyn kuin aviomieheni. Jos olisin esim. jäänyt leskeksi, en olisi silti halunnut enää lapsia. Mutta en olisi halunnut alkaa miettiä uudelleen ehkäisyasioita. Tai eron kohdatessa tai, tai, tai....mahdollisuuksia on monia.

Hahah. En meinaa mennä rovioille ja saatanpa ehkä jossian vaiheessa katsellakin muita miehiä. Mites tää nyt tähän liittyy? Jos tää on sun perustelu mennä sterilisaatioon, niin helvetin huono perustelu on.

Vierailija
26/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset tekee tutkitusti perustelut vasta päätöksen teon jälkeen.

Tuli vaan noi teidän leski-teoriat mieleen.

Oisko kuitenkin niin, että teidän meieht ei vaan suostuneet mennä sterilisoitavaks?

ap

Vierailija
27/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eksyy vanha tuttumme jankkaaja, kenellä ei ole mitään sanomista vaan jauhaa samaa koko ajan jokaiselle.

Harmi, koska keskustelunaihe olisi ollut mielenkiintoinen, mutta aloittaja nähtävästi ei halunnutkaan keskustelua vaan tätä tyypillistä av.jankuttamista.

Olet niin tuttu jo, että en usko kovin monenkaan haluavan tätä asiaa spekuloida kanssasi.

Oisko kuitenkin niin, että teidän meieht ei vaan suostuneet mennä sterilisoitavaks?

ap

Vierailija
28/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset tekee tutkitusti perustelut vasta päätöksen teon jälkeen. Tuli vaan noi teidän leski-teoriat mieleen. Oisko kuitenkin niin, että teidän meieht ei vaan suostuneet mennä sterilisoitavaks? ap

Vierailija
29/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren eukon kanssa. Itse olen ajatellut asian niin, että jos minä ja lapset joudumme vaikka auto-onnettomuuteen ja ukosta tulee leski, olisi sääli, jos hän uuden naisen tavatessaan ei enää pystyisi hankkimaan lapsia. Naisella asia on sikäli eri, että neljääkymppiä lähestyttäessä raskauden mahdollisuus jo sinänsä alkaa olla vähäinen ja nainen ei välttämättä enää niin vanhana halua olla raskaana, synnyttää ja elää raskasta vauvavuotta, vaikka olisikin leskenä tai uusioperheessä. Ainakaan minä en haluaisi.

ja olen todella tätä mieltä. Miksi muka mies ei saisi perustaa uutta perhettä leskeksi jäädessään? Minä en halua enempää lapsia joten menen sterilisaatioon piakkoin. En edes kysynyt mieheltä, haluaisiko hän vasektomiaan. Et voi olettaa, että perhe pysyy aina kasassa, joku voi yhtäkkiä kuolla tai tulee ero. Siksi pitää ajatella myös mahdollisia avioliiton jälkeisiä tulevaisuudenkuvia, kun tekee sterilisaation kaltaisia lopullisia päätöksiä.

Vierailija
30/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuosta vaimosta vois päästä joskus eroon, ottaa nuoren naikkosen ja tehdä sen kanssa muksu vanhoilla päivillään.

Näin ilmeisesti meillä. Sterilisaatio mulle oli kyllä aivan älyttömän helppo juttu, joten en ymmärrä tätä polemiikkia. Ei ollut juuri mitään kipujakaan, mulle tuputetut kipulääkkeet oli ihan turhia. Ja normaalisti mulla on todella alhainen kipukynnys, joten tämä oli erittäin positiivinen yllätys.

Vierailija
31/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olin päättänyt jo ennen kuin lapsia edes syntyi että kun lapsiluku on täynnä menen sterilisaatioon.

Kauheeta kun ihmiset eivät aina toimi ja ajattele niin kuin ap:n mieletsä kuuluisi :(

ap

Vierailija
32/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meille lapsen hankita oli yhtienen projekti ja siitä lapsesta huolehtiminen myös. Eilen toden totta kävimme yhdessä ostamassa pojalle lapaset+muita vaatteita ja pitkäänpä me niitä mietittiinkin :)

Me sanottiin kirrkossa toisillemme tahdon, eikä kumpikaan meistä tehnyt sitä päätöstä hetken mielijohteesta. Meillä oli ja on edelleen lähtökohtana olla toistemme kanssa loppuun asti.

Ihmettelenkin nyt, onko 95% suomalaisista avioliitoista näin hataralla pohjalla, että tälläisten kysymysten äärellä ei olla varmoja siitä rakakudesta ja sitoutumisesta?

Ja oli miten oli. Kun käytätte perusteluna sitä, että sterilisaatio on miehelle lopullinen päätös ja hänelle pitää suoda vielä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus hankkia sen teinitytön kanssa lapsia, niin samalla tavalla tuo toimenpide on myös lopullinen naiselle. Kumpikaan, nainen eikä mies, ei voi olla varma siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Siksi sitä ei mielestäni pitäisi käyttää perusteluna. Tai jos käyttää, se perustelu on huono, koska silloin se kumoaa koko sterilisaatiokysymyksen. Ei ihminen voi olla koskaan täysin varma -> ei voi hankkia sterilisaatiota.

Ihmettelen myös, miksi juuri Suomessa sterilisaatio on yleisempää naisten kesuuudessa kuin muissa länsimaissa?

Väitän edelleenkin, että tämä on arvokysymys. Miehen keholle annetaan enemmän arvoa. Itseasiassa miehet ovat päättäneet tämän asian ja naiset tekevät miehen tahdon mukaan. Nytkin lukuisat naiset perustelevat täällä kilvan, miksi kannattaa mennä silpomaan itsensä.

Miehelle jää se siemenen antaminen. Noh, onhan sekin hienoa.

Vierailija
33/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

salille. En ottanut humautusta, koska ajoin itse takaisin töihin. Buranalla selvisin.

En tiedä, mitä ap horisee siitä, että sterilisaatio olisi jotenkin vaikea. Minulle ei tullut edes sairaslomapäivää siitä. Iltapäiväksi menin töihin ja liukumilla kuittasin sen ajan, mitä olin sairaalassa.

että tuosta vaimosta vois päästä joskus eroon, ottaa nuoren naikkosen ja tehdä sen kanssa muksu vanhoilla päivillään.

Näin ilmeisesti meillä. Sterilisaatio mulle oli kyllä aivan älyttömän helppo juttu, joten en ymmärrä tätä polemiikkia. Ei ollut juuri mitään kipujakaan, mulle tuputetut kipulääkkeet oli ihan turhia. Ja normaalisti mulla on todella alhainen kipukynnys, joten tämä oli erittäin positiivinen yllätys.

Vierailija
34/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puhunut siitä että sitten kun ollaan liian vanhoja tekemään lapsia, minä 35, mies 45, mies saa hoitaa asian ettei tuu vahinkoa. Mies ei tykännyt ajatuksesta. Mutta sitten 34 vuotiaana tekaisin kaksoset, ja sen jälkeen mies muutti mielensä että on hyvä ajatus että hän hoitaa asian, lapsiluku on täynnä ja nyt olemme jo liian vanhoja molemmat.

Vierailija
35/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jankuti, jankuti, jankuti, jankuti, jankuti, jankuti....

Kyllä. Meille lapsen hankita oli yhtienen projekti ja siitä lapsesta huolehtiminen myös. Eilen toden totta kävimme yhdessä ostamassa pojalle lapaset+muita vaatteita ja pitkäänpä me niitä mietittiinkin :)

Me sanottiin kirrkossa toisillemme tahdon, eikä kumpikaan meistä tehnyt sitä päätöstä hetken mielijohteesta. Meillä oli ja on edelleen lähtökohtana olla toistemme kanssa loppuun asti.

Ihmettelenkin nyt, onko 95% suomalaisista avioliitoista näin hataralla pohjalla, että tälläisten kysymysten äärellä ei olla varmoja siitä rakakudesta ja sitoutumisesta?

Ja oli miten oli. Kun käytätte perusteluna sitä, että sterilisaatio on miehelle lopullinen päätös ja hänelle pitää suoda vielä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus hankkia sen teinitytön kanssa lapsia, niin samalla tavalla tuo toimenpide on myös lopullinen naiselle. Kumpikaan, nainen eikä mies, ei voi olla varma siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Siksi sitä ei mielestäni pitäisi käyttää perusteluna. Tai jos käyttää, se perustelu on huono, koska silloin se kumoaa koko sterilisaatiokysymyksen. Ei ihminen voi olla koskaan täysin varma -> ei voi hankkia sterilisaatiota.

Ihmettelen myös, miksi juuri Suomessa sterilisaatio on yleisempää naisten kesuuudessa kuin muissa länsimaissa?

Väitän edelleenkin, että tämä on arvokysymys. Miehen keholle annetaan enemmän arvoa. Itseasiassa miehet ovat päättäneet tämän asian ja naiset tekevät miehen tahdon mukaan. Nytkin lukuisat naiset perustelevat täällä kilvan, miksi kannattaa mennä silpomaan itsensä.

Miehelle jää se siemenen antaminen. Noh, onhan sekin hienoa.

Vierailija
36/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meille lapsen hankita oli yhtienen projekti ja siitä lapsesta huolehtiminen myös. Eilen toden totta kävimme yhdessä ostamassa pojalle lapaset+muita vaatteita ja pitkäänpä me niitä mietittiinkin :) Me sanottiin kirrkossa toisillemme tahdon, eikä kumpikaan meistä tehnyt sitä päätöstä hetken mielijohteesta. Meillä oli ja on edelleen lähtökohtana olla toistemme kanssa loppuun asti. Ihmettelenkin nyt, onko 95% suomalaisista avioliitoista näin hataralla pohjalla, että tälläisten kysymysten äärellä ei olla varmoja siitä rakakudesta ja sitoutumisesta? Ja oli miten oli. Kun käytätte perusteluna sitä, että sterilisaatio on miehelle lopullinen päätös ja hänelle pitää suoda vielä joskus tulevaisuudessa mahdollisuus hankkia sen teinitytön kanssa lapsia, niin samalla tavalla tuo toimenpide on myös lopullinen naiselle. Kumpikaan, nainen eikä mies, ei voi olla varma siitä, mitä tulevaisuudessa tapahtuu. Siksi sitä ei mielestäni pitäisi käyttää perusteluna. Tai jos käyttää, se perustelu on huono, koska silloin se kumoaa koko sterilisaatiokysymyksen. Ei ihminen voi olla koskaan täysin varma -> ei voi hankkia sterilisaatiota. Ihmettelen myös, miksi juuri Suomessa sterilisaatio on yleisempää naisten kesuuudessa kuin muissa länsimaissa? Väitän edelleenkin, että tämä on arvokysymys. Miehen keholle annetaan enemmän arvoa. Itseasiassa miehet ovat päättäneet tämän asian ja naiset tekevät miehen tahdon mukaan. Nytkin lukuisat naiset perustelevat täällä kilvan, miksi kannattaa mennä silpomaan itsensä. Miehelle jää se siemenen antaminen. Noh, onhan sekin hienoa.

sinne kirjoitetaan se, kenelle kirjoitus on suunnattu.

Eikö sulle mene edelleenkään jakeluun, että 30 % - ei 5% - sterilisaatioista tehdään miehille.

Minusta siihen on vain yksi järkevä selitys ja se on todella se, että miehillä suvunjatkamiskyky jatkuu hautaa asti, naisilla se joka tapauksessa loppuu vaihdevuosissa eli noin viisikymppisenä.

Sterilisaatio ei ole lopullinen, sen voi yleensä purkaa - mutta se on silti hankalaa ja "toimivuudesta" ei ole takeita purkamisen jälkeen.

Mihin "tietolähteeseen" perustat muuten väitteesi, että Suomessa isompi osa sterilisaatioista tehdään naisille kuin "muissa länsimaissa"? Jos tuo koko alku"faktasi" oli väärä, niin oletettavasti tuokin väitteesi on puuta heinää.

Vierailija
37/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaavanne itseänne. Miehenne pani teidät sterilisaatioon, koska halusi pitää takaportin auki.

Miehenne ovat huijanneet teitä. Ei tainneet kuitenkaan haluta.

ap

Vierailija
38/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olisitte halunneet. Ei tainnut miehenne haluta pippeliä leikkauttaa.

ap

Vierailija
39/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alistutte kaikkeen, koska miehenne pompottaa teitä. Muka halusitte varmistaa, että ette tule raskaaksi jos mies kuolee. Jos oikein mietitte tarkkaan niin ei tannut miehenne haluta leikkaukseen.

ap

Vierailija
40/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huijaavanne itseänne. Miehenne pani teidät sterilisaatioon, koska halusi pitää takaportin auki.

Miehenne ovat huijanneet teitä. Ei tainneet kuitenkaan haluta.

ap

no tätä en kyllä kirjoittanut!

se oikea ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi