Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks nainen on yleensä se, joka menee sterilisaatioon?

Vierailija
16.09.2011 |

Miks mies ei mene sterilisaatioon? Miehelle toimempide on paljon helmopmi kuin naiselle!

Nainen kärsii synnytykset, eikö mies voisi "kärsiä" vastaavasti sterilisaation?

Meillä tästä on puhuttu ja miehelle oli jopa itsestäänselvyys, että hän menee sterisaatioon jos joskus sellainen tarve.

En käsitä, miksi miehen keho on kallisarvoisempi kuin naisen! Nainen synnyttää, syö e-pillerit/ottaa jonkun ehkäisymuodon ja tällä sotkee kroppansa hormonitasapainon ja menee sekaisin. Ja sitten vielä tämä sterilisaatio. Voi perse. OIkein ärsyttää kun alan miettiä tätä asiaa.

Tilastoja vielä: Sterilisaatioiden tekijöistä 95% naisia. Aika helvetin paljon liikaa!

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat toisin päin eli miehiä sterilisoidaan huomattavasti enemmän. Mikä lääkärien mukaankin on parempi vaihtoehto.

Vierailija
2/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä jos joutuu vaihtamaan nuorempaan ja tekemään uudet lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nainen on se joka sen ei-toivotun raskuden hoitaa, joko pitämällä lapsen tai tekemällä abortin. Johan sen tätä palstaa lukemalla on tajunnut, ettei miehillä ole seksin suhteen mitään vastuuta. Naiset kilvan huutaa ettei miestä voi pakottaa isäksi ja naisen on tehtävä abortti jos mies haluaa.

Vierailija
4/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle naisen raskaus on lähinnä taloudellinen taakka, jos ei osallistua halua. Naiselle taas se voi olla suurikin terveysriski ja vähintäänkin helvetillisen kivulias.

Siksi moni haluaa varmistaa, että nimenomaan se oma keho ei enää siihen kykene.

Vierailija
5/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren eukon kanssa. Itse olen ajatellut asian niin, että jos minä ja lapset joudumme vaikka auto-onnettomuuteen ja ukosta tulee leski, olisi sääli, jos hän uuden naisen tavatessaan ei enää pystyisi hankkimaan lapsia. Naisella asia on sikäli eri, että neljääkymppiä lähestyttäessä raskauden mahdollisuus jo sinänsä alkaa olla vähäinen ja nainen ei välttämättä enää niin vanhana halua olla raskaana, synnyttää ja elää raskasta vauvavuotta, vaikka olisikin leskenä tai uusioperheessä. Ainakaan minä en haluaisi.

Vierailija
6/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni mies ei ylipäätään tykkää käydä lääkärissä.

Oma mieheni kyllä ehdotti itse, että menisi vasektomiaan, kun lapsiluku on täynnä.

Vierailija
7/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle se oli itsestäänselvää juurikin siksi että se on miehelle paljon helpompi.

Vierailija
8/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis myös miehen tulevaisuus on tärkeämpi kuin naisen? Jos siis kerta syy on se, että on mahdollisuus vielä joku päivä hankkia uusi puoliso ja uusia lapsia.

Naiset jumalauta!!! Missä teidän itsekunnioitus on?

Meille lapasen hankkiminen oli yhteinen projekti, sterilisaatio tulee olemaan yhteinen projekti. Ei voi olla, että koko paska kaatuu naisen harteille.

Kyllä voin sielun silmin kuvitella sen kaljamahasen plösön, joka ei suostu menemään itse sterilisoitavaksi vaan antaa naisen kärsiä kaikessa. Ja todennäköisesti tämän miehen nainen on kasvatusvastuussa yksin lapsistaan kun mies tekee "tärkeitä" juttuja.

Niasta pitäisi käsitellä kuin kukkaa kämmenellä. Että feministikään en ole.

Vierailija
9/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan valmis siihen. Mutta nmieheni ei olekaan suomalainen, vaan maasta, jossa miehille se on ihan normaali juttu. Mutta myös veljeni meni sterilisaatioon...

Vierailija
10/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en kerta kaikkiaan enää halunnut yhtäkään raskautta. Olen ollut raskaana 7 kertaa, synnyttänyt 4 lasta ja saanut 3 keskenmenoa. Mielestäni tämä riittää minulle.

Jos mieheni olisi mennyt sterilisaatioon, niin okei, olisihan se ratkaissut tämänhetkisen ehkäisyongelman. Mutta kuka takaa että nykyinen mieheni on se jonka kanssa harrastan seksiä lopun hedelmällisen ikäni. Jos vaikka jään leskeksi tai eroan miehestäni, alkaa sama ehkäisyruljanssi uudelleen (mikään ehkäisy ei oikein ollut minulle sopiva, kumillekin olen allerginen). Joten siksi siis minä, eikä mieheni. Mieheni menköön vasektomiaan, jos katsoo sen tarpeelliseksi itselleen eli tuntee tarvitsevansa luotettavaa ehkäisyä. Minä olen omasta puolestani huolehtinut siitä että MINÄ en enää tule raskaaksi.

Vierailija
11/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelle naisen raskaus on lähinnä taloudellinen taakka, jos ei osallistua halua. Naiselle taas se voi olla suurikin terveysriski ja vähintäänkin helvetillisen kivulias.

Ja juuri sen kivuliaan synnytyksen takia miehen tulisi hankkiutua siihen sterilisaation ja tällä tavalla osoittaa vaimolleen kunnioitusta!

Vierailija
12/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuoren eukon kanssa. Itse olen ajatellut asian niin, että jos minä ja lapset joudumme vaikka auto-onnettomuuteen ja ukosta tulee leski, olisi sääli, jos hän uuden naisen tavatessaan ei enää pystyisi hankkimaan lapsia. Naisella asia on sikäli eri, että neljääkymppiä lähestyttäessä raskauden mahdollisuus jo sinänsä alkaa olla vähäinen ja nainen ei välttämättä enää niin vanhana halua olla raskaana, synnyttää ja elää raskasta vauvavuotta, vaikka olisikin leskenä tai uusioperheessä. Ainakaan minä en haluaisi.

tota sä et usko itekkään. Miehes ei vaan suostu menee sterilisoitavaksi.

Höpö höpö, kaikkia aperusteluja sitä kuuleekin.

Vierailija
13/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juuri sen kivuliaan synnytyksen takia miehen tulisi hankkiutua siihen sterilisaation ja tällä tavalla osoittaa vaimolleen kunnioitusta!

Tai jos eroat miehestäsi, et ikinä enää vilkaisekaan muihin miehiin.

Miksi ei nainen saa varmistaa sitä että ei itse tule raskaasi, jos ei kerran ikinä enää sitä halua?

Vierailija
14/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka naisen ko.leikkaus on ns.vaikeampi niin miehen peniskunto on tärkein.

Vierailija
15/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lapasen hankkiminen oli yhteinen projekti

Voin kuvitella pariskuntaa vertailemassa vakavina erilaisia lapasia...

Vierailija
16/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen varmempi siitä etten halua enää koskaan lapsia. Ollaan juteltu asiasta, ja minä olen sitä mieltä että vaikka mies kuolis tai tulisi ero, en halua lisää lapsia. Mies taas on sanonut, ettei sellaisessa tilanteessa olisi varma. Hänkin on siis tyytyväinen nykyiseen lapsilukuun näissä olosuhteissa.

Vierailija
17/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies kantaisi vastuun tässä asiassa. Eli harva nainen ehdottomasti haluaa mennä juuri itse sinne sterilisaatioon, useimmiten syynä on miehen haluttomuus ko. asiaan. Näin ainakin minulle oma gynekologini kertoi, ja kertoi myös sen, että monissa muissa länsimaissa valtaosa sterilisaatioista tehdää miehille.

Tai jos eroat miehestäsi, et ikinä enää vilkaisekaan muihin miehiin.

Miksi ei nainen saa varmistaa sitä että ei itse tule raskaasi, jos ei kerran ikinä enää sitä halua?

Vierailija
18/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nainen ylipäätään huolehtii ehkäisyasioista huomattavasti enemmän kuin miehet.

Vierailija
19/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut länsimaat ovat tosiaan eri lukemissa tässä asiassa. Onneksi minulle on fiksu mies, joka on menossa :).

Vierailija
20/93 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä koin, että tämä riittää minun osaltani. Sterilisaatio tehtiin 36 vuotiaana ja en ainakaan siinä iässä osannut vannoa, että enää en ikinä menisi jonkun muun miehen kanssa sänkyyn kuin omani loppuelämän aikana.

Eli päätös oli ihan itsekäs. En halunnut enää somplia ikinä ehkäisyn kanssa.

että en kerta kaikkiaan enää halunnut yhtäkään raskautta. Olen ollut raskaana 7 kertaa, synnyttänyt 4 lasta ja saanut 3 keskenmenoa. Mielestäni tämä riittää minulle.

Jos mieheni olisi mennyt sterilisaatioon, niin okei, olisihan se ratkaissut tämänhetkisen ehkäisyongelman. Mutta kuka takaa että nykyinen mieheni on se jonka kanssa harrastan seksiä lopun hedelmällisen ikäni. Jos vaikka jään leskeksi tai eroan miehestäni, alkaa sama ehkäisyruljanssi uudelleen (mikään ehkäisy ei oikein ollut minulle sopiva, kumillekin olen allerginen). Joten siksi siis minä, eikä mieheni. Mieheni menköön vasektomiaan, jos katsoo sen tarpeelliseksi itselleen eli tuntee tarvitsevansa luotettavaa ehkäisyä. Minä olen omasta puolestani huolehtinut siitä että MINÄ en enää tule raskaaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä