Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liian niukat ristiäistarjoilut?

Vierailija
14.03.2011 |

Voileipäkakkuja (2 tai 3 erilaista)

Täytekakku

Keksejä

Konvehteja

Kahvi/tee/lapsille mehu

Itse olin ajatellut äitini kanssa tällaista yksinkertaista kahvipöytää. Anoppi oli eri mieltä. Mitä mieltä te olette?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppisi haluaa jotain lisää, niin sano, että hän voi vapasti tuoda vielä jotain, jos katsoo tarpeelliseksi.

Anoppisi saattaa jopa mielellään leipoa jotain.

Vierailija
22/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosiaan se tärkein kriteeri. Tiedän monia, joille joku majoneesipommi-voileipäkakku syötynä tyhjään vatsaan aiheuttaa kunnon ilmavaivat. Siihen vielä kermakakkua päälle, niin vierailla voi olla tukala olo kotimatkalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jotain juustosarvia tms? Suolainen maistuu yleensä paremmin, joten itse tykkäisin että siinäkin tulisi olla valinnanvaraa.

Vierailija
24/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä juhlissa tuntuvat nuo voileipäkakut ja täytekakut olevan se, mitä eniten menee.

Vierailija
25/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaisi mitään lisää, en varsinkaan makeaa. Pullaa ei nykyään ota enää kukaan ja kuivakakutkin tekee huonosti kauppansa.

Vierailija
26/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 voileipäkakkua (kinkku ja lohi)

coctailpiirakat munavoilla

täytekakku

vaahtokarkkeja

keksejä

kahvikakku

pullaa

Kahvikakku, pullat ja keksit jäivät melkein koskemattomiksi. Lapsivieraille kelpasi ennen kaikkea vaahtokarkit. Muutoin eniten meni voileipäkakkua ja piirakoita sekä täytekakkua. Vieraita oli vain 13.

Jos sun anoppia häiritsee et on muka niukka tarjoilu niin käske se sitten leipomaan pullaa tms. Kato ilmettä sit kun jää syömättä! ;)

Vierailija
27/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaisin myös jotain muuta suolaista kun voileipäkakkua, kaikki ei siittä tykkää vaikka karjalanpiirakkaa ja munavoita tai vaikka pellillinen jotain hyvää piirakkaa, ja EI kaupan keksiä,tilaat vaikka jostain leipomosta pikkuleipiä jos et kerkiä itse tekemään.

Vierailija
28/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli muuten samanlaiset tarjottavat, paitsi voileipäkakkuja oli vain 1 (kalakakku) ja toisena suolaisena oli sitten itse tehdyt karjalanpiirakat munavoilla.

Vierailija
29/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jättäisin sen kolmannen voileipäkakan pois, koska kaikki ei pidä ei ainakaan lapset. Laittaisin simppelisti vaikka niitä karjalanpiirakoita tai jonkun helpon piirakan, joka maistuu lapsillekin. Jos lapset tulee kaikki samasta kaupungista ja on syöneet kotona lähtiessään, niin ei ole ongelmaa, mutta jos matka on pidempi ne ei pärjää pelkillä kekseillä. Tai voi ne lapset pärjätä, mutta niiden vanhemmat ei pärjää niiden kanssa:) Minusta siinä pullassa ei ole mitään vikaa, lapsetkin yleensä syövät toisin kuin täytekakkua. Jos anoppi haikailee jotain lisää, niin miksi et kysy anopilta, että mitä pitäisi olla ja ehkä, että haluaako hän leipoa. Voi olla, että anoppisi on aika täpinöissään teidän ristiäisistä ja haluaisi osallistua niihin jotenkin. Anna toiselle tilaisuus. Ja älä sano, että minä ajattelin mun äidin kanssa näin. Anopillakin on tunteet.

Vierailija
30/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ristiäisiä ei järjestetä äitini kotona. Tosin äitini todennäköisesti auttaa pikkuleipien leipomisessa. Anoppi tarjosi apuaan, joten pyysin häneltä voileipäkakkuja, mutta ilmeisesti haluaisi tehdä vielä jotain muutakin. Kutsussa mainittiin kahvitarjoilusta. Pisimmältä tulevat vieraat tulevat 1,5 tunnin ajomatkan päästä, mutta ovat menossa toisaalle syömään ristiäisten jälkeen. Täytekakkuja täytyy varmaan tehdä 2 pientä tai 1 iso. Voileipäkakakuista sitten riittänee 2 erilaista (kala ja kinkku?). Ehdoton ei kaupan kekseille myös mun mielestä!

Itse ajattelin, että pullia tarjoillaan aina kahvipöydässä arkipäivinäkin. Suolainen piirakka voisi olla hyvä ajatus, mutta vaikea tehdä sellaista, joka kaikkia miellyttäisi.

ap

Vierailija
31/37 |
14.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin anna ihmeessä tehdä. hänellekin voi olla tärkeää, että saa osallistua lapsen lapsen ristiäisten järkkäämiseen. Ei kai siitä haittaakaan ole, jos tarjoiluja on enemmän, jos kerran anoppi nimenomaan haluaa leipoa, vaikka muuten tuo alkuperäinen suunnitelma riittäisikin.

Vierailija
32/37 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän vieraiden kuuluukin tehdä, syödä itse muualla kun on  synttärit tms. ristiäiset ja jos kutsussa lukee kahvitilaisuus. Ei ole tarkoitus täyttää mahaa kahvipöydän pikku herkuilla, se EI ole pääateria. Vaan ikäänkuin päiväkahvit, tai työpaikallakin kun on läksiäiskahvit jne. Eihän kahvipöydän herkuilla ole tarkoitus korvata aterioita!!!!!!!!!!!! Er asia jo kutsussa lukee lounasruokailua, päivällinen tai illallinen, ruokailu ylipäätään, siten voi jättää vähemmälle omia ruokahetkiä. On muistettava,, vieraisilla ei mätetä ähkyksi siltikään kun monell riitettävä. Ja joo voi käydä mäkkärillä jatkoilla. raha ratkaisee, pienet olosuhteet rakentaa sankaa ruokapitopöytää siviili pikku keittöissä, ei sellaisia uuneja eikä vuokia kuten on m.. seisovat pöydät. Perheen normi koot kattilat vuuat jne. Mutta jos vain lähiomaiset, silloin riittää nomrit.

Vierailija
33/37 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän vieraiden kuuluukin tehdä, syödä itse muualla kun on  synttärit tms. ristiäiset ja jos kutsussa lukee kahvitilaisuus. Ei ole tarkoitus täyttää mahaa kahvipöydän pikku herkuilla, se EI ole pääateria. Vaan ikäänkuin päiväkahvit, tai työpaikallakin kun on läksiäiskahvit jne. Eihän kahvipöydän herkuilla ole tarkoitus korvata aterioita!!!!!!!!!!!! Er asia jo kutsussa lukee lounasruokailua, päivällinen tai illallinen, ruokailu ylipäätään, siten voi jättää vähemmälle omia ruokahetkiä. On muistettava,, vieraisilla ei mätetä ähkyksi siltikään kun monell riitettävä. Ja joo voi käydä mäkkärillä jatkoilla. raha ratkaisee, pienet olosuhteet rakentaa sankaa ruokapitopöytää siviili pikku keittöissä, ei sellaisia uuneja eikä vuokia kuten on m.. seisovat pöydät. Perheen normi koot kattilat vuuat jne. Mutta jos vain lähiomaiset, silloin riittää nomrit.

Nostit sitten 12 vuotta vanhan aloituksen, vaikka sinulla ei ollut mitään järkevää sanottavaa.

Nyt korkki kiinni äläkä ota enää ainakaan tähän aikaan päivästä!

Vierailija
34/37 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta keksit eivät sovi mihinkään juhlapöytään, hautajiset, häät ristiäiset. Ne ovat liian arkisia. Pikkuleipiä niiden olla pitää. Lusikkaleipiä, kaneliässiä, hanntädin, pursotinleipiä yms. klasikkoja. Ja konditoriotasoa jollet itse osaa leipoa. kaupan jäljitelmät ei  laadukkaita vaan teollisen makuista.Makeisissa aina ja aina, vain paperipäällysteisiä. Kauniita, juhlaiva sekä hygienisiä. Alkoholiton kuohuviini jos ristiäiset kaikille. Muissa juhlissa sopii olla holillistakin tarjolla, alkoholi ei sovi ristiäisiin.

Hautajaisiin ja pitopöytiin, olkoonkin vaikka vain voileipäpöytä, sopii aina hyvin Kotikalja maidon ja mehun veden keralle. Suolapala ja kotilkalja, oi voi kun hyvää. Mihet tykkää kovasti. Kotiklaja on noin 2% mutta koska mietoa sitä nyt voi olla ruuan kanssa. Sopii eritoten lihavoileipien ja lihapatojen kanssa. Ei kallalle.

Vierailija
35/37 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raikkaat voileivät olis tietty hyviä, niitä ei kai oltu "keksitty" vuonna 2011🥴

Vierailija
36/37 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksien tilalle jotain itse leivottua. Keksit on hyviä työmaaruokalan kahvipöydässä, ei ristiäisissä. 

Vierailija
37/37 |
11.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä anoppisi on kotoisin ja mistä äitisi? Olisiko taustalla erillaiset perinteet?

(Anoppini ei ollut meidän kolmen lapsen ristiäisissä. Hengissä kylläkin ja hyvin voipa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi