Auttakaa keksimään Miron pikkusisarukselle nimi!
Sekä tyttöjen että poikien nimiä kaipaan. Kuten Miro-nimikin kertoo, niin pidän melko lyhyistä ja napakoista nimistä, ei tarvitse olla vanhanaikainen nimi muttei myöskään mikään ihan väännös. :) Kiitos!
Kommentit (38)
itse ehdottaisin
Minervaa tai Mindaa
monimutkaisia makuuni. D-kirjain äänteenä on turhan epäsuomalainen ja Minerva liian pitkä.
Kiitos kuitenkin ajatuksista, lisää vaan ideoita! :)
ap
Pistän ehdottomasti poikalistalle, kiitos! :) sykähdytti suorastaan, mites mä en olekaan sitä hoksannut itse lainkaan!!
ap
Frida
Edith
Saga
Sara
Emma
Max
Leo
Paul
Erik
Frida on ystäväpiirissä
Olisikohan Edith liian hankala, samoin Sagan g-äänne mietityttää..
Kumma kun nuo pojannimet jotenkin iskevät enemmän, ettei vaan olisi toinen poitsu matkalla! ;)
ap
Frida Edith Saga Sara Emma Max Leo Paul Erik
Rosa
Sara
Mira
Meri
Kati
+ se aiemminkin ehdotettu Mona
Minka on minun korvaani jotenkin väännösnimi. Miiko ihan kiva, mutta ei ehkä ykkösvaihtoehto.
Miska jotenkin sykähdytti tämänastisista eniten. Siinä olisi vähän itäistä sointiakin kuten Mirossakin.
ap
Rosa Sara Mira Meri Kati + se aiemminkin ehdotettu Mona
ehdotan:
Riku
Roni
Rami
Mika
Miko
Niko
ajattelin aina että ihminen joka antaa lapselleen nimeksi miro on juntti, ja mukahieno.
sitten ajattelin pari vuotta että olenpas minä ennakkoluuloinen ja ahdasmielinen.
kunnes sitten tapasin ihmisen joka oli tuon nimen antanut.. ja oli ihan tuo aiemman kuvailun kaltainen...:/ en osaa auttaa!
En pidä itseäni junttina tai mukahienonakaan enkä ennen tätä palstaa edes tiennyt että joku nimi voi herättää niin voimakkaita tunteita ihmisissä! Ehkäpä sun kannattaisi tutustua useampaan kuin yhteen Miro-pojan vanhempaan, kun ei tuosta oikein otannaksi vielä ole ;)
ap
ajattelin aina että ihminen joka antaa lapselleen nimeksi miro on juntti, ja mukahieno. sitten ajattelin pari vuotta että olenpas minä ennakkoluuloinen ja ahdasmielinen. kunnes sitten tapasin ihmisen joka oli tuon nimen antanut.. ja oli ihan tuo aiemman kuvailun kaltainen...:/ en osaa auttaa!
sitä tosiaan kannattaakin ihmistä arvostella, minkä nimen on lapselleen antanut. Kun siitä tunnetusti voi päätellä toooosi paljon ja ihan paskoja on ne, joiden lapsilla on erikoiset nimet ja niihin vaan voi luottaa jotka vuodesta toiseen puskee maailmaan Maireja, Jaakkoja ja Juhaneita. Ihme porukkaa, vaikka luuliskai tuota jo tällä palstalla tottuneen... *huoh*
Tytölle nimeksi Mila?
ja vielä kaipaisin jotain ei-M-kirjaimella alkavia nimiä. Kiitokset tähänastisille ehdotusten antajille - osa jäi varmaan kommentoimattakin erikseen.
ap
pojalle nimeksi Mitja? Myös itänimi. Tytölle Mariel.
Miro ja Lari
Miro ja Roni
Miro ja Jero
Miro ja Kare
Miro ja Nemo
Miro ja Kosmo
Miro ja Peik
Miro ja Lara
Miro ja Karla
Miro ja Riia
Miro ja Tara
Miro ja Kira
Miro ja Nora
Miro ja Vera
Miro ja Verna
Miro ja Ira
Kolahtiko mikään?
hyvin kuvitella huutavani "Miro ja Moona, syömään!". Siis koska niin kai tuo Mona lausuttaisiin? Ja joku fiksu (varmaan monikin) on joskus sanonut, että lapselle pitää antaa sellainen nimi, joka tuntuu hyvältä idealta vielä siinäkin vaiheessa, kun sitä pitää ovelta huutaa kurkku suorana kuusi kertaa, ennenkuin lapsi tajuaa, että hänen pitäisi tulla jo pihalta sisään.
Mihin tahansa päädytkin, niin käy ovella kokeileen, että tuntuuko oikealta nimeltä huudella :)