Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden ystävä on laihduttanut tosi ylipainoisesta hoikaksi, onko ystäväsi muuttunut sisäisesti?

Vierailija
15.09.2011 |

siis onko esim hänen käytöksensä muuttunut sinua tai muita ihmisiä kohtaan?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette siis osaa iloita ystävänne painonpudotuksesta, vaan koette kateutta tai ärsytystä hänen uusista iloistaan? Ehkäpä nuo laihtuneet vaihtavatkin kaverit toisiin sitten, jos noin.

on vaikea löytää ilonaiheita... Ehkä joku toinen fanaatikko löytää hänestä sielunkumppanin?

Vierailija
22/33 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt tosiaan kysytään vain niitä ulkopuolisten tekemiä havaintoja

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keräsi painoa ja taisi olla melkoisen ylipainoinen, ja nyt sitten n. puolen vuoden ajan (vissiin vuosien varrella monia dieettejä kokeiltuaan) laihdutti lopulta reilusti, en tiedä kyllä paljonko (en muista kai sen olen joskus kuullut).

Nyt ei ole ihan "hoikka/laiha", vaan vain ehkä hieman pulleahko tai sellainen tavallinen aikuinen nainen.

En osaa ajatella että olisi muuttunut. En kyllä arvioi ihmisiä painon mukaan eli en osaa ajatella häntä muutenkaan niin, että olisi myöskään muuttunut silloi kuin painoa tuli lisää eikä laskusuuntaan kuten nyt kävi.

Toki hänen dieettivaiheessa huomasi eron että hän ei tosiaan syönyt "herkkuja" kun kävi kylässä, vaan hällä oli omat eväät.

Vierailija
24/33 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei vain hyvään suuntaan. Ja ei, en ole kateellinen: painoindeksini on pienempi ja olen lähes 20 cm pidempikin;)

Ystäväni laihdutti lääkärin valvonnassa nutraamalla reilut 20 kg ja pienennytti rintansa.

Nyt arvostelee todella rumasti paksumpien olemusta kovaäänisesti välittämättä siitä, kuka kuulee. Ruotii pukeutumisen, ryhtivirheet ja moittii laiskuudesta. Kyse on kuulemma vain tahdosta ja itsekurista. Nyt lihavuus on vain saamattomuutta ja vetelyyttä, ennen ihan normaalia...

Jospa tämä olisi vain vaihe ja menisi ohi? Usein johonkin ismiin tai uskontoon hurahtaneet, juuri raitistuneet, esikoisensa saaneet jne. sortuvat ylilyönteihin, ennen kuin heille itselleen suuri elämänmuutos normalisoituu mielessä.

Vierailija
25/33 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tämä olisi vain vaihe ja menisi ohi? Usein johonkin ismiin tai uskontoon hurahtaneet, juuri raitistuneet, esikoisensa saaneet jne. sortuvat ylilyönteihin, ennen kuin heille itselleen suuri elämänmuutos normalisoituu mielessä.

Joo, tuollaisessa kääntymisessä tai laihduttamisessa halutaan varmaankin tehdä pesäeroa entiseen. Jotenkin varmistellaan siihen uuteen "hoikkaan rotuun" kuulumista.

Eikä tarvitse olla laihtuminenkaan kyseessä, vaan vaikkapa uusi työpaikka saattaa aiheuttaa joissakin saman ilmiön. Rasittavaa toki, mutta inhimillistä myös.

Vierailija
26/33 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koette kateutta tai ärsytystä hänen uusista iloistaan? Ehkäpä nuo laihtuneet vaihtavatkin kaverit toisiin sitten, jos noin.

Hirveitä ihmisiä olette!!! Laihduttaminen on tosi vaikeaa ja joka siinä onnistuu niin saa kyllä vähän tuulettaa!!! Jo kysymyksenasettelu oli vähän vinksallaan, ihan houkutteli juuri tällaiseen inhottavaan mollaamiseen. Ette edes ole mitään ystäviä kun ette kykene olemaan iloisia ystävänne onnistumisen puolesta. Toisaalta, eihän tällainen säälittävä luuserikateus mitään yllättävää ole- tällaisia suomalaiset naiset sitten taitavat olla. Mutta luulen et suurin osa laihduttaneista on kyllä todella onnellisia- ja jos on vuosia joka päivä kärsinyt kiloistaan ja huonoitsetuntoisena nöyristellyt tällaisia luuserikavereita, niin kyllähän sitä itsetunto onnistumisesta nousee ja haluaa ottaa vähän enemmän tilaakin itselleen.

Vierailija
27/33 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurja ketju. Jotenkin tulee mieleen että ulkopuolisen silmin laihtuminen vaan tapahtuu jollekin onnekkaalle. Kyllä se on sellainen saatanallinen via dolorosa että siitä sopii olla iloinen kun on sen saanut aikaan. Ja se kalorien laskeminen ja muu tietous jonka on kerännyt laihduttaessa todella iskostuu päivittäiseen ajatteluun. Kukapa ei tulisi höpötelleeksi joskus sellaisia asioita jotka pyörii mielessä muutenkin? Vaikken itse höpöttänyt aiheesta kuin kysyjille, ymmärrän tuon täysin.

Kun itse laihduin takaisin omiin mittoihini pitkän masennuskauden tuomista kiloista, täällä kotopuolessa kaverien suhtautuminen oli jotenkin vaivaantunutta. Olin yhä se virtahepo olohuoneessa, nyt vain metaforana.

Englannissa kaverit olivat ihanan luontevia. Oltiin luontevan iloisia, tehtiin pilkkaa hyvässä hengessä ja kateudestakin sai sanoa ääneen jos siltä tuntui.

Täällä Suomessa on jotenkin ihan sairas suhtautuminen ihan kaikkiin elämän pieniinkin asioihin.

Vierailija
28/33 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koette kateutta tai ärsytystä hänen uusista iloistaan? Ehkäpä nuo laihtuneet vaihtavatkin kaverit toisiin sitten, jos noin.

Hirveitä ihmisiä olette!!! Laihduttaminen on tosi vaikeaa ja joka siinä onnistuu niin saa kyllä vähän tuulettaa!!! Jo kysymyksenasettelu oli vähän vinksallaan, ihan houkutteli juuri tällaiseen inhottavaan mollaamiseen. Ette edes ole mitään ystäviä kun ette kykene olemaan iloisia ystävänne onnistumisen puolesta. Toisaalta, eihän tällainen säälittävä luuserikateus mitään yllättävää ole- tällaisia suomalaiset naiset sitten taitavat olla. Mutta luulen et suurin osa laihduttaneista on kyllä todella onnellisia- ja jos on vuosia joka päivä kärsinyt kiloistaan ja huonoitsetuntoisena nöyristellyt tällaisia luuserikavereita, niin kyllähän sitä itsetunto onnistumisesta nousee ja haluaa ottaa vähän enemmän tilaakin itselleen.

Laihduttaminen on varmasti vaikeaa ja toki olen ystäväni puolesta iloinen. Mutta en ole iloien siitä, että hän on laihtumisensa myötä muuttunut äänekkääksi ja ikäväksi pulleampien arvostelijaksi. Eikö laihtunut voi iloita omasta onnistumisestaan ja jättää ilkeän lyttäämisen ja toisten tahallisen loukkaamisen väliin? Ei hoikan tarvitse olla pirullinen bitch, vaikka sellainen stereotypia onkin olemassa...

Vierailija
29/33 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskoisin etta jonkinlainen muutos taphtuu jos painonpudotus on merkittava. tietenkin tulee enemman itsevarmuutta ja kaikinpuolin muuten positiivisemmksi ja heidan pitaa myos ottaa vastaan kaikkien kateellisten kommentit..

Vierailija
30/33 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääneen arvostelu on vaan sitä itsevarmuutta, että siis uskaltaa sanoa ääneen. Sillä kaikki lihavat ihmiset (joita tunnen ja olen itsekin) arvostelevat muita lihavia ihmisiä. Siis lihavilla on aivoissa joku pirun anturi, jonka avulla on oppinut huomaamaan muut lihavat ihmiset ja toivomaan, että joku paikallaolijoista on joko lihavampi kuin itse tai sitten vain pukeutuu huonommin tms. jotta voisi tuntea itsensä edes hieman paremmaksi.

Lihavana sitä vaan ei tule huudeltua, kun eipä ole vara puhua mistään, kun itse on mallia taistelunorsu.

Ja ei se nyt noin kärkästä se arvostelu ole, miltä tuo kirjoitukseni saattaa äkkiseltään vaikuttaa, mutta olen kyllä huomannut, että joku virtapiiri on vinksallaan lihavan aivoissa, sillä normaalipainoiset kaverini eivät tunnu tiedostavan muiden muotoa tai pukeutumista samalla tapaa kuin itse teen tai niinkuin pulleat/lihavat ystäväni tekevät.

Vierailija
31/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita kokemuksia, joissa laihduttanut on muuttunut luonteeltaan toiseksi ihmiseksi?

Vierailija
32/33 |
05.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu laihtui yli 40kg ja muuttui normaaliksi. Ennen laihdutusta hoki koko ajan ettei ole ulkonäkökeskeinen, ei edes näe ihmisen ulkonäköä ollenkaan ja että on joku maailmassa vaeltava sielu. Nykyään jaksaakin panostaa ulkonäköönsä ja on paljon realistisempi ja iloisempi

Vierailija
33/33 |
21.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi