Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako kukaan arvioida, paljonko olisi elatustuki näillä miehen / mun tuloilla??

Vierailija
15.09.2011 |

Eli jos erottaisiin ja minä jäisin lasten "lähi"vanhemmaksi, yhteishuoltajuus varmaan olisi kuitenkin? Lapsia 2.

Miehen brutto 4800. Minun brutto 3200 (mutta jos otan autoedun, joka mulle kuuluu ja ehkä joudun ottamaan kun työssä pakko käyttää autoa, niin sittenhän "brutto" ts. se verotettava tulo olisi auton verotusarvon verran enemmän eli n. 3700-3800... mikä on ihan "tyhmää" koska käteen jää kuitenkin VÄHEMMÄN, kun tuosta 3200 eur rahapalkasta vähennetään niin iso vero kuin palkka olisi todella tuo 3700-3800 eur. Joo tiedän että onhan siitä autosta mulle muka etua, mutta käytännössä en tarttisi sitä yksityiskäyttöön välttämättä ollenkaan tai hyvin vähän, eli sen on ihan työn takia. Mulla on ikivanha 90-luvun auto mutta se hajoaa kohta, eli ehkä joudun tuon firma auton ottamaan kun en voi asiakkaissa aina bussillakaan kulkea näytteiden kera :).

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/3 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistelen joskus katsoneeni tuollaista mutta oli ihan liian monimutkainen jotenkin.

Eikö kukaan osaa vaan ihan arvioida?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä varmaan tarkoitat elatusapua? Elatustuki on se etuus, jota Kelasta maksetaan silloin, kun elatusvelvollinen ei maksakaan:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/301208095135HL?OpenDocument

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän