Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt lähti elatusmaksut oikeuteen!!Kivittäkää ja sylkekää päälle!

Vierailija
15.09.2011 |

äidin elatuskyky on - 177.11 euroa äidin vuositulot 13997.27 euroa ja isänvuositulot uusperheessä jossa uusavokilla oma lapsi 31301,02 euroa ei yhteisiä lapsia eikä isä osta pojallemme mitään ei vaatteita ei mitään muutakaan ja lapsen PERUSTARVE 342.94 euroa.

Isä ei suostu elatusmaksujen tarkistukseen jotan maksakoon oikeuden kulut!!! Vanhempien tulo ero on +17303,75 euroa

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettäväkseen 2 kertaa enemmän kuin äidillä ja lapsella.Ei ole kohtuutonta omistaa metsää ja maita pikku summa.Tilanne muuttuu 2014.

tienaako isä reilut 300 kk??? vai mitä on vuodessa 4 115,29??

plus pimeät autokaupat ja halkojen myynti sekä laudan myynti.

Mene töihin olen töissä ja opiskelen..PERKELE teen kaikkeni ja teidän mielestä pitäs vielä revetä johonkin ja isä vaan Chillaa!!!

Vierailija
22/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä tuo summa muodostuu?

Kiitos. T. yh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotihoidon tuella, kun tulot on noin matalat?

Teet tietysti niin kuin tahdot, mutta itse en lähtisi rahasta tappelemaan, kun se hyöty on hyvin epätodennäköinen ja vähäinen.

Itse olen ollut yh silloin kun kela tai kunta ei maksanut isän maksamatta jätääminä elatusmaksuja. Rahaa tuli silloin kun ulosottomies lähetti. Elatusmaksu oli minini ja itse opiskelin.

Nyt jo aikuiset lapset kyllä tajusivat jo tuolloin tilanteen ja isän elämänvalinnat. Minä pärjäsin, koska tahdoin pärjätä ja olin päättänyt, että omista lapsistani huolehdin.

Noin sivuhuomautuksena: 30 000 e vuodessa ei ole kummoinen palkka ja kyllä ne isän uusperheen lapsetkin tarttee sen "minimielatuksen".

Vierailija
24/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustarve on 342,94 siitä miinustetaan lapsilisä n100€ jäljelle jää 242,94 se jaetaan puoliksi silloin isälle jää maksettavaksi 121,47 ja sama äidille.

Vierailija
25/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytettäväkseen 2 kertaa enemmän kuin äidillä ja lapsella.Ei ole kohtuutonta omistaa metsää ja maita pikku summa.Tilanne muuttuu 2014.

tienaako isä reilut 300 kk??? vai mitä on vuodessa 4 115,29??

plus pimeät autokaupat ja halkojen myynti sekä laudan myynti. Mene töihin olen töissä ja opiskelen..PERKELE teen kaikkeni ja teidän mielestä pitäs vielä revetä johonkin ja isä vaan Chillaa!!!

Ja sitten yy ja hoot ihmettelee, miksi he ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.

Aikuistukaa ja oppikaa, että elämässä ei ole ennustettavuutta ja omista arvovalinnoistaan voi joutua vastuuseen yksin ja niin kauan, kuin vanhemmuus on näin epätasa-arvoista, isät vaan chillaa. Antakaa heille jo se synnytys anteeksi, vois lastetkin saada sen oikeuden, mikä heille kuuluu.

Vierailija
26/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin. Vaikuttaa siltä että yrität nyt kostaa sen että exällä on uusi. Paljonko siis maksaa nyt? Vähentäkää tapaamisia ja isä maksakoon matkat tai ainakin fifty-fifty. Itse olen siis 3 lapsen yh enkä saa mitään hurjia summia, lähes minimi per lapsi. Lapsiin menee joka penni. Saathan kuitenkin sitten as.tukea ym tarvittaessa jos olet pienituloinen.

Ei noita asioita tarvi oikeuteen asti viedä, lasketatte lastenvalvojalla mikä on oikeudenmukainen elatusmaksu ja se siitä. Kyllä sen miehen on paikalle tultava kun viranhaltija kutsuu.

Kyllä on tultava paikalle mutta jos ei suostu mitään ei tehdä pakolla.Saan asumistuen ja se on vähennetty jo asumisestamme.

Olet aika yksinkertainen yh 3 lapsen äiti kun et ole selvillä,että vain oikeus voi muuttaa elatusmaksua jos toinen ei siihen suostu.Olen 1,5 vuotta jo kituuttanut ja käynyt AMK tutkintoa ja tehnyt töitä.Tässä samalla myynyt kaiken ylimääräisen tavaran kirpparilla.Eläkeläiset pienituloiset vanhempani ovat tukeneet lasta taloudellisesti.

Nyt mittani on täysi ja asia on näin paperit ovat jo oikeudessa.Oikeudesta saa rahat takautuvasti.

Vierailija
27/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin sivuhuomautuksena: 30 000 e vuodessa ei ole kummoinen palkka ja kyllä ne isän uusperheen lapsetkin tarttee sen "minimielatuksen".

Vai pitääkö uusperheen isin elättää ne nyxänkin lapset? Tai tarviihan sen, jos nyxän exäkään ei maksa...

Ja ei, en oo yh. Ihan ydinperhe. Olen vaan itse avioerolapsi...

Vierailija
28/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pitääkö uusperheen isin elättää ne nyxänkin lapset? Tai tarviihan sen, jos nyxän exäkään ei maksa...

Ja ei, en oo yh. Ihan ydinperhe. Olen vaan itse avioerolapsi...

en saanut isäpuoleltani ikinä mitään muuta kuin ehkä katon pääni päälle. Tosin sekin tulkinnanvaraista, koska äiti kuitenkin omisti asunnosta puolet..

En mä kyllä odottanutkaan.

Vierailija
29/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paljonko isä maksaa elareita nyt?

Vierailija
30/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustarve on 342,94 siitä miinustetaan lapsilisä n100€ jäljelle jää 242,94 se jaetaan puoliksi silloin isälle jää maksettavaksi 121,47 ja sama äidille.

ei se noin mene se menee vanhempien elatuskyvyn mukaan tulojen mukaan siis.äiti ei maksa mitään ja isälle jää kaikki.

Äidillä ei ole tässä kykyä maksaa sitä 121,47 €

Vierailija
31/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paljonko isä maksaa elareita nyt?

Vierailija
32/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet uskaltanut ottaa rohkeasti vastuun lapsestasi. Olet varmasti ottanut huomioon asian kauas kantoisetkin seuraukset, puhumattakaan onnesta, jonka lisänevät rahavarat tuovat mukaan.

Käydä isänsa luona joka toinen viikonloppu matkat maksaa 53 € suunta?Mistä se äiti ottaa ne rahat jos niitä ei ole?Kysessä on lapsen etu.Isälle on annettu 2 kertaa mahdollisuus sovitella asiaa.. :D

saaminen? Isä ei kenties edes halua tavata lastaan noin usein? Kallista on matkustelu, totta.

ei halua tavata noin usein? Onko joka toinen viikonloppu usein? Miksi on isä lapsen tehnyt jos ei halua tavata? Sairasta!!

Vierailija
33/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei isälläkään ole kykyä maksaa 340 euroa kuukaudessa. Ei 30 000 euron tulot mitkään jättitulot kuukaudessa olen verojen ym. jälkeen.

ei se noin mene se menee vanhempien elatuskyvyn mukaan tulojen mukaan siis.äiti ei maksa mitään ja isälle jää kaikki.

Äidillä ei ole tässä kykyä maksaa sitä 121,47 €

Vierailija
34/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isälle asumisesta kulut vajaa puolet naisella lapsi nainen maksaa puolet ja 23% lapsestaan isälle peruskulut elämiseen 461€ eli uskon että jää see 340€ koska äidin asumiskulut ovat 506€ yksin.

461€ +506€+ 340€ = isän tulot pitäs olla 1307 €ja sen ne ovat tiedän olivat jo naimisissa ollessa ja hän on päässyt nyt parempaan paikkaan.

Vierailija
35/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 000 eurosta pitäisi vähän lapsellekin lohjeta, ainakin niihin matkoihin isää tapaamaan. Isähän asuu uuden naisen kanssa, joten ei maksa asumistakaan luultavasti kokonaan. Ja isällähän oli pimeitä tuloja ja omaisuuttakin.

Hyvä ap, että toimit! Ja hyvä, että opiskelet. Kyllä elatus kuuluu vanhemmille (myös isälle) eikä isovanhemmille.

Ihme väkeä tähän ketjuun vastannut...

Vierailija
36/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se haittaa, saan elarit Kelalta ja Kela perii ne isältä. Taitaa olla useampi kymppitonni karhussa jo kun tilannetta on kestänyt 12 vuotta ja lapsia on kolme :)

Pyydä sinäkin että saat Kelalta suoraan rahat kerran isä ei maksa, pääasia on että edes minimin lapset saavat.

Vierailija
37/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmu raskasta lukea sun tekstiä.

isälle asumisesta kulut vajaa puolet naisella lapsi nainen maksaa puolet ja 23% lapsestaan isälle peruskulut elämiseen 461€ eli uskon että jää see 340€ koska äidin asumiskulut ovat 506€ yksin.

461€ +506€+ 340€ = isän tulot pitäs olla 1307 €ja sen ne ovat tiedän olivat jo naimisissa ollessa ja hän on päässyt nyt parempaan paikkaan.

Vierailija
38/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jättäytyy työttömäksi ja elelee pimeillä halkomyynneillä. Ja muuttaa nykyisen vaimonsa kanssa erilleen, paperilla, jolloin ex-miehelle syntyy elatusvelvollisuus myös nykyisen vaimonsa lastan kohtaan.

Eipähän pääse ahne exä nyhtämään pienituloiselta kaikkia rahoja, kun työttömyyskorvaus ei iso ole.

Vierailija
39/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se haittaa, saan elarit Kelalta ja Kela perii ne isältä. Taitaa olla useampi kymppitonni karhussa jo kun tilannetta on kestänyt 12 vuotta ja lapsia on kolme :) Pyydä sinäkin että saat Kelalta suoraan rahat kerran isä ei maksa, pääasia on että edes minimin lapset saavat.

Vierailija
40/108 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edelleenkään varma paljonko isä nyt maksaa? Noin 230? Jos näin, niin kyllä aika paljon mielestäni tuloihinsa nähden jo maksaa. Matkakuluihin saisi toki osallistua, mutta pelkäänpä, että häviäit oikeusjuttusi, jos 230 jo maksaa.