Isoin vauvasi joka on syntynyt alakautta?
Kovasti isolla lapsella pelotellaan ja vähän jo hirvittää tuleva synnytys.
Kommentit (77)
lapsi, 4470g, ei repeämiä/epparia. Viikon päästä olo oli kuin ei olis synnyttänytkään. 3viikon päästä harrastettiin seksiäkin :)
Toisin oli esikoisen kans, hän oli 900g pienempi ja silloin leikattiin ja tikattiin yms..
toivon ettei ole periytyvaa tuo perheen vauvojen koko!
eika edes ollut aidistani kovin kummallista, ei mitaan kivunlievityksia. toivottavasti tama on perityvaa :)
27 h kesti, mut niinhän ensisynnyttäjällä helposti kestää.. ei tullut tikkejä tai muutakaan :)) Ihana ja helppo synnytys, vaikka omaan kokoon nähden suuri vauva. ei kannata jännittää!!
4350g, 54cm ja py 39cm. ei ulkoisia repeämiä vain sisäisiä nirhaumia.
joku kysyi mitenkä isoksi lasketaan. neuvolassa tarkkaillaan vauvan kokoa ja mahdollisuutta tulla alateitse, viimeisin arviointi synnärillä.
itse koko ajan muistutin neuvolatätiä etten halua päästää sitä kovinkaan isoksi kun itse olin 5 kiloinen syntyessä.. noooh 11pv mentiin yliajalle ja synnärilläkin savoivat et ei oo ku 3700g. puoli kiloa siis heitti et ei nekään arvioinnit mee ihan kohilleen.
syntyi 42+2 käynnistettynä: painoi 5190g ja oli 57cm pitkä. Päänympärys 39,5cm
Ponnistusvaiheessa ei enää puudutteet vaikuttaneet, joten sain tuntea kaiken ihan kirjaimellisesti luissa ja ytimissä. Mutta onneksi ei kuitenkaan tullut repeämiä itselle eikä vammoja lapselle.
Lantioalueen liitoskohdat tosin joutuivat kovalle koetukselle ja kärsinkin erilaisista "liitoskivuista" n. 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, mitkä vaikeuttivat liikkumista etenkin alkuvaiheessa erittäin paljon.
Tätä ketjua lukiessa tuli mieleen, että ihmeen vähän taisimme kaikesta huolimatta selvitä... Thank God!
Aiemmat lapset ollet yli nelikiloisia.
3700g ja 53cm, mutta silti murtui häntäluu. Ihan hyvin meni kaikki muu lopulta, vaikka pitkän kaavan kautta. Tsemppiä matkaan.
4325g ja 53,5cm. Synnytys karmean kivulias, kuten minulla aina. Ponnistusvaihe sitten erittäin helppo ja nopea, ei juuri sattunut. Avautumisvaihe on se hirvein.
Pari pientä nirhaumaa, ei repeämiä.
Aamulla sairaalassa ultrasivat ja pianoarvio oli 3 900g. Luottavaisin mielin lähdin synnyttämään. Kun olin jo jonkin aikaa ponnistanut vauvaa ulos kysyin kätilöltä "tapahtuuko siellä miään?" sain vastaukseksi, että pää on jo puoliksi ulkona. No jatkoin ponnistamista. Ja ponistin ja ponnistin. Sitten kätilö tokaisi, että nyt näkyy napa. Ja minä vieläkin ponnistin ja ponnistin. Ajattelin, että eikö tämä ikinä lopu. Viimein poika putkahti maailmaan. Ja painoi 4 700g, reilun kilon enemmän kuin sisaruksensa. Onneksi en etukäteen tiennyt miten isoa vauvaa olin maailmaan punnaamassa, olisi paniikki iskenyt.
Viikkoja 37 ja ensiviikolla kokoarvio. Veikattu isoa lasta. Aiemmat olleet yli 4kg ja tämä on kuulemma isompi. Sf mitta huitelee käyrien yläpuolella.Kyllä itsekin tunnen oloni tukalaksi.En ole aikaisemmin synnytystä pelännyt mutta nyt.
Ilokaasulla olen pärjännyt ennen mutta sitäkään ei minun synnytyssairaalassa enään saa.
Aloittajalle tsemppiä kanssasiskoja ollaan.
yläkautta? En ole itse koskaan kuullut?
yläkautta? En ole itse koskaan kuullut?
sitten sektiosta kuullut? Älä yritä olla hauska, kun et selvästikään ole.
Ap:n kysymykseen: Mulla suurin on vain 3715g ja 53cm. Esikoinen. Kaksi muuta olleet pienempiä, kuopus alle 3kg ja pää hällä vain 33cm.
olin kuukauden tosi heikkona verenvuodon (sain verensiirron sitten menettämäni veren 2100 ml vuoksi) ja repeämien vuoksi.
ponnistusvaihe 3min, ei repeämiä tai mitään.
Eka 4790 g, ponnistus 10 min.
Toka 4730 g, ponnistus 1kpl, noin 10 sekkaa.
Vauvat ja äiti voi hyvin koko ajan. Äidille yksi pieni tikki molemmilla kerroilla. Istuin heti sängyn laidalla ja olo oli ihana kevyt ja reipas (kunnes alkoi imetyspuuhat, jotka sitten ei ihan niin vaan sujuneetkaan).
Tsemppiä! Hyvin se sujuu. Pyydät vain kivunlievityksen ajoissa.
Ultrassa arvio pari päivää aiemmin 3,5kg,vähän män vikaan:-D Synnytys oli nopea ja helppo, ponnistin kerran ja minuutissa vauva pihalle. Pieni nirhauma, ei muuta. seuraava päivänä oltiin jo kotona ja lenkillä. Voimia sinulle ja tsemppiä, koeta ajatella positiivisesti!
ja syntyi huomattavasti helpommin kuin 4170 grammainen.
neljäs oli 5340g, 55 cm. Käynnistetty synnytys, ponnistus minuutin. Ei repeämiä tai nirhaumia. Vointi erinomainen äidillä ja vauvalla, kotiuduttiin kun vauva oli 2 vrk.
Pienin kuudesta (vitonen) 4220g/51cm, muut siitä välistä. 3:lla paino alkaa nelosella, 3:lla vitosella, päänympärys 35-37,5 cm. Molempia sukupuolia löytyy.