Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Täällä väitetään että 1 vuotias ei ymmärrä sanaa EI.

Vierailija
14.09.2011 |

Meidän vuoden vanha osaa kyllä pudistaa päätään kun ei halua esim. ruokaa tarjottaessa. Sukulaisen vauva ymmärsi ein jo alle vuoden ikäisenä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin siskon lapseni osasi jo reilusti alle vuoden ikäisenä pyörittää päätään pistorasioitten edessä. Hyvin oli oppinut sanan ei niitten kohdalla - ja muutenkin.

Vierailija
2/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastata kysymykseen "otatko tissimaitoa?" joko naurahduksella (kyllä) tai y-yy (ei).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin siskon lapseni osasi jo reilusti alle vuoden ikäisenä pyörittää päätään pistorasioitten edessä. Hyvin oli oppinut sanan ei niitten kohdalla - ja muutenkin.

Aika harva 1v osaa työntää tasaisesti yhtä lujalla voimalla kahtaa samannpaksuista puikkoa pistorasian reikiin. Ei se oikein onnistu aikuiseltakaan. Vähän vanhemmalle lapelle voi yleismittarilla näyttää mitä on tasavirta ja vaihtovirta ja mitä ne saavat aikaan. Yksikään minun lapseni ei ole tippaakaan ollut kiinnostunut pistorasioista kun olen näyttänyt niiden käyttötarkoituksen. Asiahan toki kiehtoo lasta kun se kielletään selittämättä. ja törkkivät sitten viisivuotiaana sinne rasiaan vaikka mitä kun olet vessassa.

Vierailija
4/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva 1v osaa työntää tasaisesti yhtä lujalla voimalla kahtaa samannpaksuista puikkoa pistorasian reikiin. Ei se oikein onnistu aikuiseltakaan. Vähän vanhemmalle lapelle voi yleismittarilla näyttää mitä on tasavirta ja vaihtovirta ja mitä ne saavat aikaan. Yksikään minun lapseni ei ole tippaakaan ollut kiinnostunut pistorasioista kun olen näyttänyt niiden käyttötarkoituksen. Asiahan toki kiehtoo lasta kun se kielletään selittämättä. ja törkkivät sitten viisivuotiaana sinne rasiaan vaikka mitä kun olet vessassa.

Enpä ole yhtään kertaa kuullut, että siskoni perheessä olisi huudettu lapsille. Ihan sanomalla nuo asiat hoidetaan siellä. Tuosta muustakin olen ihan eri mieltä, mutta en siihen sen kummemmin puutu.

2, joka kyllä joutuu tunnustamaan huutavansa...

Vierailija
5/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole yhtään kertaa kuullut, että siskoni perheessä olisi huudettu lapsille. Ihan sanomalla nuo asiat hoidetaan siellä. Tuosta muustakin olen ihan eri mieltä, mutta en siihen sen kummemmin puutu.

2, joka kyllä joutuu tunnustamaan huutavansa...

mä ainakin opetan pienestä pitäen, että pistorasioihin ei kosketa, vaikka ei osaisikaan kahta tikkua työntää ties minne. Sehän nyt on selvä ettei niihin kosketa. Meillä tosin on suojat niissä, mutta siltikään pistorasiat eivät ole lasten leikkipaikka.

Vierailija
6/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi lasta on kyllä varmaan sanan ymmärtäneet, mutta vain toinen niistä on halunnut sitä käskyä noudattaa. Toiselle se oli ihan sama. Lapset on erilaisia.

Vierailija
7/7 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole yhtään kertaa kuullut, että siskoni perheessä olisi huudettu lapsille. Ihan sanomalla nuo asiat hoidetaan siellä. Tuosta muustakin olen ihan eri mieltä, mutta en siihen sen kummemmin puutu. 2, joka kyllä joutuu tunnustamaan huutavansa...

että lapselle voi kunnolla selittää ja kertoa asiat? Minä teen niin eikä noilla ole ikinä ollut mitään vaikeuksia koulussa tai muuallakaan. Suhtautuvat rauhallisen järkevästi maailman eri ilmiöihin ja ovat mahtavan uteliaita oppimaan eri asioita. Kai sinäkin haluaisit tietää, miksi ei saa seistä lipaston laatikossa tai laittaa kissanhiekkalaatikkoa suihkuun tai miksi porakoneessa on turvanappi. Ja ennenkuin palstamamma ärähtää, eivät kyseenalaista auktoriteetteja kuten opettajia tai muita, osaavat käyttäytyä. Välillä 10v ihmettelee kun joku ei tiedä päivänselvää asiaa. Selitän silloin että perheet ovat erilaisia, hän varmasti tietää jostakin muusta asiasta paljon ja sinä et. Penska kysyi jo nelivuotiaana että miten lumessa voi olla muka kihomatoja, hänelle oli näin sanottu. Että eivät ne sinne muni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme