G:Mihin aikaan päivästä vatsasi toimii?
Itsellä aina puolituntia heräämisestä aamulla. Ei koskaan enää illalla.
Kommentit (27)
eipä mul toi rytmi nii säännöllinen ole.
yleensä aamupäivällä muutama tunti heräämisen jälkee, iltapäivällä ja illaalla... kai.
en oo kauheemmin seurannu.
eli töissä käyn kakalla lähes joka päivä joskus 9 aikoihin. Viimeistään kakkaan lounaan jälkeen. Harvemmin kakattaa enää illalla.
Aika harvoin päivittäin. Vatsa noin muuten toimii aina, koska ruoka maittaa aina kun sitä tarjotaan. :)
...aamupalan jälkeen n. puolen tunnin päästä. Mutta joskus muinakin aikoina päivästä (jos ei ole aamulla tullut).
Hauska gallup tärkeästä aiheesta. Jeps.
noin tunnin työssä olon jälkeen. Eli on ikävää mennä työpaikan vessaa haistuttamaan. Se nolottaa minua. Nuorempana pidättelin koko työpäivän ajan. Nyt en enää pysty. Sitten kakkaan vielä kotonakin uudelleen ja vielä illallakin yleensä.
N. minuutin kuluttua ylösnoususta (siis sen ajan kuluttua kun kestää kävellä sängystä vessaan). Jos olen syönyt raskasta ruokaa niin joskus myös illalla, mutta tuo aamu on ihan vakio, olin sitten kotona tai reissussa.
eli niin mullakin.
tulee paskahätä siinä puol tuntia - 2 tuntia heräämisestä
Mutta aina vaan silloin kun olen kotona.
En saa mitään aikaiseksi muualla kuin omalla pöntöllä, vaikka olisi hätä.
vatsa toimii?
No kusella käyn joskus tuon tuostakin, riippuen nyt onko tullut kovin juotua kahvia tai kaljaa.
Paska tulee mihin aikaan hyvänsä päivästä, noin 4 päivän välein ehkä, en tiedä kun en ole pitänyt kirjaa. Tästä tarviikin ruveta pitämään av:lla paskapäiväkirjaa.
Joskus varsinkin krapulassa se kyllä tulee aamuisin jopa housuun, jos ei heti kehtais kiirehtiä vessaan kun alkaa paskattaa.
Yöllä sen ei siis pitäs toimia, mutta puoli tuntia ruokailun jälkeen se taitaa lapsillakin olla usein sinne vessaan asiaa.
"Paksusuolen supisteleva liike eli peristaltiikka kuljettaa ulostetta eteenpäin suolessa. Yöllä
suolisto ei yleensä toimi, mutta yleensä noin puoli tuntia aamupalan ja liikkeelle lähdön jälkeen
suolen toiminta käynnistyy. Harvoin, noin pari kertaa vuorokaudessa esiintyy voimakkaampi
massaperistaltiikka, jolloin voimakas supistusaalto työntää suolen sisältöä eteenpäin useita
kymmeniä senttimetrejä. Ruoan kulku suolistossa kestää yleensä 1-3 päivää ja 90 % tästä
ajasta se on paksussa suolessa."
https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:mlCiHiXQM3MJ:www.ksshp.fi/pu…
lounaan jälkeen ja usein vielä illalla. Joskus vielä tämän lisäksi muutaman kerran välillä.
*vatsavaivainen*
käyn vasta ekalla tauolla.