Kuntopyörä kotiin? Kyllä vai ei?
Kannattaako hankkia kuntopyörä kotiin? Läski tarttuu kiinni... yh väsynyt (kaksi lasta). Ajattelin lähtiskö kilot katsomalla telkkaria olohuoneessa (kuntopyörän avulla) Ai niin ja polvivamma on, että ei onnistu lähteä juoksemaan.
Kommentit (15)
Kuntopyöräkeskusteluun liittyen. Kävin aiemmin katsomassa www.fysnet.fi verkkokaupan sivuilta kuntopyöriä sekä spinningpyöriä.
Tuli mieleen suositella kyllä myös crosstrainer treeniä, koska siinä laitteessa myös kädet ja yläkeho saa hyvää treeniä, jalkojen lisäksi. Huomasin Fysnetin sivuilla olevan myynnissä myös crosstrainereita. Olen joskus kokeillut kuntosalilla käydessäni crosstraineria ja se on kyllä todella tehokas. Kokeilemassani crosstrainerissa liikerata oli pehmeä ja pyörivä, muistutti hieman hiihtoliikettä, oli hieman samantapainen kuin Fysnetin Crosstrainer Zeus 90, mutta isompi kooltaan. Liikeradat taitaa malleisssa hieman vaihdella, on crosstrainereita, joissa liike muistuttaa juoksua ja taas toisissa liike muistuttaa hieman enemmän hiihtoa. Kyllä, jos polvien vuoksi ei pysty juoksemaan, niin kunto- ja spinnigpyörä tai crosstrainer olisi oiva valinta kotitreeniin.
Nykyään kotikuntoilulaitteissa on kyllä paljon myytävänä monipuolisesti eri vaihtoehtoja, joista löytäisi mieleisensä, ja pääsisi sitten iloisin tsemppimielin treenaamaan.
Voin laittaa tähän mukaan muutamia linkkejä crosstrainereista Fysnet verkkokaupan sivuilta. Kannattaa kyllä näitä crosstrainereitakin käydä katsomassa.
http://www.fysnet.fi/etusivu.html
http://www.fysnet.fi/crosstrainer_zeus_40_ct_40_g.html
Pari vuotta se kökötti lähes käyttämättömänä tuossa olkkarissa, oisko 10-20 kertaa tullut jokunen hetki poljettua. Kun illalla sai lapset nukkumaan, teki mieli itsekin käydä lepäilemään. Lisäksi kaikista kuntopyöristä kuuluu vähän ääntä, ja senkin vuoksi vierastin "mekkalointia" lasten mentyä nukkumaan.
Kuntosalin jäseneksi liittyin sittemmin, ja siellä tulee poljettua kuntopyörää tai crossaria. Lapset viihtyvät muksulassa erinomaisesti. Ja salilla näkee miehiäkin ;) vink vink!
terkuin kuntopyörän ihmeitätekevään vaikutukseen joskus luottanut yh
Monella ystävälläni se on jäänyt vaatenaulakoksi, joten mietityttää tulisiko sitä todella käytettyä vai hiipuuko innostus alkuhuuman jälkeen? Olis kiva kuulla, on pyörä jollain jatkuvassa käytössä.
välillä pitkiä aikoja käyttämättä, mutta nyt taas ole ottanut sen käyttöön kun näillä sateilla ei huvita juosta ulkona. Innostuin viime keväänä kuntoilusta oikein toden teolla, enkä halua jättää koko talvea väliin.
ja poljenta alkaa!
Katson jonkun puolen tunnin komedian ja poljen saman ajan, niin siinä se aika menee, kuin huomaamatta.
Ja ei ainakaan meidän pyörästä niin kova ääni lähde, ettenkö voisi sitä käyttää, vaikka lapset nukkumassa.
Meidän fillarissa on valmiita ohjelmiakin valittava, jos ei jaksa itse säädellä=)
Suosittelen kuntopyörän tai spinningpyörän hankkimista. Itse olen tykännyt kuntopyöräillä katsoen samalla televisiota. Aika kuntopyöräillessä menee todella nopeasti, kun samalla katsoo televisiota. Helppo tapa liikkua, kunto kasvaa, rasvaa palaa ja tulee tosi hyvä fiilis. Tarvitsisin hankkia uuden pyörän ja olen etsinyt netistä verkkokauppoja, ketkä myisi kivoja kunto- tai spinningpyöriä. Löysin www.fysnet.fi sivuilta kivannäköisen kuntopyörän ja spinningpyörän. Voin laittaa linkit tuotteisiin sivuille. Kannattaa käydä katsomassa.
http://www.fysnet.fi/kuntopyora_apollon_40_mb_40_g.html
http://www.fysnet.fi/spinningpyora_fortuna_40_sb_40_g.html
niin hanki vaan.
Anopillani kuntopyörä keittiössä ruokapöydän vieressä. Itseltäni (normaalipainoinen) se vie vähimmäisenkin ruokahalun. Mutta anoppiani ei haittaa: ruoka maistuu, mutta kuntoilu ei (vaikka siis pyörä keittiössä).
niin armottoman tylsää että kuntopyörä on mulle ihan ehdoton. Telkkaria katsoessa poljen joka päivä ja läskit vaan karisee. :) On tullut hommattua dvd:lle ohjelmia ihan vain kuntopyöräilyä varten sillä telkkarista tulee nii hirveetä tuubaa välillä.
Just poljin aamulla ja katselin Ylämaan kettua. Lähti hyvin käyntiin. :)
ja vie tilaa tuhottomasti... Meille se oli turha ostos.
niin saat tuloksia paremmin. Toki telkkarin ääni voi jäädä kakkoseksi crosserin hurinalle, tai voithan pitää kuulokkeita. Käy huonopolvisellekin jos on hyvä crosseri, liikerata pehmeä.
mulla oli aikoinaan orbitrek ja poljin sen ns. loppuun. Kiloja lähti hurjaan tahtiin, mutta melua se kyllä piti. No se olikin sellainen vanha malli.
Mulla olisi kellarissa yksi spinningpyörä pölyttymässä (pääkaupunkiseutu, saa 70 eurolla). Ei ihan niin hieno kuin edellisen linkissä, mutta ei niin kalliskaan:) On jotain 10v vanha mutta vähän poljettu. En osaa katsoa telkkaria, ja itsekseen ei tule poljettua, joten käyn salilla tunneilla. Suosittelen ainakin itse mieluummin spinningpyörää ihan kotikuntopyöräksikin. 400 euroa jos sijoittaa pitää kuitenkin olla jo aika varma että tulee käytettyä.
Itse oon hankkinut gorilla sportsin spinningpyörän. Oon kyl tykänny tosi paljon. Pyörä toimii niinku pitää, eikä maksanut ihan kauheesti.
Mukavasti menee salkkarit samalla ku polkee. :) suosittelen --> gorillasporst.fi
Kyllä mä suosittelen :)
Itsellä ollut kymmenisen vuotta, yhden olen polkenut loppuun ja nyt toinen menossa. Ajattelin kuitenkin jossain vaiheessa vaihtaa crosstraineriin, siihen ihastuin kun pääsin kokeilemaan. Yleensä katselen telkkaria samalla tai kuuntelen musaa ja täytän ristikoita samalla. Tai luen kirjaa jne. Pelkästään polkeminen on hiton tylsää.
Mutta älä ota halvinta mahdollista ja jos vain pystyt niin testaa ensin. Sen vehkeen pitää olla sulle sopiva, eli tärkeää on että sitä voi säätää. Paskoilla vehkeillä kuntoilu voi latistaa innon hyvin nopeaan.
Onnea treeneihin! :)
Suosittelen kyllä, mahtava lisäys aerobiseen treeniin ja helppoa myös talvisin! Täältä löytyy vertailua kuntopyöristä: https://fitones.fi/paras-kuntopyora/
sijoita rahat mielummin uuteen.
Suosittelen että kysyt kaikilta ystäviltäsi onko heillä moista ja pyydä levittämään sanaa.
Olen varma että 2 vkon päästä sulla on pyörä.
Kokeile toimiiko ja innostutko. Itse itsesi parhaiten tunnet.