Jos olisit adoptoimassa, niin mistä maasta haluisit adoptoida?
Ja mahdollisesti myös miksi :)
Itse adoptoisin varmaan Kiinasta, pidän aasialaisesta ulkonäöstä ja kulttuurista, ja kaikki tuntemani aasialaiset ovat olleet huippumukavia (tiedostan kyllä, ettei tämä ole kaiken kattava tutkielma ;). En tosin ole adoptoimassa ainakaan tällä hetkellä, joten täysin hypoteettista.
Mites teillä?
Kommentit (17)
näköinen olisi paras, mutta luulen, että Kiinasta saisi terveen lapsen.
Lähellä sijaitseva maa jonka kulttuuriin olen jonkin verran tutustunut.
Adoptio on helppo. Maassa asuu sukulaisia. Kulttuuri on tuttu ja käyn siellä mielelläni.
Itse adoptoisin varmaan Kiinasta, pidän aasialaisesta ulkonäöstä ja kulttuurista, ja kaikki tuntemani aasialaiset ovat olleet huippumukavia
Tsiisus mikä lausunto. Kerropa nuo jutut adoptio-organisaatiolle niin jää lapsi saamatta. Vanhempansa menettänyt lapsi ei ole mikään nukke tai somiste, jonka on tarkoitus miellyttää sun silmääsi.
Lisäksi ihmisen käytökseen vaikuttaa kyllä kasvuympäristö huomattavasti enemmän kuin perimä. Kannattaa varmaan adoptoida vähintään 12-vuotias jos tahtoo aasialaista huippumukavuutta. Pienempi lapsi oppisi käytöstapansa sinulta.
Itse adoptoisin varmaan Kiinasta, pidän aasialaisesta ulkonäöstä ja kulttuurista, ja kaikki tuntemani aasialaiset ovat olleet huippumukaviaTsiisus mikä lausunto. Kerropa nuo jutut adoptio-organisaatiolle niin jää lapsi saamatta. Vanhempansa menettänyt lapsi ei ole mikään nukke tai somiste, jonka on tarkoitus miellyttää sun silmääsi.
Lisäksi ihmisen käytökseen vaikuttaa kyllä kasvuympäristö huomattavasti enemmän kuin perimä. Kannattaa varmaan adoptoida vähintään 12-vuotias jos tahtoo aasialaista huippumukavuutta. Pienempi lapsi oppisi käytöstapansa sinulta.
Enpä noin olisi noin adoptiotädille sanonutkaan ;) Ihannoin tavallaan aasialaisuutta, se kiehtoo minua, samoin aasialainen ulkomuoto, mitäs sitä kieltämäänkään täällä aaveen mammapalstalla. Nätisti katkaisit lainauksen muuten. ;)
Niin ja muuten, se että kasvuympäristö vaikuttaisi huomattavasti enemmän kuin perimä, ei ole noin yksiselitteistä, alan tutkijoillakaan ei ole tästä vedenpitävää tietoa. Sinulla ei ole dataa julistaa moista. :)
ap
...koska käymme siellä joka vuosi, joten lapsi (lapset) oppisivat tuntemaan myös ne alkuperäiset juuret hyvin.
jos ois ihan ihan pakko joku vieras ulkomaalainen adoptoida, niin sitten venäläisen, koska ei erottuisi ulkonäöllisesti valtaväestöstä
jostain afrikan maasta. Tuttavapiiriini kuuluu paljon tummaihoisia, joten lapsi ei tuntisi olevansa erilainen kuin muut täällä.
En pysty saamaan lapsia ja olemme mieheni kanssa pohtineet adoptiota jo pidemmän aikaa. Emme välitä mistä maasta lapsi tulisi. Kaipaamme omaa lasta liian paljon välittääksemme sellaisesta.
Mahdollisimman läheltä suomalaista kulttuuria ja perimää.
sieltä saa ainakin vielä toistaiseksi adoptoida yksin kuulemma ja naimisissa en ole, joten maat on melko kortilla.
Jos oisin naimisissa, valkkaisin maan sen perusteella, mistä ylensä saa helposti mahd. lyhyellä jonotuksella ja missä lapsi on todennäköisesti terve, eli taas taitaa kääntyä Arfikan puoleen.
Kiina on tiukentannut niin paljon, että sieltä en ehkä lähtisi hakemaan, thaimaassa on kuulemma paljon sairaita lapsia, joille toki myös toivon adoptiomahdollisuuden, mutta en halua adoptoida tietoisesti sairasta lasta, sillä omakin jaksaminen on rajallista.
ulkonäöltään erottuisi mahdollisimman vähän suomalaisesta. Venäjä olisi hyvä vaihtoehto.
Kiinassa on viiden vuoden jono.
Luulenpa jotta pidempikin, tämän päättelen siitä kun olen tutun piiiitkää odotusta seurannut. En ole kehdannut kysyä suoraan kun asia on hänelle arka.
Meillä on jo kaksi lasta Afrikasta, mutta jäi kaivelemaan viime prosessissa kuitenkin tuo Venäjä. Kun minusta Pietarissa ihan selvästi odottaa meitä joku lapsi. :)
1. Kiina
2. Saharan eteläpuolinen Afrikka.
3. Venäjä
4. Baltianmaat ja Puola
Mutta lyö kyllä ihan tyhjää, että pitäisi valita jokin maa... En oikein keksi perusteita tietynmaalaisuudelle.
No, ehkä joku tosi tumma lapsi jostain Afrikasta ihan siksi, että naapurustossa on tumma adoptoitu lapsi. Olis ehkä lapsille mukava huomata, ettei ola ainoa tummaihoinen.