Vuosi vuodelta lapseni synttäreille tulee vain vähemmän väkeä =(
Mun äiti on etelässä, velejeni erosi ja eipä juuri kyläile enää. Kummitädillä on joku muu meno ja isälläni on lauantaina sauna-päivä!
Vain miehen puolen isovanhemmat tulee ja miehen sisko yksin, lapset on jo niin isoja etteivät tule mukaan.
Kommentit (7)
Meillä kävi samalla tavalla parin ensimmäisten synttäreiden jälkeen.
Sitten kun koulu alkoi, alkoi tulla isoja kaverisynttäreitä.
aloitan kummeista kysymällä, mikä päivä sopii tulla juhlimaan. Ja järjestän juhlia sitten siltä pohjalta useammalle päivälle.
meillä 5v syksyllä täyttävä pitää nyt ekat kaverisynttärit, aiemmin sekalaista synttärijoukkoa sukulaisia ja ystäviä tai oltu synttäreiden kunniaksi reissussa(ja juhlittu vain perheen kesken) nuorempi täytti juuri 2v. ja oli myös ystäviä ja sukulaisia miehen puolelta, jotka asuvat lähellä. Omat vanhempani ja sisarrukseni asuvat 500km päässä enkä todellakaan odota, että heidän tulisi synttäreille vaivautua. Saavat toki tulla jos ovat halukkaita. Mutta järjetöntä odottaa heidän tulevan tuon matkan päästä. Joinakin vuosina ollaan pidetty sitte toiset synttärit kauimmaisessa mummilassa.
Ei lapsi itse välitä millä kokoonpanolla niitä synttäreitä tossa iässä vietetään, nyt vasta kun esikoinen täyttää ton viisi on edes halunnut pelkät kaverisynttärit ja senki huomanna kavereiltaan joiden synttäreillä nyt ollut. Voi sitä lapsen synttärinä keksiä muutakin kivaa tekemistä, jos ei vieraita ole juuri tulossa tai pitää pienet synttärit.
10 vuoteen. Kaverisynttäreitä pidetään vain jos sankari haluaa ja sopii muihin suunnitelmiin.
ei olla pidetty koskaan, koska on erityislapsi.
Taitaa olla mun puolen suvun piirre tuo ettei synttäreitä oikein pidetä minään, miehen puolella kaikille on pidetty juhlat 18v asti. Toisen lapsen kaksi kummia ei ole pariskunta ja molemmilla on perheet, joten vieraita on heti paljon enemmän. Toinen lapsen kummit on pariskunta jotka muutti kauemmas ja nyt heilä on monena vuotana ollut harrastukseensa liittyvä tapahtuma aina samana viikonloppuna. Enkä jaksa enää järjestää juhlia monena eri päivänä.
ap.
Melko ymmärrettävää.