Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voiko se vauvojen vaihtaminen oikeesti olla mahdollista??!!ahdistuin

Vierailija
13.09.2011 |

kun joku hoitaja mikä lie kirjoitti tänne niin..että on yleistäkin??!!ja musta tuntuu että meidän vauva ei näytä samalta kuin eka päivänä synnärillä :(( ottaako ne tosissaan jos menen pyytämään jotain testejä?

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ketju poistettiin!

Vaikka jonkin poistaa netistä niin se ei poistu oikeasti kokonaan?

Vaikka sun alastonkuva olisi vain 3min esillä julkisesti ja sitten se poistettaisiin, niin siitä on jälki jonka voi löytää.

Ei, mulla ei ole tinahattua, sattumoisin vain tiedän että tuo on totta.

Vierailija
62/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvansa ja hoitaa vauvansa niin ei pääse vaihtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä tuo meidän lapsi on ei epäilystäkään:)

Tuosta kuopuksesta en ole niinkään varma..

Vierailija
64/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla voisi ketjua etsiä :(

Vierailija
65/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sh mikä siitä kirjoitti oli jonku lapsellinen provo. :] Oikeasti.

Pienellä vauvalla ei vielä näy piirteet. Kaikki on niin pientä ja silmien väri, tukan väri vaihtuvat. Hiukset vaihtuvat. Sinä huolehdit ihan suotta.

Ei ne vauvat voi vaihtua.

Vierailija
66/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis poistettu? Miks?

Omalla vauvallani oli ranneke nilkassa, mutta siitä tuli haava niin otin sen pois. Mutta kyllä mä omani tunnistan, ei epäilystäkään! ;)

Vierailija
67/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvansa ja hoitaa vauvansa niin ei pääse vaihtumaan.

Menin sairaalaan ennen mitään synnytystä ja kohta ne totesi, että nyt me leikataan sut. Leikkauksen jälkeen vauva vietiin vauvalaan ja pidettiin siellä, kunnes sai luvan lähteä kotiin. Ei niitä siinä sairaalassa saanut hoitaa kuin imetyksen yhteydessä.

Enkä olisi varmaan tunnistanut vauvaani, ellei hän olisi ollut selvästi muita vaaleaihoisempi, ainoa blondi ja hitusen muita isompi.

-ei-ap

Vierailija
68/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli myös tuotu väärä vauva imetykseen..mutta kohat oli kätilö juossu että anteeksi toin vääräbn vauvan,kaveri oli kyllä ihmetelly että ei vauva minusta tälläinen ollut aiemmin=)Mutta oli vielä hätäsektion jälkeen tokkurassa niin mietti että ehkä muistan väärin..onneksi oikee vauva löytyi=)

Vierailija
69/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis poistettu? Miks? Omalla vauvallani oli ranneke nilkassa, mutta siitä tuli haava niin otin sen pois. Mutta kyllä mä omani tunnistan, ei epäilystäkään! ;)

Sitten joku kirjoitti että kirjoittaja on sairas tmv ja ketju pitää ilmiantaa ja aika pian se poistettiin.Itse en kommentoinut mitään siihen ketjuun,luin vaan.ap.

Vierailija
70/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranteessa pysyneet?

MÄ tosin olen hoitanut omat lapseni koko ajan itse, eli eivät ole olleet sairaalassa hetkeäkään ilman vähintään minua äitiä, joten sillä ei ole ollut mitään väliä.

Vierailija
71/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vauva on syntyessään turvonnut ja ulkonäkö muuttuu hurjan paljon ekoina päivinä, kuukausina ja vuosina. Meillä ranneke irtosi ihan itsestään kun syntymäturvotus laski niin ranne oheni niin reippaasti. Ja käyppä läpi lapsen isän, isovanhempien ja omat vauvakuvasi ja vertaa lastasi niihin, eiköhän sieltä löydy joku kuva jossa on yhtenäiset piirteet? Ja seuraavalla kerralla kannattaa tutkia se vauva syntymämerkkien, luomien, korvien nystyjen etc osalta sen verta tarkkaan ettei tartte enää miettiä onko oma vai ei. Tai voithan aina laittaa miehen dna-testiin niin ei tartte loppuelämää pohtia jos tämmöisen päähänpinttymän olet saanut.

Ja vaihtumisesta, väärälle äidille syötettäväksi vienti nyt vielä mahdollista. Mut kokonaan vaihtuminen ilman että kukaan hoitaja huomaisi virhettä/kumpikaan äiti ei kyseenalaistaisi? Tainnu suomessa käydä viimeksi 70-luvulla lehtiotsikoiden mukaan ja silloinkaan ei keritty edes kotiuttaa ennen virheen ilmenemistä.

Vierailija
72/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hoitaja oli yrittänyt viedä miehelle väärän vauvan sektion jälkeen kenguruhoitoon. (en usko että tahallaan) Itse olin tokkurassa toipumassa operaatiosta, joten en tiedä oliko rannekkeet oikein jne, mutta onneks mies oli kiinnittänyt leikkaussalissa jo naperoon niin paljon huomiota että tunnisti heti väärän vauvan ja oikea löytyi hoitajien huoneesta.

Jälkikäteen kyllä vähän kauhistutti että voisko vauvat vaihtua, mutta onneks tuosta taaperosta kyllä näkee kilometrin päähän että keiden laps on.

Vierailija
73/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai voithan aina laittaa miehen dna-testiin niin ei tartte loppuelämää pohtia

Ei kai se pelkkä miehen DNA riitä, jos vauva on vaihtunut. Kai se äitinkin DNA on eri.

Vierailija
74/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen ajatus on tullut päähän, niin kannattaa ehdottomasti testauttaa. Muutenhan asia vaivaa sinua loppuelämäsi. Kuopukselle ei sairaalassa laitettu ranneketta, mitä olen jälkikäteen ihmetellyt. Tosin oli kanssani koko ajan ja ulkonäöstä tunnistin helposti, joten vaihdon vaaraa ei tosiaan ole.

Vierailija
75/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vauvalle laitettu ranneketta. Syntyi hätäsektiolla ja vietiin suoraan teholle. Ei koko sairaalassaoloaikana laitettu ranneketta , tästä aikaa muutama vuosi .

Vierailija
76/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma poikani syntyi hyvinkäällä keskellä remonttia ja hläkuntavajetta kesällä 2007 ja silloin meille kummallekaan ei annettu rannekkeita;-) hoitaja vielä karkasi vauva sylissään kansliaan antamaan ohjeita seuraavaa synnyttäjää varten. Että sattuuhan noita. Onneksi olin itse tolpillani ja tajuissani ja tunnistin oman kääröni (ja sain anteeksipyytelyt kätilöltä kun hälle tuli äkkihälytys kansliaan sillä välin kun olin itse suihkussa). Mutta periaatteessa, siis kaikki on mahdollista!

vauvoilla ei ole rannekkeita?

Vierailija
77/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi Salkkareissa ja Emmerdalessa.

Ei itsellä ainakaan tullut sairaalassa mieleenkään pelätä moista... toisaalta, ei olis ollut kauheen todennäköstä, että vaihto olis onnistunut, kun eka vauva oli yli nelikiloinen ja hillitön tumma tukkapehko, eikä muilla ollut. Kuopuksella oli tukkaa vain kohtuudella, mutta tuuheat hiilenmustat kulmakarvat... joten en edes Salkkareiden yllyttämänä epäile, että kukaan olisi vaihtanut vahingossakaan :)

Mietihän nyt ap, kyllä sinäkin olet johonkin ominaisuuteen kiinnittänyt vauvassasi huomiota jo heti syntymän jälkeen...

Vierailija
78/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni nosta se hoitaja ketju niin selvitän töissä sen henkilöllisyyden ja tarkistan onko tyyppi hoitaja.

Jos joku kaistapää tuollaista kirjoittaa niin silloin on meillä on lupa tarkastaa onko juttu totta.

Palataan asiaan.

googlesta ilmeisesti kys. ketjun, mutta sitä ei saa auki tietenkään. Tän verran siinä kuitenkin lukee:

"Vauvan vaihto. Olin tänään keikkatyössä eräässä pienen kunnan sairaalassa synnytysosastolla. Vaihdoin lasten paikat keskenään kuten ..."

Vierailija
79/79 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ni nosta se hoitaja ketju niin selvitän töissä sen henkilöllisyyden ja tarkistan onko tyyppi hoitaja.

Jos joku kaistapää tuollaista kirjoittaa niin silloin on meillä on lupa tarkastaa onko juttu totta.

Palataan asiaan.

googlesta ilmeisesti kys. ketjun, mutta sitä ei saa auki tietenkään. Tän verran siinä kuitenkin lukee:

"Vauvan vaihto. Olin tänään keikkatyössä eräässä pienen kunnan sairaalassa synnytysosastolla. Vaihdoin lasten paikat keskenään kuten ..."

Nyt sen saa esiin http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viesti/1469751/vauvan_vaihto/133…