Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä desing-esineitä omistat?

Vierailija
11.08.2011 |

Jätetään kyselyn ulkopuolelle astiat. Itse esim. Artekin pöydän ja Poulsenin sekä Nurmesniemen lamput. Mistä esineistä haaveilet?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupla kupla -valaisin.

Vierailija
2/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä desing-esineiden pointtia. Ostetaan jotain kamalan kallista koska sen on suunnitellut "joku" joka "pitäisi tuntea".

En haaveile mistään esineestä, en ole materialisti. Haaveilen mahdollisimman pelkistetystä kodista, jonka vähät tavarat olisivat kaikki tarpeellisia, ja mielellään ostettu käytettynä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä haaveilen saavani lisää mieheltäni.

Vierailija
4/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki-valaisin

yksi Yki Nummen seinävalaisin

yksi Yki Nummen pöytävalaisin

Lisa Johansson-Pipen kattovalaisin

Artekin sohva

Sarpanevan rautapata

Toikan lintu (riekko)

paljon design-lasia ja astioita

Vierailija
5/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fair enough :) Mutta jos ostaakin siksi, että sattuu pitämään kys. esineistä? Miksi se sua haittaa? Jokainen tyylillään :)

En minäkään pidä liiasta tavarasta. Ja useinhan desing-esineitä ostetaan kierrätettyinä, itse ainakin ostan.

Ap

Vierailija
6/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä desing-esineiden pointtia. Ostetaan jotain kamalan kallista koska sen on suunnitellut "joku" joka "pitäisi tuntea".

En haaveile mistään esineestä, en ole materialisti. Haaveilen mahdollisimman pelkistetystä kodista, jonka vähät tavarat olisivat kaikki tarpeellisia, ja mielellään ostettu käytettynä :)

Ns. design-esine on usein usein tyylillisesti kestävämpi ja myös laadukkaammin tehty kuin bulkkitavara. Toki poikkeuksiakin löytyy molemmin puolin.

Ja mikä nyt sitten designiksi lasketaan. Kaikkihan on jonkun suunnittelemaa. Mutta jos nyt luetaan design-esineeksi sellainen jolla on joku nimi, se on tunnustetun suunnittelijan suunnittelema ja muutenkin "statusesine", minulla on mm. Ilmari Tapiovaaran tuoleja, Marimekon tekstiilejä, Minna Parikan kengät, Iittalaa (muutaki kuin astioita)... Mutta suurin osa minulla kuten muissakin suomalaiskodeista löytyy kyllä keittiön puolelta.

Vierailija
7/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on muuten design.

Vierailija
8/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mikä onkaan.. Joo, en välitä "design"-jutuista. :)

Vierailija
9/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm, pitäiskin viedä niitä taas kauppaan takaisin

Vierailija
10/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jne. lasia, Aholan, Olin-Granqvistin, Kaipiaisen, Franckin yms. keramiikkaa

Haaveeni liittyvät lähinnä Nymanin ja Okkolinin lasiin

Vierailija
11/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy -lamppu (Norway says) ja eteisessä munalamppu, jonka suunnittelijaa en muista. Ruokapöydät tuolit on Arne Jacobsenin seiskat. Tahdoisin lisää jos jonkinlaisia hienoja lamppuja.

Vierailija
12/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

* Eamesin ruokapöydän tuolit olkkarissa, keittiössä Jacobsenin seiskat

* Yki Nummen Lokki-lamppu keittiössä ja olkkarissa Secto-valaisin, lisäksi olkkarin lipaston (Muuramea) päällä Nummen Modern Art-lamppu sekä pari Block-lamppua

* Koskisen K-tuolit takkahuoneessa

* Woodnotesin mattoja ja rahi

Lähes kaikki Artek-kamat on tullut mun kotoa ja Lokki-valaisin myös, samoin Muuramet. Muut on ostettu itse.

Vierailija
13/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika paljon myös Sini-tuotteita

Vierailija
14/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan ne niitä feikki-desiGN -esineitä sitten?

Vierailija
15/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fair enough :) Mutta jos ostaakin siksi, että sattuu pitämään kys. esineistä? Miksi se sua haittaa? Jokainen tyylillään :)

En minäkään pidä liiasta tavarasta. Ja useinhan desing-esineitä ostetaan kierrätettyinä, itse ainakin ostan.

Ap

Vastasin vaan esitettyyn kysymykseen ja kerroin oman mielipiteeni perusteluksi sille, miksi mulla ei ole mitään design-esineitä.

t. kolmonen

Vierailija
16/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattovalaisin ja muutaman muunkin. En noita osannut edes arvostaa, tulleet mulle sukulaisilta kellarin perältä kierrätyskamana, mutta mun omaisiani olikin valmistajalla töissä :) Kerran luin kampaajalla yhtä sisustuslehteä ja hämmästyin hintalappuja :O

Kumelan maljakoita ja kippoja, signeeraus Armando Jacobino

Stockmannin puusepäntehtaan kalusteita, mutta lasketaanko ne designiksi?

Muuramen lastensänky

ja sitten on antiikkia, taas kerran sukulaisilta tyyliin huolitko, kun ei meillä ole käyttöä....

Vierailija
17/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mariskoolia ?

Vierailija
18/18 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arti & Mestierin kello.

Ai joo, ja Artekin sohva + ruokapöytiä 2 kpl ja Aallon tuoleja 10 kpl.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän