Mitä desing-esineitä omistat?
Jätetään kyselyn ulkopuolelle astiat. Itse esim. Artekin pöydän ja Poulsenin sekä Nurmesniemen lamput. Mistä esineistä haaveilet?
Kommentit (18)
En ymmärrä desing-esineiden pointtia. Ostetaan jotain kamalan kallista koska sen on suunnitellut "joku" joka "pitäisi tuntea".
En haaveile mistään esineestä, en ole materialisti. Haaveilen mahdollisimman pelkistetystä kodista, jonka vähät tavarat olisivat kaikki tarpeellisia, ja mielellään ostettu käytettynä :)
ja niitä haaveilen saavani lisää mieheltäni.
Lokki-valaisin
yksi Yki Nummen seinävalaisin
yksi Yki Nummen pöytävalaisin
Lisa Johansson-Pipen kattovalaisin
Artekin sohva
Sarpanevan rautapata
Toikan lintu (riekko)
paljon design-lasia ja astioita
Fair enough :) Mutta jos ostaakin siksi, että sattuu pitämään kys. esineistä? Miksi se sua haittaa? Jokainen tyylillään :)
En minäkään pidä liiasta tavarasta. Ja useinhan desing-esineitä ostetaan kierrätettyinä, itse ainakin ostan.
Ap
En ymmärrä desing-esineiden pointtia. Ostetaan jotain kamalan kallista koska sen on suunnitellut "joku" joka "pitäisi tuntea".
En haaveile mistään esineestä, en ole materialisti. Haaveilen mahdollisimman pelkistetystä kodista, jonka vähät tavarat olisivat kaikki tarpeellisia, ja mielellään ostettu käytettynä :)
Ns. design-esine on usein usein tyylillisesti kestävämpi ja myös laadukkaammin tehty kuin bulkkitavara. Toki poikkeuksiakin löytyy molemmin puolin.
Ja mikä nyt sitten designiksi lasketaan. Kaikkihan on jonkun suunnittelemaa. Mutta jos nyt luetaan design-esineeksi sellainen jolla on joku nimi, se on tunnustetun suunnittelijan suunnittelema ja muutenkin "statusesine", minulla on mm. Ilmari Tapiovaaran tuoleja, Marimekon tekstiilejä, Minna Parikan kengät, Iittalaa (muutaki kuin astioita)... Mutta suurin osa minulla kuten muissakin suomalaiskodeista löytyy kyllä keittiön puolelta.
vai mikä onkaan.. Joo, en välitä "design"-jutuista. :)
hmm, pitäiskin viedä niitä taas kauppaan takaisin
jne. lasia, Aholan, Olin-Granqvistin, Kaipiaisen, Franckin yms. keramiikkaa
Haaveeni liittyvät lähinnä Nymanin ja Okkolinin lasiin
Myy -lamppu (Norway says) ja eteisessä munalamppu, jonka suunnittelijaa en muista. Ruokapöydät tuolit on Arne Jacobsenin seiskat. Tahdoisin lisää jos jonkinlaisia hienoja lamppuja.
* Eamesin ruokapöydän tuolit olkkarissa, keittiössä Jacobsenin seiskat
* Yki Nummen Lokki-lamppu keittiössä ja olkkarissa Secto-valaisin, lisäksi olkkarin lipaston (Muuramea) päällä Nummen Modern Art-lamppu sekä pari Block-lamppua
* Koskisen K-tuolit takkahuoneessa
* Woodnotesin mattoja ja rahi
Lähes kaikki Artek-kamat on tullut mun kotoa ja Lokki-valaisin myös, samoin Muuramet. Muut on ostettu itse.
ja aika paljon myös Sini-tuotteita
onkohan ne niitä feikki-desiGN -esineitä sitten?
Fair enough :) Mutta jos ostaakin siksi, että sattuu pitämään kys. esineistä? Miksi se sua haittaa? Jokainen tyylillään :)
En minäkään pidä liiasta tavarasta. Ja useinhan desing-esineitä ostetaan kierrätettyinä, itse ainakin ostan.
Ap
Vastasin vaan esitettyyn kysymykseen ja kerroin oman mielipiteeni perusteluksi sille, miksi mulla ei ole mitään design-esineitä.
t. kolmonen
kattovalaisin ja muutaman muunkin. En noita osannut edes arvostaa, tulleet mulle sukulaisilta kellarin perältä kierrätyskamana, mutta mun omaisiani olikin valmistajalla töissä :) Kerran luin kampaajalla yhtä sisustuslehteä ja hämmästyin hintalappuja :O
Kumelan maljakoita ja kippoja, signeeraus Armando Jacobino
Stockmannin puusepäntehtaan kalusteita, mutta lasketaanko ne designiksi?
Muuramen lastensänky
ja sitten on antiikkia, taas kerran sukulaisilta tyyliin huolitko, kun ei meillä ole käyttöä....
Arti & Mestierin kello.
Ai joo, ja Artekin sohva + ruokapöytiä 2 kpl ja Aallon tuoleja 10 kpl.
tupla kupla -valaisin.