Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinipoikien vanhemmat! Siis voiko syödä noin paljon???

Vierailija
13.09.2011 |

Olen yh ja yleensä syödään aina yhdessä jutustellen. Tänään oli sitten tilanne, että ehdin töiden jälkeen tekemään ruoan kotiin, mutta mun piti vielä lähteä käymään pikaiseen töissä. Laitoin sitten pojalle viestin, kun hällä oli korisharkat heti koulun jälkeen, että ruoka on valmiina hellalla.

Tuun kotiin ja aivan kauhea nälkä. Ruoasta ei tietoakaan, joten kysyin pojalta laittoiko jääkaappiin loput. No ei ollut laittanut, kun oli syönyt kaiken, kun oli luullut, että minäkin olen jo syönyt.

Ruoka oli siis 400g jauhelihasta tehty tomaattinen kastike ja hölskypotut ja porkkanat. Pieni kipene oli perunoita ja porkkanoita jäljellä! Onko tollainen syöminen normaalia? 400g lihaa, purkki tomaattimurskaa, ainakin 5 perunaa ja muuan porkkana. Poika on kyllä pitkä ja hoikka...

Meen konkurssiin :D

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syövät kaikki tuohon malliin, siis kuusi perunaa per nenä menee ihan kepeästi ruuan kanssa. Kukaan heistä ei ole edes ylipainoinen. Itse teen niin että keitän monesti munia ruuan kanssa lisäkkeeksi tai teen pastasalaattia yms. lisäksi niin saavat vatsansa täyteen ilman että täytyy sitä jauhelihakastiketta tehdä aivan tolkuttomasti. Kilo jauhelihaa täytyy kyllä ainakin kerrallaan laittaa. Kanafileitä menee 3-4per nenä jne.yy kyllä ainakin kerrallaan laittaa. Kanafileitä menee 3-4per nenä jne.

mut jos kilon laitat, niin eihän se ole kuin 250g per naama, ihan eri asia kuin 400g per naama!

anteeksi, nyt vasta luin ajatuksella. Munan keittoon siis meilläkin :)!

Vierailija
22/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummipoikani on ollut aina suuriruokainen. On tosi hoikka ja tietysti kuluttaa paljon energiaa, kun harrastaa niin paljon. Mutta jo ihan pienenä poikana (alle 10 v) hän söi aina ruoalla vähintään saman verran kun isänsä ja se oli juuri jotain 5 perunaa ja useita kauhallisia kastiketta.

Edelleen syö aivan julmetusti (nyt 15 v), mutta mitä ilmeisemmin tarvitsee paljon ruokaa jaksaakseen urheilla ja kasvaakseen. Pikkuveljeni oli myös samanlainen teini-iässä, saattoi syödä kokonaisen ranskanleivän ihan vaan välipalaksi (siis keskeltä halki niinkuin sämpylä ja leikkeleet väliin - ja parin tunnin päästä normaali iltaruoka upposi hyvin). Itse olisin lihonut moisesta varmaan kaksi kiloa samantien, mutta sellainen ikiliikkuja ja kukkakeppi tuo velipoikakin on, että varmaan tarpeeseensa söi.

Ei siis todellakaan ole ihmeellistä kasvavalla ja urheilevalla pojalla ja varmasti syö tarpeeseen, joten eikun lisää ruokaa pöytään. Aiemmin on varmaan säästellyt sinulle ja siksi ei ole syönyt yhtä paljoa tai sitten tosiaan on joku erikoispäivä, joka on aiheuttanut hirmuisen nälän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jauhelihakastike niin, että lisäät jo kastikkeeseen saman määrän ainakin vihanneksia ym kun lihaa on. Eli 400 g jauhelihaa, pari isoa sipulia, porkkanaraastetta ja tomaattimurskapurkki.

Tai bataattia tai kaalia tai punajuurta tai lanttua, naurista ja palsternakkaa.

Vierailija
24/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syön ihan helposti tuon verran, vaikka olenkin alle 60-kiloinen ja 162-senttinen 38-vuotias nainen. Ei mun mielestä mitään ihmeellistä. Koko perhe syö samaan malliin, esim. 11-vuotias tyttö tekee koulusta tultuaan 1/2 litran lättytaikinan ja paistaa ja syö kaiken itse. Yltiöterveitä ollaan enkä myöskään siedä mitään karppausjuttuja, laihdutus on pelkkää matematiikkaa, paitsi voi toki olla, että lihaa nyt ei tolkuttomasti tee mieli syödä. Ihmettelen kyllä kaupassa, kun joku karppaaja ostaa karppaaja-leipää yms. ja sitten makkaraa, tuskin kuuluu oikeaoppiseen karppausdieettiin. Muut meidän perheessä minua lukuunottamatta ovat lähes alipainoisia.

Vierailija
25/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että meillä lapset ovat tyttöjä, 4 kpl. Ja minä en halua ajatella, miten yletön lihan- ja rasvansyönti vaikuttaa suoliston tilaan, kun kaikki se massa mätänee suolistossa,, kun taas ruisleipä, kaurapuuro yms. on kuitupitoista ja kulkee nopeasti ruoansulatuskanavan läpi. Olen varma, että karppaajien paska haisee, sori vaan. Kasvissyöjien jälkeen on helpompi ja mukavempi käydä vessassa... Käykää vaikka navetassa haistelemassa, lehmän jätösten haju on varsin mietoa

Vierailija
26/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

400 gr jauhelihaa syö! Aina pitää kärjistää! Meillä menee lisäksi 1,5 litraa maitoa. Ja öisin tyhjenee kaappi kummasti. Toisaalta jos kasvaa 15 cm vuodessa, ja urheilee, saattaa kilokaloreita kulua n 3000, eli pakko on syödäkkin!

Vierailija
27/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jauhelihakastike niin, että lisäät jo kastikkeeseen saman määrän ainakin vihanneksia ym kun lihaa on. Eli 400 g jauhelihaa, pari isoa sipulia, porkkanaraastetta ja tomaattimurskapurkki.

Tai bataattia tai kaalia tai punajuurta tai lanttua, naurista ja palsternakkaa.

vinkistä, täytyy kokeilla :)

ap

Vierailija
28/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin tähän ketjuun teinipoikien vanhempia, en karppaajia enkä antikarppaajia, joten menkää ihan omaan ketjuunne jos saa pyytää.

ap

Vierailija
29/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saman määrän pystyy kyllä syömään myös meidän urheilevat melkein aikuiset tytöt. Joskus ihan naurattaa, kun joku ehdottaa tekemään vaikka makaronilaatikon 400g:sta jauhelihaa, että siitä riittää useaksi päiväksi. Meillä menee kerralla kaksi samanlaista.

Vierailija
30/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuo on ihan tavallinen määrä syödä per poika. Pitkiä, hoikkia ja liikunnallisia ovat.

Vierailija
31/36 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15 v on hoikka ja pitkähkö, mutta ei harrasta juuri muuta urheilua kuin fillarointi. Mutta syö hyvänen aika 2 kertaa painonsa päivässä :) ja nukkuu aivan tolkuttomia määriä.

Esim. viime lauantaina meni petiin klo 22 ja heräsi sunnuntaina klo 12.

Onhan se toki kova myllerrys mikä kropassa teini-iässä käy. Verrattavissa pienen lapsen kehitykseen. Siis energiankulutuksessa.

Vierailija
32/36 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teinipojat syövät n. 900g kanaa per naama jos vain saavat. Minusta se on kuitenkin selvästi liikaa. Meillä kuluu neljän hengen ateriallakin vähintään 2kg jauhelihaa tai kanaa vaikka puolet syövistä syökin normaalisti. Pahimmillaan meillä on kymmenkunta nälkäistä suuta huutamassa lisää. Tehneillä on vain ikävä tapa ahmia ja hotkia jolloin vatsalaukku ei ehti kertoa aivoille että söit jo tarpeeksi. Jos söisivät rauhallisesti purren ruuan hyvin, niin puolet riittäisi. Meillä on myös muutama tämmöinen lapsi ja he ovat parhaiten normaalimitoissa.

Vierailija
33/36 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 15 v on hoikka ja pitkähkö, mutta ei harrasta juuri muuta urheilua kuin fillarointi. Mutta syö hyvänen aika 2 kertaa painonsa päivässä :) ja nukkuu aivan tolkuttomia määriä.

Esim. viime lauantaina meni petiin klo 22 ja heräsi sunnuntaina klo 12.

Onhan se toki kova myllerrys mikä kropassa teini-iässä käy. Verrattavissa pienen lapsen kehitykseen. Siis energiankulutuksessa.

Syö mitä? 2X painonsa päivässä, eli n. 120kg. Tuodaanko teille ruoka rekka-autolla?

Vierailija
34/36 |
14.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi pitkää ja hoikkaa poikaa ja molemmat söivät aivan tolkuttomia määriä ollessaan kasvuiässä. Rahaa paloi ruokaan paljon, mutta aloittajalle voin sanoa lohdutukseksi, että kyllä se ruokahalu siitä tasoittuu.

Meillä kävi toiselle pojalle kerran ihan samalla tavalla kuin aloittajan lapselle. Poika veti perheen kaiken ruoan kun luuli kaikkien muiden jo syöneen (ajatteli, että ruokaa oli ollut kaksi vuokaa, kuten usein siihen aikaan oli). Meillä on kuitenkin viiden hengen perhe, joten ruokaa oli reilusti ja silti poika huitaisi kaiken noin vain.

Vierailija
35/36 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas tätö ruoanlaiton määrää teiniperheessä!

Vierailija
36/36 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojat ovat ihan kuikeloita, kun syömishäiriötaustainen, naisvoittoisen perheen kasvatti äitinä laittaa ruokaa. Kun minä laitan (urheillut koko ikäni ja kolme veljeä) - ja mielelläni teen ja osaan - tulee vain vaimolta valitusta, kuinka noin paljon pitää muka syödä. Urheilevien poikieni takia perustan kohta erillisen ruokapaikan toiseen asuntoon. Helvetin omenanhierojat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi