Miten me selvitään? 190 euroa koko kuukaudeksi, viisi henkeä.
Tuosta pitäisi saada koko perheelle ruokaa kuukaudeksi, lasten bussiliput ja kaksi 8v tytön lahjaa lasten kaverisynttäreille.
Itse ei olla raha-asioita huonosti hoidettu, vaan kesätyöpalkkani ei tule vielä kuukauteen. Olen siis opiskelija ja kesätyöstä piti maksaa tässä kuussa palkka. Heillä on maksuvaikeuksia ja menee ainakin lokakuulle.
Kun ei ole työtuloja (opiskelija), ei voi saada luottokorttia. Miehellä on luottokortti, mutta se on viimeistä senttiä myöten tapissa, kun auto hajosi kesällä.
Miten voikin yksi leväperäinen työntantaja sotkea lapsiperheen arjen aivan täysin.. Itse en tänään syönyt, että lapsille riitti toinen lautasellinen makaronilaatikkoa.
Ei ole mitä myydä, eivätkä vanhemmat voi auttaa.
Kommentit (89)
Jos asut Helsingissä, soita heti huomenaamulla pelastusarmeijan avustustoimistoon. Numeroa en muista, mutta soita numerotiedotuksen kautta. Saat ison määrän ruokaa ja jos hyvin käy, pari lahjakorttia ruokakauppaan. Muista ottaa monta kassia tai mene mieluiten autolla, sillä ruokaa saa niin paljon, ettei jaksa kantaa. Auttavat kerran kuussa juuri tuollaisissa tilanteissa kuin teillä.
Tiedot tuloista ja perheenjäsenten kelakortit tms. mukaan.
Ja todellakin, ihan normaali vuokra Helsingissä. Halvempaan on käytännössä mahdoton vaihtaa, kun ei katsota asunnon tarvetta kiireelliseksi.
Lapsilisät tulee parin viikon päästä.. Vai minnekkäs sä ne ajattelit hassata????
Ja nyt on jo syyskuun puoliväli..
Ja opintotuki tulee 5. päivä..
Eli mikä se ongelma olikaan? Tolla summalla teidän pitää siis elää pari viikkoa..auton osamaksuun ja opintotuki tulee 4. päivä ja se menee puhelinlaskuihin, sähköön, nettiin ja vakuutukseen.
ap
Netin eräpäivää onnistuu varmasti siirtämään eli siinä parikymppiä ruokarahaa! Ja opintotuen saat parissa päivässä! Mikset hae sitä?
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/08_palkkaturva/index.jsp
terv.itsekin samassa kusisessa tilanteessa MONESTI ollut
yksi ja sama kirjoittaja) noin paljon raivoa? Täysin asiatonta tuollainen kiroilu ja solvaaminen. Tsemppiä ap. Eikö tosiaan ole ketään sukulaista tai ystävää, jolta voisitte lainata, koska pystytte pian maksamaan takaisin?
Jos et satu tietämään, niin niiden laskujen eräpäivää VOI SIIRTÄÄ. EI se voi olla noin vaikeaa!!
Ja eiköhän lainaankin saa jonkun maksuvapaa kuukauden tms. jos pyytää.
Taidatkin olla oikeesti Porvoosta etkä mistään vitun Stadista.
Ja taidat olla WT teiniäiti, oliskohan ne lapsukaiset pitänyt tehdä myöhemmin eikä teininä..
helvettiin tästä ketjusta. Oksettaa lukea sun kommenttejas.
Olsikohan sun kannattanu jättää itse ne lapset tekemättä kun sieltä turvasta ei tuu mitään muutako vittua ja saatanaa.
Ainao WT tässä ketjussa olet sinä senkin pelle!!
Jos et satu tietämään, niin niiden laskujen eräpäivää VOI SIIRTÄÄ. EI se voi olla noin vaikeaa!!
Ja taidat olla WT teiniäiti, oliskohan ne lapsukaiset pitänyt tehdä myöhemmin eikä teininä..
helvettiin tästä ketjusta. Oksettaa lukea sun kommenttejas.Olsikohan sun kannattanu jättää itse ne lapset tekemättä kun sieltä turvasta ei tuu mitään muutako vittua ja saatanaa.
Joku skitso päässy koneelle, tälläsille hulluille vois syöttää nappuloita niin että henki ei enää tämmösessä skitsohullussa pihisi.
helvettiin tästä ketjusta. Oksettaa lukea sun kommenttejas.Olsikohan sun kannattanu jättää itse ne lapset tekemättä kun sieltä turvasta ei tuu mitään muutako vittua ja saatanaa.
Anna olla, ei kannata itse vajota samalle tasolle.
Ainoa mikä itseäni ihmetyttää on että opintolainaa ei ole otettu kun halutaan selvitä ilman. Miksi? Selvästi tarvitsette lisää rahaa ja laina on lopulta yksi kärpäse pee kun valmistuu ja siirtyy työelämään. Itselläni oli lainaa täysi määrä aikanaan, eli noin 12 000 euroa. Nyt se on osapuilleen maksettu enkä ole edes maksuja käytännössä huomannut.
No turha valittaa, jos ei hae opintolainaa. Eikä osaa siirtää niitä eräpäiviä, kun pitää olla niin martyyria, niin martyyria että.
Sulle on tarjottu ties mitä kaikkea neuvoja jne. mutta ei, kaikki pitää lytätä.
Ja eikös kaksoset syö koulussa?? Käske niitä syömään kunnolla. Ja eiköhän kuopus ole tarhassa, syököön siellä tuhdisti. Eli oikeasti ainoastaan viikonloppuna pitää tehdä lämmin ruoka.
Kyllä tolla summalla saa aamupala, välipala ja iltapala ainekset.
Ja isommat voivat mennä kaverille syömään.
Oikeesti, ei se voi olla noin vaikeaa!
Jos se on tehty 1.8.2011 jälkeen, niin siinä on automaattisesti mukana opintolainan valtiontakaus, joten voit mennä suoraan sen kanssa pankkiin hakemaan opintolainaa.
No turha valittaa, jos ei hae opintolainaa. Eikä osaa siirtää niitä eräpäiviä, kun pitää olla niin martyyria, niin martyyria että.
Sulle on tarjottu ties mitä kaikkea neuvoja jne. mutta ei, kaikki pitää lytätä.
Ja eikös kaksoset syö koulussa?? Käske niitä syömään kunnolla. Ja eiköhän kuopus ole tarhassa, syököön siellä tuhdisti. Eli oikeasti ainoastaan viikonloppuna pitää tehdä lämmin ruoka.
Kyllä tolla summalla saa aamupala, välipala ja iltapala ainekset.
Ja isommat voivat mennä kaverille syömään.
Oikeesti, ei se voi olla noin vaikeaa!
painua vittuun tästä ketjusta??
Ootko itse noin saatanan tampio ettet tajua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oikeesti ei voi olla noin vitun vaikeeta tajuat ettei sun tampio-vittu-saatana neuvos kiinosta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
JA ON SE NYT KUMMA, KUN MUIDENKAAN NEUVOT EI KELPAA VAAN PITÄÄ MANKUA JA KITISTÄ KUIN PIKKU KAKARA. MIKSI VITUSSA SITÄ OPINTOLAINAA EI VOI NOSTAA?? ÄRSYTTÄÄ TOLLASET TURHAN PARKUJAT.
JA SÄ ET MUA ALA VITTU KOMENTAMAAN, ETTÄ MINNE MÄ KIRJOITAN JA MINNE EN.
Miten voi olla noin vaikeaa hakea lainaa yhdelle kuukaudelle? Opintolaina on tilillä samana päivänä kun sitä hakee, siihen loppuu valituksesikin.
Vai arveletko tosiaan, että parempi olla nälkäinen kuin nostaa valtion takaamaa erittäin edullista lainaa pari sataa euroa?
JA ON SE NYT KUMMA, KUN MUIDENKAAN NEUVOT EI KELPAA VAAN PITÄÄ MANKUA JA KITISTÄ KUIN PIKKU KAKARA. MIKSI VITUSSA SITÄ OPINTOLAINAA EI VOI NOSTAA?? ÄRSYTTÄÄ TOLLASET TURHAN PARKUJAT.
NOniin, nyt molemmat menee ja ottaa kiltisti iltalääkkeet ja sanoo hoitajalla hyvää yötä.
NEUVOISSAS SAMANLAISTA KIELTÄ KUIN REKKALESBOT!!
ÄRSYTTÄÄ ENEMMÄN TOI SUN VITTUSANAN VILJELY, JOS EI OSAA MUUTA KUN AUKOA TURPAANSA JA VILJELLÄ VITTUA VÄLIIN KANNATTAA PITÄÄ SE RUMA TURPA KIINNI!
MUIDEN FIKSUJEN NEUVOT VARMAAN KELPAA MUTTA SUN URPO-TAMPIO- VITTU NEUVOT EI KIINOSTA KETÄÄN!!! GET IT?????
KANNATISKO MENNÄ HÖYRYLÄÄN KUN PÄÄSSÄ VISPAA NOIN KOVASTI!!
Sillä tavalla opiskelijat yleensä elävät, jos vanhemmat eivät auta. Ja tuo palkan panttaaminen taitaa olla laitonta. Palkat pitäisi aina maksaa ekana ja sitten vasta yrityksen muut laskut. Voimia teille. Leipäjonoa tms minäkin suosittelen.
VITTU PROVOSOIMAAN ELI SAAMASI PITÄÄ ASS HOLE ;D SINÄ SE TÄSSÄ ALOIT TON ÄRSYTÄMISEN.
AP TAITAA OLLA TODELLA KÄDETÖN, KUN EI OSAA SIIRTÄÄ NIITÄ ERÄPÄIVIÄ JA EIKÄ OSAA OTTAA LAINAA. NO EIPÄ OO MUN ONGELMA, JOS ON NOIN VITUN URPO. ELI LOPETTAPAS JO ;D
Minkähän ikäisiä mahtavat kyseiset äidit olla?Entä mikä mahtaa olla ammatti?Entä tuleeko lapsille puhuttua näin?Erittäin surullista TEKSTIÄ.
Kaikki eivät halua otta lainaa.Hatunnosto ap:lle siitä.Laina on aina laina,juurihan ap on kertonut että pärjäävät normaalisti,kun ovat tarkkoina.
Ei tämä ole ainoa työpaikka,joka on jättänyt palkan maksamatta!
Hae apua sieltä Pelastusarmeijasta!!Sieltä tosiaankin saat rukaa,myös muut srk jakaa EU-ruokapaketteja!Siunausta ja voimia sulle ap!
t.äitimamma 39 v=)
En jaksa kommentoida tähän viestiketjuun enää mitään. Olemme yrittäneet kaikkemme. Opintolainaa en ole edes hakenut, koska halusimme selvitä ilman.
Kesätyö oli tutun yrityksessä, siksi suostuin odottamaan palkkaa työrupeaman jälkeen.
Auto on pakollinen. Halvempaa vuokra-asuntoa ei ole löydetty. Asumistukea ei saada. Mistään ei voi säästää.
Tulkaa nauramaan meille leipäjonoon. Toivottavasti valmistun pian ja pääsen töihin. Alan lahjoittaa säännöllisesti köyhille opiskelijalapsiperheille rahaa, jotteivät joutuisi lukemaan tällaista roskaa koskaan.
ap