Miten me selvitään? 190 euroa koko kuukaudeksi, viisi henkeä.
Tuosta pitäisi saada koko perheelle ruokaa kuukaudeksi, lasten bussiliput ja kaksi 8v tytön lahjaa lasten kaverisynttäreille.
Itse ei olla raha-asioita huonosti hoidettu, vaan kesätyöpalkkani ei tule vielä kuukauteen. Olen siis opiskelija ja kesätyöstä piti maksaa tässä kuussa palkka. Heillä on maksuvaikeuksia ja menee ainakin lokakuulle.
Kun ei ole työtuloja (opiskelija), ei voi saada luottokorttia. Miehellä on luottokortti, mutta se on viimeistä senttiä myöten tapissa, kun auto hajosi kesällä.
Miten voikin yksi leväperäinen työntantaja sotkea lapsiperheen arjen aivan täysin.. Itse en tänään syönyt, että lapsille riitti toinen lautasellinen makaronilaatikkoa.
Ei ole mitä myydä, eivätkä vanhemmat voi auttaa.
Kommentit (89)
Eikö teidän kuuluisi saada asumistukea? Soita ihmeessä Kelaan ja kysy ainakin siitä. Toki sen saaminen kestää, mutta minusta kuuluisi teille ja helpottaisi ainakin tulevaisuutta että olisi jotakin vaikka mitä pistää säästöönkin...
Toisekseen tämä on sellainen tilanne jolloin varmasti saisitte apua paikkakunnan diakonilta. Jos ette kehtaa niin varmaan saatte pankista korotusta luottokortin luottorajaan.
ja omistan tänäpäivänä lähes velattoman asunnon. Olen normaalisuunnitelmallinen ihminen.
Ei tähän voitu varautua, ettei palkkaa tulekaan. Miten sinä pärjäisit, jos yhtäkkiä palkkaa ei maksettaisikaan? ap
Minä en ole ollut töissä kymmentä vuotta.
ap
mutta miettikää oikeasti noita asumiskustannuksia. 1100e/kk kuulostaa tosi paljolta.
Eikö teillä ole ketään tuttua, jolta voisitte pyytää apua? Ottaa vaikka vastaan käytettyä tavaraa ja myydä eteenpäin jos et halua suoraan rahaa pyytää.
Lapsilisät tulee parin viikon päästä.. Vai minnekkäs sä ne ajattelit hassata????
Ja nyt on jo syyskuun puoliväli..
Ja opintotuki tulee 5. päivä..
Eli mikä se ongelma olikaan? Tolla summalla teidän pitää siis elää pari viikkoa..
Eikö teidän kuuluisi saada asumistukea? Soita ihmeessä Kelaan ja kysy ainakin siitä. Toki sen saaminen kestää, mutta minusta kuuluisi teille ja helpottaisi ainakin tulevaisuutta että olisi jotakin vaikka mitä pistää säästöönkin...
Toisekseen tämä on sellainen tilanne jolloin varmasti saisitte apua paikkakunnan diakonilta. Jos ette kehtaa niin varmaan saatte pankista korotusta luottokortin luottorajaan.
En ymmärrä, miksi. Luottokorttiin ei saatu korotusta, koska miehen palkka on liian pieni.
ap
Auto on ihan hirveä rahareikä etenkin jos muutenkin on tiukkaa. Eikö pääkaupunkiseudulla on aika hyvät julkiset yhteydet? No, tämä ei ehkä näin nopealla aikataululla auta, mutta laittaisin auton myyntiin, jos tiukkaa on muutenkin välillä.
KYLLÄ auttaa, se vaan perii maksun takaisin, kun palkka tulee!
Ja teillä on kyllä liian iso vuokra!
Tämä juttu taitaa haistaa ja pahasti joltain rahankerjuu ketjulta!
http://www.mol.fi/mol/fi/00_tyonhakijat/08_palkkaturva/index.jsp
Ei se ehkä tähän hätään auta, mutta kannattaa laittaa asia vireille pikimmiten.
Minä en ole ollut töissä kymmentä vuotta. ap
Mene aamulla lähimpään sossuun.
Siellä lasketaan oletteko sössineet vai ette.
Jos ette,saat apua hyvinkin nopeasti.
fillarilla) pääsee paikasta A paikkaan B??!!!
Ja teillä on liian isot tulot, sen takia asumistukea ei tipu!
Ja liian kallis vuokra!
Ja mikäs sellainen työpaikka on? Älkää vastailko tähän provoon!!
kesätyöstä piti maksaa tässä kuussa palkka. Heillä on maksuvaikeuksia ja menee ainakin lokakuulle
Lapsilisät tulee parin viikon päästä.. Vai minnekkäs sä ne ajattelit hassata????
Ja nyt on jo syyskuun puoliväli..
Ja opintotuki tulee 5. päivä..
Eli mikä se ongelma olikaan? Tolla summalla teidän pitää siis elää pari viikkoa..
auton osamaksuun ja opintotuki tulee 4. päivä ja se menee puhelinlaskuihin, sähköön, nettiin ja vakuutukseen.
ap
fillarilla) pääsee paikasta A paikkaan B??!!! Ja teillä on liian isot tulot, sen takia asumistukea ei tipu! Ja liian kallis vuokra!
ei kaikkiin työpaikkoihin pääse julkisilla!!!Edes Helsingissä!!
sitä mieltä ettet ole itse vastuussa tilanteesta???? Miksi sulla on 3 lasta ilman säästöjä????
Haista paska.
niin ota nyt edes tässä tilanteessa. Eihän sitä ole pakko nostaa koko summaa. Eikös nykyisin lainan valtiontakauskin tule automaattisesti, jos saa opintotukea, joten siitä vain huomenna pankkiin papereiden kanssa.
Fillarikin on keksitty TAI ihan kuule OMAT jalat. Ei se voi olla noin vitun vaikeeta! Vai onkos siellä Hesassa PAKKO päästä bussill/ratikalla/metrolla suoraan kotiovelta työpaikan ovelle?
Meillä on 7v kaksoset ja 4v. Kuljetaan bussilla joka paikkaan, tai pyörillä.
ap
Monesta firmasta saa laskuille lisää maksuaikaa. Entä lyhennysvapaat kuukaudet?
antamaan mitään, koska palkka "on tulossa". Ei saada asumistukea.
ap