Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan lastenhoitajallamme liian raskas työ?

Vierailija
13.09.2011 |

Lapsia 3, kaikki tosi pieniä. Syöttää aamupuurot ja tekee päiväruoan, käyttää 3 päivänä (5:stä) leikkikentällä. Käytännössä eipä juuri hetken levähdystaukoa. Tosin käväisen itse aamupäivällä 15min että saa juoda kahvit rauhassa.

Olen miettinyt että miten voisin kannustaa hoitajaa että jaksaa pitkäjaksoisesti tehdä tätä työtä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme sopineet että ei joka päivä tarvitse lähteä leikkikentälle että ihan joka päivä ei olis niin hektistä. Sit 2 vanhinta lasta (vajaa 3v ja 1v8kk) syö kyllä itse, mutta puurot täytyy syöttää. Pitäskö luopua puuron syöttämisestä? Onko kohtuutonta syöttää 3 lasta kerralla (syötetään kyllä itsekin iltaisin ja vkl)?

ap

Vierailija
2/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taukoja? Olin nuorempana yhdessä perheessä äidin apuna (perheessä kuusi lasta) eikä käytännössä yhtään taukoa. Vaikka juotiin kahvit äidin kaa niin ainahan siinä joku pörräs. Kauhulla muistelen tuota työpaikkaa.

Eikö hoitaja voisi laittaa päivittäin lastenohjelman esim.30min.että sais hetken omaa aikaa? Varsinkaan jos lapset ei nuku päikkäreitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syö itse puuroa? Ottakaa se matto pois keittiönpöydän alta ja antakaa lasten opetella itse syömään puuronsa.

Vierailija
4/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkä työaika hänellä on ja paljonko hänelle maksat? Siitähän se kai pitkälti riippuu, luulisin.

Eihän esim. päiväkodissakaan juuri ole levähdystaukoja, vuoropäivinä käydään yksin lounaalla, kun muut syöttää pienet.

Kahvitauko on hyvä juttu.

Vierailija
5/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei suostu syömään itse, kuin ei myöskään toiseksi vanhin. Ei vissin ole tarpeeksi herkullista. Kaikkia päiväruokia ja välipaloja kyllä syövät. Ei puuroakaan tarvi väkisin syöttää, mutta jos ei syötä niin jää syömättä kokonaan.

Palkka ei ole mikään mahtava mutta työmatka tosi lyhyt.

Nukkuvat ne päiväunet mutta vanhin ei ole suostunut nukkumaan viime aikoina, olen sitten itse laittanut kun olen tullut kotiin. Se on semmonen kaveri et pitää neuvotella et saa sen nukkumaan ja jos vaan "vie" nukkumaan niin ei se nuku, rääkyy vain.

Vierailija
6/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat voi viikonloppuisin toki niin tehdä hemmotellakseen, mutta hoitaja laittaa puuron eteen ja syö jos on syödäkseen. Voihan ohimennen auttaa pari lusikallista, mutta ei todellakaan enää syötä. Meidän 1v7kk on syönyt puuroa itse jo puoli vuotta lusikalla. Välillä ei viitsinyt ja vähän autoin mutta en todellakaan koko puuroa, jos ei itse viitsinyt nähdä sitä vaivaa. Kehumista vaan kehiin, niin molemmat lapset kyllä syövät itse puuronkin. Meillä syö keitot ja kiisselitkin (mutta niissä tulee sotkua).

Vierailija
7/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se on joku nuori tyttö, kyllästtyy heti. Täti saattaisi jaksaa paremmin.

Vierailija
8/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit tehdä ruoat valmiiksi ja hoitaja vain lämmittää. Näin tehdään yleensä ryhmäperhepäivähoidossakin.

Nukkuvatko lapset päiväunia? Yhtä aikaa? Saako hän silloin yhtään taukoa?

Vierailija
9/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti lähtee kun löytää parempaa. tietysti palkankorotus voii auttaa asiaa.

Vierailija
10/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luonteeltaan ja tykkää touhuta pienten kanssa, niin voi hyvin jaksaa. Ovatko lapset vilkkaita tai itkevät paljon vai rauhallisia ja perustyytyväisiä? Sekin vaikuttaa paljon.

Itse kysyisin suoraan, onko liian raskasta ja jos on, miten työtä voisi helpottaa. Rahakin on tietysti hyvä motivaattori, joten jos vain mahdollista, enemmän palkkaa.

Vierailija
11/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi nälkäisenä puistoon?

Itse en viitsis sitten edes nähdä sitä vaivaa että keitän sen puuron jos lapsi ei sitä syö ja aina menee roskiin. Samantien jättää koko aamiaisen väliin ja suoraan ulos.

Ei meilläkään lapset syö aamuisin juuri mitään jos en syötä, oma ruokahalukin aamulla ihan huono.

Pääasia että masu on täysi niin säästytään monelta itkupotkuraivarilta :)

Vanhemmat voi viikonloppuisin toki niin tehdä hemmotellakseen, mutta hoitaja laittaa puuron eteen ja syö jos on syödäkseen. Voihan ohimennen auttaa pari lusikallista, mutta ei todellakaan enää syötä. Meidän 1v7kk on syönyt puuroa itse jo puoli vuotta lusikalla. Välillä ei viitsinyt ja vähän autoin mutta en todellakaan koko puuroa, jos ei itse viitsinyt nähdä sitä vaivaa. Kehumista vaan kehiin, niin molemmat lapset kyllä syövät itse puuronkin. Meillä syö keitot ja kiisselitkin (mutta niissä tulee sotkua).

Vierailija
12/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi hoitaja ite..?

Vierailija
13/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun itse olen tehnyt samanlaista työtä niin en kyllä lähtisi niistä puistoista sitä työmäärää vähentämää,se puistoilu oli minusta ainakin kivaa ja lapset purki siellä hyvin energiaa.

Ja se on ihan ihan eri olla töissä kuin olla omien lasten kanssa vaikka jostain varmasti kuulostaakin,et "äidin työt"hän tuo lastenhoitaja tekee ;)

Minä ehkä lähtisin siitä,että ruokaa ei tarvitsisi sentään tehdä joka päivä,eli tekisin valmiiksi jonkin lämmitettävän ruoan tai sitten jotain ihan valmista.

Syökö lastenhoitaja samaa ruokaa lasten kanssa?

Itse hoitajana hoisin vain 2 lasta ja nuo ruokailuajat oli kamalampia painajaisia,muuten lapset oli ihania jne ja toimintaa oli tarpeeksi,mutta minä myös tein ruoan joinain päivinä viikosta ja se oli kamalaa kun lapset (toinen näistä mun) nirsoili eikä syönyt jne,koska se syömättömyys vaikutti sit koko päivään.

Ihania oli eniten ne päivät kun perhe oli jättänyt pizzarahaa ja numeron josta tilata tai perheen äiti oli tehnyt valmiiksi jääkaappiin jotain ruokaa.

Me käytiin perhekerhossa myös kerran viikossa,se oli ihanaa myös,lapset sai leikkiä muidenkin kanssa ja itse sai juoda kahvit. Ja neljänä päivänä puistossa.

Onko puisto muuten kaukana?

Itse jouduin aluksi vähän vääntämään silloin perheen äidin kanssa,kun hän olisi halunnut,et mennään 4km päässä olevaan puistoon koska se oli hänestä kiva vaikka alle 2km päässäkin oli ihan kiva puisto. En vain suostunut tuohon 4km päähän ja onneksi hän sitten ymmärsi.

Pitää myös ottaa huomioon,että työntekijän työpäivä on aika pitkä jos on pitkät työmatkat! Mulle luxusta oli myös se,että kun tulin töihin klo.7.30 niin perheen isä (joka lähti viimeisenä n.klo8,äiti oli aina lähtenyt jo kun tulin) oli keittänyt kahvit joista riitti mullekin.

Ai niin ja kaikista kamalinta oli jos äiti/isä pistäytyi kesken päivää yhtäkkiä hakeen jotain tmv,tuli aina sellainen fiilis et tuliks se nyt kyttään et mitä mä teen :D vaikkei se tullut :D ois ollut kivempaa kun ois ilmoittanut edeltä vaikka omaan kotiinhan se tuli...

Vierailija
14/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin hoitolapsi on 1v5kk, edes häntä en syötä.

Saavta tosiaankin lähteä nälkäisinä puistoon, päiväunille tai iltapäivällä ulos jos eivät itse syö.

Vierailija
15/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuron yhteydessä mutta ei se toimi. Olisko liian julmaa jos antais vaan lautaset eteen ja ei anna ollenkaan puuroa ja jos eivät syö kehotuksista huolimatta niin nuorimmaisen syötön jälkeen kaataisi vain puurot roskiin ja nälkäisenä sitten ulos? Oppisko ne siitä? Vanhempi saattas oppia mutta tuo 1v8kk en tiä ymmärtäskö se vielä yhteyttä.

Joo, on nuori työntekijä.

Lapset nukkuu yhtäaikaa jos saa kaikki nukkumaan. Tosin monena päivänä on ollut 1 tai 2 lasta vielä hereillä kun olen tullut takaisin.

Vähän ristiriitainen olo kun miehen ja anopin mielestä niitten pitäs olla ulkona joka päivä. Mutta eihän sellaista voi vaatia! En jaksais itsekään.

Vierailija
16/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä itse, satunnaisesti on ollut valmiiksi jääkaapissa. Mutta olen antanut hänen itse päättää mitä tekee, ja itse ehdottanut kaikkea tosi helppoa ja nopeaa. Mutta voisi tosiaan ottaa tavaksi että vaikka maanantaisin olisi valmis ruoka jääkaapissa.

Hoitaja sanoo että ei ole liian raskasta, mutta haluaisin ennaltaehkäistä sitä että yhtäkkiä siitä tuntuu että ei jaksa tällaista.

Tuon puuroasian kun saisi ratkaistua niin se olis tooosi iso helpotus, se on päivän raskain homma.

Vierailija
17/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei syö puuroa ja hoitaja ehtii vähän avittaa pari lusikallista, niin eihän se maha ole tyhjä. Ja kyllä, jos puuroa ei syö, se menee roskiin. Meillä ainakin puurot menevät silloin tällöin roskiin ja riittää se kerta tai kaksi, niin jo muistavat, että kivempi on olla, kun se puuro on mahassa. Tosin meillä aamupalalla saa yleensä myös leipää/hedelmää, ei tosin aina.

Vierailija
18/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sehän on tosi pieni. Keskimmäisen toki pitäisi periaatteessa syödä itse.. Meillä on auttanut se,että ostettiin hienot Autot lusikka ja haarukka (jos on tyttö niin prinsessat tmv) ja lautanen. Sai autot lusikan ku sovittiin et syö itse ja syö niin,että lautasen pohjassa oleva kuva tulee näkyviin,lopussa saatan vähän kaapia.

Valmis ruoka edes joskus on varmasti helpotus!

Ja kyllä minustakin voi ulkoilla joka päivä tai sit kerhoilla tmv. Riippuu tietysti kuitenkin,että asutteko kaukana puistosta vai onko teillä omaa pihaa tmv....?

Vierailija
19/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki lapset halua syödä aamuisin puuroa!

Mitä jos antaisi paahtoleipää tai jugurttia tai muuta vastaavaa?

Vierailija
20/26 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aamulla muroja tai mysliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi