Onkohan lastenhoitajallamme liian raskas työ?
Lapsia 3, kaikki tosi pieniä. Syöttää aamupuurot ja tekee päiväruoan, käyttää 3 päivänä (5:stä) leikkikentällä. Käytännössä eipä juuri hetken levähdystaukoa. Tosin käväisen itse aamupäivällä 15min että saa juoda kahvit rauhassa.
Olen miettinyt että miten voisin kannustaa hoitajaa että jaksaa pitkäjaksoisesti tehdä tätä työtä?
Kommentit (26)
leipä tai jotain muuta uppoaisi varmasti paaaljon paremmin! Mutta onko haitallista nuin pienille jos saavat puuron jatkossa vain iltaisin?
ja lomilla ja viikonloppuisinhan voisitte syödä aamullakin.
tähän vielä sanoisin sen, että tee ihmeessä se ruoa valmiiksi edellisenä päivänä, ettei hoitajan tarvitse sitä tehdä.
Ja jos se tuntuu itsestäsi liian rankalta, niin eikun pakastin täyteen erilaisia ruokia, joita voi sitten vain sulattaa ja lämmittää jatkossa. Tavallaan hoitajan työhön ei kuulu ruuanlaitto, lämmitys kyllä.
Eli pakkaseen useita eri keittoja, jauhelihakastiketta (perunat tai pastan keitetään sitten kun syödään), makronilaatikkoa, lasagnea, ihan mitä vain.
Mutta se helpottaa hoitajaa ehkä kaikkein eniten. Itse tykkään ruuanlaitosta, mutta vihaan sitä, että se ruoka täytyy joka päivä keksiä erikseen. Siihen mene etuhottomasti ja turhaan aikaa :)
Vispipuuroa saattaa satunnaisesti syödä, mutta ihan hyvin tuo kasvaa ruisleivälläkin. Se maistuu aamuisin, eikä mielestäni ole yhtään huonompaa ruokaa kuin puuro. Perhepäivähoidossa sai leipää, kun ei tykännyt puurosta. Ei perhepäivähoitajan kannattanut keittää puuroa, jota kukaan ei suostunut syömään ja sitten lähteä nälkäisten lasten kanssa ulos. Kun antoi ruisleivät niin lapset ei kiukutelleet nälkäänsä. Ja nyt päiväkodissa ei sitten syö aamupalaa, vaan syö sen kotona. 5 päivää viikossa puuroa aamulla tappaa vähäisenkin kiinnostuksen.
Siis hoitajan päivähän on lyhyt ja lapsia vaan kolme, se ei näin perhepäivähoitajan näkökulmasta ole paha ollenkaan:D lisäksi itse ulkoilen lasten kanssa kahdesti päivässä, toisen kerran puistossa ja toisen kerran omassa pihassa. Minusta tuntuu kyllä ikävältä jos lapset eivät pääse joka päivä ulos, lapset kaipaavat sitä rytmiäkin ja unikin tulee paremmin jos aamupäivä on vietetty ulkona. Eli minun mielestäni joka aamu ulos 9-10.30, sitten ruoka ja melko varmasti hoitaja saa levähtää sen jälkeen kun lapset hyytyvät aamun ulkona touhuttuaan.
Miksi pitää olla pakkopuuroa? Miksi eivät saa syödä leipää, jos se kerran uppoaa paremmin?