Teoreettinen kysymys
Jos olisin saanut 2 v sitten silloiselta poikaystävältäni klamydian ja se olisi ollut sekä minulla että hänellä oireeton, olisiko mahdollista, että se olisi ollut myös oireeton niillä kolmella miehellä, joihin olen voinut sen sittemmin tartuttaa, sekä heidän petikumppaneillaan?
Eli kukaan noin kuudesta mahdollisesta meidän jälkeemme kauttani taudin saaneesta ei olisi mitenkään oirehtinut?
Olen siis menossa testeihin, koska mahdollinen tartunta parin vuoden takaa paljastui nyt, mutta mietityttää vain tämä..että luulisi taudin pompahtaneen esille jo aiemmin.
Tämä olkoon kaikille opetukseksi: käyttäkää sitä kortsua!
Kommentit (5)
Eiköhän helpompi oo kuitenkin käyttää sitä kortsua.
t. ap
klamydiahan voi olla oireeton. Joten ihan hyvin voi olla, että se olisi oireeton myös noilla muilla kumppaneillasi sekä heidän kumppaneillaan. Tietysti aika jännä, jos kukaan ei saa MITÄÄN oireita, mutta täysin mahdollista.
Täysin mahdollista on myös se, että et ole tartuttanut sitä eteenpäin, vaikka olisitkin saanut tartunnan. Se on vähän kuin flunssa: kaikki riskit on olemassa, että se tarttuu, kun on flunssaisen seurassa, mutta ei silti välttämättä tartu. Paljon on tekoa myös tuurilla, elimistön omalla immuunisysteemillä yms.
Opetukseesi yhdyn kuitenkin: käytetään kumia irtosuhteissa. :)
että ei voisi odottaa paria päivää testejä. Kortsut on perseestä. Pikkujoulupanot kännissä on perseestä. Jos muija antaa pillua ilman kortsua se takuuvarmin turn off...
Klamydia on pääsääntöisesti oireeton vain naisilla. Miehet huomaavat sen varsin helposti. Jos ei huolestu oireista, on jo aika tyhmä.
Käykää testeissä ennenkuin nussitte. Eka kerta on paljon mukavampi paljaalla.