Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko vauvalla ja taaperolla käyttää samaa pyllypyyhettä?

Vierailija
13.09.2011 |

Kyseessä harso joka pestään joka toinen päivä mutta silti tuntuisi jotenkin oudolta. Lapsena muistan minulle ja siskolleni olleen vain yksi yhteinen pyyhe eikä siinä ollut mitään kummallista. Miten muilla?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytän ihan omia pyyhkeitä lapsilla..eihän me miehenkään kanssa samoja käytetä..

Vierailija
2/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käteen sattuu. Eikös kaikki ole suihkussa käytyään puhtaita? Mitä väliä se on kenen pyyhe? Ja parin käytön jälkeen pyyhe menee kuitenkin pesuun.

Vai onko tää taas se peppupyyhekeskustelu? Jossa kaikilla on eri pyyhkeet eri ruumiinosille..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yh, jos sattuis olemaan vaikka kihomatoja. Ulosteperäisiä bakteerejakin pyyhkeessä varmasti on.

Vierailija
4/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pesu koskaan kaikkia bakteereja vie.

Vierailija
5/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kuullutkaan peppupyyhekeskustelusta mutta todellakin meillä on pyllypyyhe lapselle erikseen ja sitten kylpypyyhe suihkun jälkeen. Mielestäni pyllyn ja naaman pyyhkiminen samaan pyyhkeeseen ei kuulosta houkuttelevalta ja pyllypyyhettä käytetään kakkapesujen jälkeen, kylpypyyhettä käsien pyyhintään ja suihkun jälkeen. Mutta kyse oli nyt siis kahden lapsen pyllypyyhkeestä. En ainakaan ikinä käyttäisi lapselle pyyhettä jolla aikuinen on pyyhkinyt pyllynsä mutta onko se jotenkin eri asia kun on kyse kahdesta terveestä lapsesta?

Vierailija
6/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitte pesun jälkeen käy tietenkin, mutta ei käytetä samaa useammalla. En minäkään käytä kuin vain itse käyttämääni pyyhettä.

Vierailija
7/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan pyyhkis toisen pyyhkeeseen

Vierailija
8/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut alstenhoitajana perhessä jossa WC:ssä roikkui yksi pyyhe ja siihen pyyhkivät kätensä ja kasvonsa vanhemmat ja taapero. Mutta myös taaperon pylly pyyhittiin samaan pyyhkeeseen. Hyi! Ekan kerran kun kysyin pyllypyyhettä vastattin että alaosa on pepulle ja yläosa muille. Tein pari lastenvanhti keikkaa tuossa perheessä ja kädet pestyäni pyyhin ne vessapaperiin.

Vierailija
9/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vessassa on kyllä aikuisille omat pyyhkeet (vieläpä monia erilaisia eri tarkoituksiin!) ja lapsillekin muuten omat mutta tuo pienten lasten pyllypyyhe mietityttää että voisiko se olla yhteinen kun pestyä pyllyä sillä vain pyyhitään tai kuivataan eikä mitään muuta. Hmm... Lähinnä kiinnostaisi ihan oikeat tiedot hygieenisyydestä että voiko toiselta tarttua jotain toiselle jos ei mitään erityistä kuitenkaan ole?

Vierailija
10/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on laittaa omat pyllypyyhkeet lapsille jos on jo vessa täynnä pyyhkeitä eri tarkoituksiin, ei kai se nyt enää siitä yhdestä lisäpyyhkeestä ole kiinni

Vierailija
11/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tarttuu joka tapauksessa saman perheen leikki-ikäisiin lapsiin,käsien ym välityksellä. Samaa pyyhettä voi mun mielestä hyvin käyttää,kunhan ei kasvoja pyyhi peppupyyhkeeseen. Eri asia on jos perheessä on vatsatautia tai muuta liikkeellä. Ihmeellistä hygienia vouhotusta nykyään. Mulla on ainakin periaate,että meidän perheessä on meidän pöpöt,ulkopuoliset pyyhkikööt eri pyyhkeisiin,mutta omalla väellä ei niin nokonuukaa.

Vierailija
12/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kylpypyyhkeet, Lapsille voi olla yhteinen käsipyyhe ja aikuisille yhtein en.

Vierailija
13/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis tosiaankaan käyttäisi samaa peppupyyhettä vauvalla ja taaperolla. Lisäksi pesen pyyhkeet säännöllisesti, vaikka ne eivät näyttäisikään kauhean likaisilta.

Vierailija
14/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaankin siinä että pitäisi ensiksikin ostaa uusia eri värisiä jotta erottuvat toisistaan ja kun pienessä vessassa roikkuu jo 13 eri pyyhettä ja muuta vielä lisäksi niin ihan käytännön syistä olisi helpompaa. Nämä kun kuitenkin roikkuisivat samalla tangolla niin ehkäpä nuo peräsuolen bakteerit eri pyyhkeissä olisivat kosketuksissa kuitenkin toisiinsa? Kuulostaapa kamalalta muuten... :)

Vierailija
15/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen kuivannut lasteni takapuolet vähän mihin sattuu. Käsipyyhe on erikseen, pylly kuivataan johonkin pyyhkeeseen. Elossa nuo lapset ovat. Pyyhkeet pestään kyllä aika tiheään.

Vierailija
16/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt meillä lasten (ja aikuisten) peput kuivataan pesun jälkeen pieniin pyyhelappuihin, jotka laitetaan suoraan pyykkiin.

Ompelin parista vanhasta risasta pyyhkeestä n. 10 cm x 10 cm lappusia, jotka on vessassa allaskaapissa piilossa. Sieltä käytön jälkeen pyykkikoriin.

Vierailija
17/17 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimetty pyyhkeiden paikat kylteillä ja/tai käytetään pyyhenipistintä, jossa on esim. oma nimi.

Kylpypyyhkeet ovat kylpyhuoneessa, eikä siellä ole/tarvita käsipyyhkeitä. Pienemmät pyyhkeet ovat sitten vessoissa: lasten vessassa lasten käsipyyhkeet ja peppupyyhkeet sekä aikuisten vessassa vanhempien käsipyyhkeet ja vieraitten käsipyyhkeet. Täten pyyhkeitä ei tule kovin montaa kylpyhuonetta/vessaa kohti.

olisi varmaankin siinä että pitäisi ensiksikin ostaa uusia eri värisiä jotta erottuvat toisistaan ja kun pienessä vessassa roikkuu jo 13 eri pyyhettä ja muuta vielä lisäksi niin ihan käytännön syistä olisi helpompaa. Nämä kun kuitenkin roikkuisivat samalla tangolla niin ehkäpä nuo peräsuolen bakteerit eri pyyhkeissä olisivat kosketuksissa kuitenkin toisiinsa? Kuulostaapa kamalalta muuten... :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän