Auttakaa! Miksi lapsi hakkaa päätään?
Tätä jatkunut jo vuoden! Nyt lapsi melkein 2-vee ja tosiaan hakannut päätään lattiaan/seinään/milloin mihinkin useasti ja kovaa!.
Tuntuu ettei kestä pettymyksiä yhtään, tai jos ei saa tahtoaan läpi, silloin tekee näin.. Voiko olla vaan "ohimenevä vaihe", kun kestänyt jo yli vuoden??
Kiitos!
Kommentit (24)
Mun vanhemmat ei varmaan edes tienneet kun hakkasin päätä sängyssä. En edes muista ikää. En ole kasvanut nk ydinperheessä. Oli vanhemmat mutta oli muitakin aikuisia, iso talo.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2014 klo 23:27"]
Mun vanhemmat ei varmaan edes tienneet kun hakkasin päätä sängyssä. En edes muista ikää. En ole kasvanut nk ydinperheessä. Oli vanhemmat mutta oli muitakin aikuisia, iso talo.
[/quote] ihminen on tullut, puhelias nykyään eikä ole masennuksia.
Tiedän tapauksia. Helpottaa, kun lapsi oppii muitakin tapoja käsitellä pettymyksiä.
Joko on sitä huomionhakemista, tai turhaurumisen purkua, mutta hyväksyä ei mun mielestä kannata. Rajaa tarvitaan niiden tunteidenkin purkuun. Voihan tuo olla vaan uhmiksen kiukkua, ja yritystä kalastella niitä rajoja. Eli ehdoton kielto tuommoiselle. Lapset on outoja, mutta eiköhän tuokin vaihe ohi mene.