kokemuksia ehkäisykapselista?
etenkin jos ennestään akneen taipuvainen iho, mutta myös muita kokemuksia. Kiitos!
Kommentit (4)
kiitos edelliselle. Onko kukinta lisääntynyt tai vähentynyt puolessa vuodessa?
Ollut nyt vajaan vuoden. ei valittamista. Mulla on myös huono iho, mutta en ole huomannut kapselin vaikuttavan siihen mitenkään. ihan yhtä huonossa kunnossa on kuin ennenkin, mutta ei ole siis pahentanut asiaa ;)
Menkat katosi heti asennuksen jälkeen, enää tulee pelkkää tiputtelua kerran kuukaudessa, jos sitäkään. En ole huomannut mitään sivuvaikutuksia. Jos samalla tavalla jatkuu niin voin pitää tätä vaikka loppuelämäni.
kiitos edelliselle. Onko kukinta lisääntynyt tai vähentynyt puolessa vuodessa?
Lisääntynyt.
Ei mulla ennen mikään akneiho ollutkaan: finneja silloin tällöin ja mustapäitä nenänpielissä. Mutta kapseleiden laiton jälkeen finnejä alkoi tulla myös leukaan ja otsaan ja nenä on täynnä mustapäitä kuten teininä oli.
Iho kukkii kuin teininä, juu. Menkat ovat tosi epäsäännölliset: ekat tulivat ajallaan, sitten oli tiputtelua pari kuukautta ja sen jälkeen on ollut tiputtelua pari päivää suunnilleen kerran kuussa. Ehkä hieman lihoinkin aluksi (siis jos se nyt kapseleista johtui...).
Mutta: on ihanan huoleton ehkäisy! Ei mitään kapistuksia kohdussa, eikä kapseleiden laittokaan sattunut. Vähän oli käsivarsi arka pari päivää ja aluksi kohtaa hieman kutitti.
Summa summarum: ei mikään mahtava ehkäisymuoto, mutta paras kuitenkin, mitä olen kokeillut ;) Huolettomampi ja mukavampi kuin pillerit tai kondomi.