"Hiekanjyvän näköiset" pisteet täitä?
Koulussa on todettu täitä ja nyt täällä tutkin meidän siilitukan päätä ja siellä ei näy mitään valkoisia munia eikä mitään liikkuvaa eliötä, mutta sellaisia pieniä, lähinnä kuin nuppineulan terävänpään kokoisia mustia pisteitä. Ovatko ne täitä? Munia, eläviä vai jo verta imeneit? Ovat siis paljon pienempiä kuin netistä katsomani ryynimäiset munat ja mustia.
Kommentit (15)
todennäköisesti kampaamalla täikammalla saat kiinni myös aikuisia.
saivareet eli täin munat on valkoisia, ei mustia.
Ja aikuiset täit on reilusti tuota isompia.
Mustat hiekanjyvät on hiekkaa. Se lähtee tavallisessa pesussa...
no ei ole saivareet eli täin munat on valkoisia, ei mustia.
eka havainto meillä on ainakin ollu just noi mustat "hiekanjyvät"
saivareet eli täin munat on valkoisia, ei mustia.
Ihan työnkin puolesta olen nähnyt (päiväkodissa) ja ne munat kiinnittyvät hiukseen n. 0.5cm korkeudelle päänahasta, tyypillisesti korvien päällä ja niskassa. Jos laitat värillistä paperia vasten, niin valkoiselta näyttävät.
Minä kyllä sanoisin kuvauksen perusteella, että hiekkaa siellä päänahassa vaan on...
Näin sanoi yksi tuttu kampaaja, joka on töissään moisiin törmännyt. Yök...
Nähty on Ihan työnkin puolesta olen nähnyt (päiväkodissa) ja ne munat kiinnittyvät hiukseen n. 0.5cm korkeudelle päänahasta, tyypillisesti korvien päällä ja niskassa. Jos laitat värillistä paperia vasten, niin valkoiselta näyttävät.
Minä kyllä sanoisin kuvauksen perusteella, että hiekkaa siellä päänahassa vaan on...
koska molemmilla ne täit on näyttäneet just tuollaisilta, kun eka havainto on tehty.
mutta täällä eräs viiden lapsen mamma, joka on myös syynännyt vainoharhaisena päänahkoja vuodesta toiseen ja ollut näkevinään myös mustia pisteitä.
Eivät ole olleet elukoita. Hiekkaa tai jotakin ihan muuta, mutta ei täitä. Jos epäilyttää, pyydä terkkaria katsomaan.
sellaisia mustia hiekanjyvän näköisiä pisteitä. Ja löytyi sitten isompiakin täitä ja munia, joten en tiedä tarkalleen, mitä ne mustat pisteet sitten oli.
liikkuuko se. Jos liikkuu, niin se on todennäköisesti täi. Yksi vaihtoehto on myös katsoa sitä pistettä suurennuslasilla. Onko se silloin edelleen piste vai muistuttaako netistä löytyvää täin kuvaa?
päänahassa oli todella sellaisia mustia hiekanjyvän näköisiä pisteitä. Ja löytyi sitten isompiakin täitä ja munia, joten en tiedä tarkalleen, mitä ne mustat pisteet sitten oli.
Ne ovat suurennuslasilla katsottuna samanlaisia kuin täit, mutta selvästi pienempiä.
pisteen on juurikin niitä täitä. Siitä ne kasvavat isoiksi.
Ne näyttää ihan hiekalta. Viikon päästä tuosta vaiheesta saa sitten ihan katsella pomppivia ötököitä. Siitä se eläintarha lähtee jos ei pese täikampaile:)
Terkuin
juuri 5x täihoidon tehneenä koko perheelle
pois rapsuttamalla? jos lähtee, niin tod. näk. ei täitä, mutta muuten kyllä kuullostaa täiltä.