Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni lapsi haluaa meille tullessaan ottaa kaverin

Vierailija
12.09.2011 |

mukaan siis joka toinen viikonloppu.

On nyt muutamana viikonloppuna ollut kaveri mukana mutta alan olla kyllä sitä mieltä, että voisi tulla ilman kaveria.

Asumme eri paikkakunnalla kuin tyttö äitinsä kanssa eli on erossa kavereistaan isäviikonloppuisin mutta minusta on kohtuutonta, että joka ikinen viikonloppu joku kaveri mukana.

Olisiko teille ok, että kotonanne olisi lapsenne kaveri aina joka toisen viikonlopun?

Lapsen äiti on sitä mieltä, että lapsen pitää saada ottaa kaveri mukaan.

Kertokaa mielipiteitä ja neuvoja, kuinka itse menettelisitte ko tilanteessa.

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äitipuolena ainakin keskustelisin isän kanssa,miten homma jatkossa järkätään. Kyllä lapsen tarvii osata olla ilman kavereitakin.

Ei meidänkään lapsilla ole kummankaan kotona lähipiirissä kavereita ja hyvin ovat pärjänneet

elämässä.

Itse voisin ajatella et joka toinen kerta teillä saa ottaa kaverin yhdeksi yöksi..

Niin ainakin itse ajattelisin ottaa nyt ventovierasta koko viikonlopuksi kun ei edes vanhempia tunne.

On se kivaa olla vaan perheen keskenkin ja tehä jotain mukavaa.

Vierailija
82/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökylässä. Sen lisäksi on koko ajan naapurien lapsia yökylässä tai leikkimässä ja toisen lapsen koulukavereita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sananvaltaa ja lasten ei tarvitse yökyläillä koko viikonloppua.

Mulla olisi pitkä tarina kerrottavana mieheni teinityttöjen tulemisista joka toinen viikonloppu, mutta koska kaikki on nykyään hyvin, en viitsi nyt vuodattaa koko tarinaa.

Mutta lyhyesti: meillä jouduttiin viheltämään totaalisesti peli poikki, kun teinitytsät äiteineen alkoivat määräämään kaikesta koskien isäviikonloppuja. Oli jo lähellä, että ne viikonloput olisi pitänyt hoitaa muulla tavalla ( isä tavata tyttöjä esim. elokuvissa tms. muualla kuin meidän kotona )

Mutta keskustelemalla päästiin kompromisseihin ja tytöt itse haluavat tulla meille säännöllisesti. Ja arvostan sitä todella, ovathan he minunkin mielestä meidän perhettä. Mutta päätösvalta meidän kotona on kuitenkin minulla ja miehelläni, ei teinitytöillä tai heidä äidillään. Piste.

Vierailija
84/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että tuo tyttö ei halua tulla isälleen ilman sitä kaveria, jos äiti kerran vaatii kaveria matkaan. Voisko olla niin ettei tämä äiti ole kehdannut asiaa sanoa suoraan tytön isälle?

Jossain iässä ne kaverit ovat todella tärkeitä ja jokatoinen viikonloppu ilman kavereita voi varsinkin tyttöporukassa pudottaa yhden pois joukosta. Viikonloppuisin kun juuri tapahtuu kaikki hauska: yökyläilyt yms.

Ei sinun ole pakko kotiisi ottaa vierasta lasta, sehän on selvä asia! Mutta siinä voi pidemmän päälle käydä niin ettei tyttö halua tulla enään...Minusta jokatoinen viikonloppu on kuitenkin erittäin harvoin, joten antaisin asian olla jos näin saadaan tyttö pysymään onnellisena.

Vierailija
85/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10+ lapsille kaverit ovat tärkeitä, siksi tuo ap:n ehdotus että kaveri olisi mukana esim pe-illasta la-iltapäivään kuulostaa ihan järkevältä.

Vierailija
86/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äiti ja minä en ole lasta adoptoinut (ja näin ei tule ikänään tapahtumaan), en ole hänelle mikään äitipuoli.

Vierailija
87/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan ainoa paikka, missä asiallisesta kysymyksestä saadaan väännettyä mitä ihmeellisimpiä ajatuksia ja johtopäätöksiä. Ensimmäisen sivun jälkeen tuli jo epätodellinen olo :) Ja en oo täällä ihan ensimmäistä kertaa, että onhan näitä nähty.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että talo elää tavallaan, ei siihen exät sanele sääntöjä.

Vierailija
88/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti on sitä mieltä, että lapsen pitää saada ottaa kaveri mukaan.

Sillähän ei ole MITÄÄN sanomista siihen, kuka teille tulee kylään ja kuka ei.

Vierailija
89/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopuksi vieraaseen kotiin ja eri paikkakunnalle vielä?!

Ööö... No koska se ei ole vieras koti, vaan lapsen isä on ihan yhtä lailla lapsen vanhempi kuin lapsen äiti?

Mutta eikös tässä tarkoitettu sitä kaverilsta? Onhan silläkin vanhemmat, jotka siis päästää sen joka toinen vkl reissuun kaverin isäviikonlopulle.

Vierailija
90/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä kotonakaan saa olla kavereita koko ajan.

Vierailija
91/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypilliseen AV-tyyliin tämäkin asia on monen kommentoijan vastauksessa käännetty ap:n syyksi.

Eihän ko. lapsen äidillä ole MITÄÄN sananvaltaan siihen, kuka pitäisi ap:n kotiin ottaa kylään ja kuka ei.

Sitä paitsi, eihän tuollaisessa ole lapsen isän kannalta mitään järkeä, että aina kun oma tytär tulee sen luokse, sillä on kaveri mukana. Ja muutenkin, joka toinen viikonloppu koko viikonlopun kaveri yökylässä on vähän liikaa.

Vierailija
92/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäisin jutella rauhallisesti lapselle..että oot meille tärkeä ja ois joskus kiva ihan kaksin tehdä sinun kanssa juttuja=)Voitaisiin vaika leipoa tai käydä uimassa yms..mitä lapsi tykkää tehdä=)Ja kaveri voisi joskus tietysti tula mukaan mutta ei aina.

Vierailija
93/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistan itse, että vaikka isän luo oli kiva mennä niin usein oli kyllä tylsää kun kaverit jäi kotipuoleen. Ei sillä, saahan joskus kestää tylsyyttäkin, mutta yli 10-vuotiaan elämä kuitenkin pyörii jo aika paljon kaverien ympärillä. Eli on ymmärrettävää, että haluaa kaverin mukaan. Tässä on hyvänä puolena se, että tuette lapsen kaverisuhteita jos annatte kaverin tulla. Mutta ei aina tarvitse päästää toki.

Vierailija
94/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin joskus, mutta harvoin.

Vierailija
95/95 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän yläasteikäisellä tytöllä on joka viikonloppu kaveri tai hän on kaverilla. ja mummolassa on usein kaveri jne.

sitten ne hihittelee niitä omiaan ja heillä on kivaa ja harrastavat yhdessä.