Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päiväkodin negatiivinen palaute lapsesta

Vierailija
12.09.2011 |

Nyt on pakko purkaa ajatuksia ja saada näkökantoja muilta!

Olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle 1,5 kk sitten ja reilu 4 vuotias poikamme siirtyi siis uuteen päiväkotiin täällä. Päivähoidossa hän on ollut 3 vuotiaasta ja viihtynyt ensimmäisessäkin päiväkodissaan hyvin. Hän on hyvin sosiaalinen, rohkea, itsepäinen ja tyypillinen nelivuotias poika jolla on vauhtia ja ideoita runsaasti! Hänellä on lyhyt pinna ja räjähtelyä tapahtuu melkoisesti, joista tosin aina on jäähyllä ja puhumalla selvitty.

Meillä on käytössä tarrakalenteri, johon kilttinä päivänä saa ison tarran, tuhmana ei ja pikkutarran saa kun asia on puhumalla selvitetty ja hän itse tietää jos on tehnyt jotain väärin.

Edellisessä päiväkodissa hän istui toki jäähytuolissa useastikin viikossa, mutta aina päiväkodintädin kanssa yhdessä puhumalla asia käsiteltiin ja hänestä pidettiin kovasti. Vasukeskusteluissa hän sai paljon plussaa vaikkakin myös hänen äkkipikaisuudestaankin puhuttiin.

Nyt uudessa päiväkodissa on alkanut hyvin. Neljästä tädistä 1 ylistää poikaa ja poika pitää hänestä paljon, 2 muuta mukavaa tätiä, kuten tämä super-mukavakin, kertovat aina hakiessa jos on ollut jotain taistelua, kiusaamista tai muuta ja asiat puhutaan ystävällisissä merkeissä läpi. Mutta tämä yksi... hän saapuu aina kun minä haen poikaa jo ovella haukkuma-lista käsissään, naama nyrpeänä ja kertoo miten poikani ei istu koko ruokailua hiljaa, miten hän kiukuttelee pukiessa, raivoaa herätessä ja miten hän on todella ongelmallinen lapsi. Milloinkaan hän ei sano mitään positiivista lapsestani! Miehelleni sensijaan hän sanoo aina vain ¨on ollut vähän kiukuttelua¨ eikä muuta, minä sensijaan olin juuri tänäänkin 30 min kuuntelemassa miten kamala lapsi minulla on ja tänään hän ehdotti että hän voisi pitää meille keskusteluhetken ja sopisimme mistä haemme apua kotiinkin hänen hoitoonsa! Aika kummallista kun ennen tätä puhuin ulkona toisen tädin kanssa joka kertoi että ehdottomasti tarrapäivä vaikka yksi jäähy oli tullut pukemisen aikana hosumisesta!

Juttelin pojan kanssa ja hän myöntää välillä kyllä riehuvansa mutta sanoo myös että tämä yksi täti ei pidä hänestä. Kun kysyin miksi, hän sanoi tämän vain huutavan aina hänelle. Ketä nyt siis uskon?! Tiedän että poika on vauhdikas ja tulinen, mutta näen hänestä jo päiväkodista lähteissä ettei hänen ja tuon tädin kemiat kohtaa. (muille hän sanoo heipat silmiin katsoen, viikonloppun tullessa osa saa jopa halauksen, mutta tätä tätiä hän ei katso silmiin, vaan mutisee vain heipat... Väitä että osaan kyllä lukea lapsestani jos hänen on ikävä olla jonkun kanssa. MITÄ TEEN!?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitoitettu haastavasti käyttäytyviä lapsia varten.

Mitä keinoja sinä ehdotat, jos tavallinen puhe ei lapselle tehoa?

Vierailija
22/25 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samanlaista palautetta saatiin päiväkodissa. (Oli ollut kolmevuotiaaksi perhepäivähoitajalla ja päiväkoti ylipäänsä uusi juttu.) Eli jos lapsi ei mene muurahaisena muiden perässä, vaan on vähänkin omaa tahtoa ja sanoo vastahankaan, niin on vaikea lapsi. Onhan se kauhea, että häntä varten joutuu keksimään jotain niksiä tai tekemään töitä.

Mua ois huvittanut, jos ei ois itkettänyt vanhan lastenhoitajan toteamus, että heiltä loppuu keinot, kun eivät saa poikaa rauhoittumaan päiväunille. LOPPUU KEINOT? Hehän ovat ammattilaisia! Tai pitäisi olla...

Mutta mekin saimme kahdelta lastenhoitajalta negapalautetta lähes joka päivä. Tai negatiiviset kerrottiin aina eka. Lto oli vähän hillitympi tässä.

Muuton myötä lapsi vaihtoi päiväkotia, jossa on ihanan tuntuiset hoitajat. Sanovat toki haastavistakin jutuista, mutta henki ei ole yhtä negatiivinen kuin ed. päiväkodissa.

on normaaleista lapsista.

Mutta se sun sekopää Nico-Petterisi vaatisikin ehkä erityislastantarhanopea ja tukitoimia.

Kyllä säälittää tuollaiset perheet joissa ei voida myöntää, että omassa lapsessa voi olla jotain "vikaa". Tämän "eihän nyt meidän lapset" -asenteen hedelmiä sitten kerätään viim. kymmenen vuoden kuluttua. Ja sitten ei ole enää kellään kivaa.

ja samanlaista palautetta saatiin päiväkodissa. (Oli ollut kolmevuotiaaksi perhepäivähoitajalla ja päiväkoti ylipäänsä uusi juttu.) Eli jos lapsi ei mene muurahaisena muiden perässä, vaan on vähänkin omaa tahtoa ja sanoo vastahankaan, niin on vaikea lapsi. Onhan se kauhea, että häntä varten joutuu keksimään jotain niksiä tai tekemään töitä.

Mua ois huvittanut, jos ei ois itkettänyt vanhan lastenhoitajan toteamus, että heiltä loppuu keinot, kun eivät saa poikaa rauhoittumaan päiväunille. LOPPUU KEINOT? Hehän ovat ammattilaisia! Tai pitäisi olla...

Mutta mekin saimme kahdelta lastenhoitajalta negapalautetta lähes joka päivä. Tai negatiiviset kerrottiin aina eka. Lto oli vähän hillitympi tässä.

Muuton myötä lapsi vaihtoi päiväkotia, jossa on ihanan tuntuiset hoitajat. Sanovat toki haastavistakin jutuista, mutta henki ei ole yhtä negatiivinen kuin ed. päiväkodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aivan normaali lasten kasvatustapa eikä todellakaan mikään haasteellisen ja ongelmaisen lapsen merkki. Joku sanoi, että jotain on vialla, jos lapsen kanssa ei selviä puhumalla. Ap:han sanoi, että lapsen kanssa kotona jutellaan asiat selviksi. Jäähy on lapselle keino saada aikaa rauhoittua.

Vierailija
24/25 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen päiväkodissa töissä ja meillä ne vilkkaimmatkaan 4-vuotiaat eivät istu päivittäin jäähyllä. Ja voin sanoa, että meidän ryhmässä on useampi vauhdikas lapsi.

Läheskään kaikki lapset eivät koskaan istu jäähyllä meidän ryhmässä... moni osaa hillitä itseään, kun varoitan... ja varoitus voi olla jopa pelkästä katseesta ymmärtäminen et nyt on jo syytä lopettaa.

Sinuna oikeasti miettisin, että miten lapsellasi oikeasti sujuu.

Meillä jäähylle pääsee suoraan toisen vahingoittamisesta ja ns. pienemmissä asioissa varoituksen jälkeen, jos sama jatkuu.

Mut ole iloinen, et henkilökunta on sulle rehellisiä :) Ehkä pahempaa olisi jokapäiväinen palaute, et ei mitään ihmeellistä, vaikka lapsi olisikin istunut viisi kertaa päivällä jäähyllä.

Vierailija
25/25 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyky-yhteiskunta lakeineen on mennyt siihen, etä kirjanoppineet ovat töissä, ei kokemusta omaavat ja tilat ja henkilökunta mitoitus ovat puutteelliset, eli kun yksi taik kaksi vilkkaampaa taikka taidottomampaa lasta löytyy ryhmästä, niin kun taidot ja into ei riitä niin ollaan kutsumassa aina ulkopuolista apua, joka turhaan lisää kuormitusta siellä saralla joutavien hössötysten vuoksi, puuttukaa tähän.