Viikko Yasminea takana, olen itsarifiiliksissä
Ahdistaa, masentaa, valvoin lähes koko yön. Toki stressiä on, mutta olen kuin pakokauhun vallassa. Eiköhän hormonaalinen ehkäisy enää vain sovi minulle, vai olenkohan masentunut?
Kommentit (10)
että hormonaalinen ehkäisy ei sovi sulle, MUTTA suurella osalla ekat viikot on vähän hankalia, eikä sit sen jälkeen mitään. Rehellisyyden nimessä pillereiden aloittaminen osuu muutenkin elämänvaiheisiin, jossa on tunnetasolla isompia juttuja mietittävänä; seurustelun vakiintuminen, vauvan syntyminen tai sen asian käsittely, että lapset on tehty tai niitä ei koskaan tulla tekemäänkään jne. Joten pillereitä on ehkä helppo syyttää, vaikka todellinen syy on se, että pillereiden aloituksen aikana nainen antaa itselleen luvan olla vähän herkempänä ja noi asiat nousee sitten pintaan.
lopeta keksimästä syitä sun ITSESÄÄLILLE. Syy on peilissä, ei pillereissä, hihhuli.
Siis ei mitenkään radikaalisti, mutta semmonen tasainen jatkuva mega*tutus ja kaikki ihmiset otti kupoliin. Ahdistunu en ollu, mut olis tarttenu koko maapallon pinnan ihan omaks ja itelle niin ei olis päässy muut ihmiset ärsyttämään. Eli mun mittapuussa oli voimakas esivuvaikutus ja siksi jätin ne.
oireita Cerazzette pillereistä. Liekö sama vaikuttava aine?
En tosin ollut itsari fiiliksissä vaan ennemminkin massamurhaajafiiliksissä.
MiniPill on toiminut, se on harvinainen nykyään, mutta toimii.
Viimeeksi olen syönyt niitä parisen vuotta sitten, silloin ei muistaakseni tullut mitään sivuvaikutuksia. Tässä välissä söin Cerazzetteja, eivät sopineet ollenkaan.. Onpa vaan kiva jos Yasminit eivät nyt sitten sovikaan, kun joskus oikean pillerimerkin löytyminen on aikamoista kokeilu-erehdys temppuilua.
ja kokeilette toisia pillereitä joissa hormooneja vähemmän.
Mitä vähemmän pillereissä hormooneja niin sitä tarkempaa on ottaa e aina oikeaan aikaan.
Minipillereissä on juurikin vähäinen käyttäjä määrä koska niissä hormooneja vähän ja raskausmahdollisuus nousee jos unohtelee ottamaan oikeaan aikaan.
Vaihtoehtona voi olla ehkäsylaastari tai ehkäsykapselikin?
Mutta nyt kumi käyttöön, pois huonot pillerit ja varaat heti uuden ajan lääkärille.
Minulle aikanaan sopi vasta kolmas e-pilleri. Lääkäri sanoi että jos nämä ei sovi niin seuraava on minipilleri.
fiilis Nuvaring ehkäisyrenkaasta.Oli ihan kauhea kokemus, meinasi pää räjähtää. Tuntui, että ihan oikeasti saatan kohta pimahtaa, oli pakko ottaa viikon jälkeen rengas pois, ja olo parani parissa päivässä..Hyi hitto, se oli ihan kauhea kokemus.
Ei sillä, että ei minulle sopinut myöskään Yasminellet, eikä Cerazettekään. Joskus söin myös Merciloneja, mutta eipä ollut paras mahdollinen mieliala silloinkaan.
Ei kiitos hormonaalista ehkäisyä minulle.
Ja söin niitä noin viisi vuotta ennen synnytystä. Olisiko tässä nyt vain tämä alkuvaihe, että elimistö totuttelee siihen, että hormonia tulee tasaisesti. Niin ja alan olla aika hukassa näitten hormonieni kanssa, sain nämä pillerit nimittäin PMS-oireisiin. Vaihtoehtona oli SSRI-lääke, vai mikä se on mut vähän iso kynnys mulla on alkaa käyttää masennuslääkettä.
kun alotin, oisinko ollu 2 ekaa kk ihan pimee koko akka. Ihan siis järkky mielialan heilahtelu. Itkin, nauroin, raivosin, ahdistuin...
Se oli aika jännittävää se.
Eikä tosiaan johtunu mistään elämäntilanteesta niinku joku täällä lässytti. Mun elämässä oli hyvin vakaa tilanne, mitä nyt akne alko puskea takasin. Siksi siis hain diane novat.
Nyt ei mitään ongelmaa, käyttäny oon jo kaks vuotta. Eli ei aina välttämättä kannata vaihtaa heti jos vähän pimahtelee. Ei kai ny mikään ylimmäräinen hormoni oikeesti hyvää tee pääkopalle.
Itsekin syön samoja, en oikein tiedä sopivatko vai ei.
Onko sulla syytä miksi olla ahdistunut ja masentunut? Silloin on tod. näk.sitä.