Onko muita joiden ei ole ikinä tarvinnut laihduttaa?
Olen 31-vuotias ja alkaa jo ärsyttää, kun koko ajan töissä kysytään mikä on hoikkuuteni salaisuus. No, ehkä tämä on kohteliaisuus, mutta en jaksaisi aina vastata että ei mikään. En vaan liho.
Enkä varmasti voi olla ainoa? Onko muita jotka pysyy luonnostaan hoikkina eikä tarvitse ikinä olla laihdutuskuurilla?
Kommentit (8)
Olen 45-vuotias, painan 52 kg kuten koko aikuisikäni, raskauksia lukuunottamatta. Lihoisin varmaankin jos pystyisin syömään paljon enemmän, mutta en pysty. Se lienee hoikkuuteni salaisuus. Aktiivinen elämä ja hyvä ruoka, pienehköt annokset. En myöskään välitä ylimääräisistä välipaloista ja makeista herkuista.
Ärsyttää muuten tuo hoikkuuden salaisuuden kysely tai huomauttelu siitä että "sinä et varmaan syö mitään kun olet noin laiha". En minä kysele tukevilta työkavereiltani heidän ruokavaliostaan tai muutenkaan kommentoi heidän ulkonäköään.
Nuorena sitä kuuli paljonkin siitä, kuinka pitää olla jotain mistä ottaa kiinni, miehetkin tykkää. Ei tehnyt kivaa kuunnella kun ei itsellä paljon muotoja ollut. Joskus teki mieli sanoa että sulla niitä miehiä sitten varmasti riittää puristelemassa, missäs ne kaikki on? Enpä sanonut kuitenkaan, muilla kai on oikeus sanoa laihoille noin.
vastaan ihan reilusti terveelliset elämäntavat. Tai mistäs sitä tietää pysyisinkö luonnostaan hoikkana, jos eläisin huonommin, mutta en aio kokeilla. Ei siis ole ollu tarvetta laihduttaa, mutta olen aina liikkunut paljon ja syönyt terveellisesti.
En ole ikinä laihduttanut vaikka syön taatusti epäterveellisesti. Synnytyksiä 3 takana eikä kertaakaan jäänyt ainuttakaan kiloa kylkiin vaikka en harrasta liikuntaa säännöllisesti. Kyse kai ihan geeneistä, äidin puolelta kaikki (äidinäiti + kuvien perusteella hänenkin äitinsä) naiset ovat olleet pitkiä ja hoikkia, äidin siskot ja serkut. Omat mittani olivat 16-vuotiaana 174 cm/56 kg ja nyt 42-vuotiaana 174 cm/60 kg. Saman 60 kg olen painanut varmaan 20 vuotta.
nyt olen 25 v ja edelleen 45kg.. salaisuuteni on se, että en vaan syö paljon... ja vaikka söisinkin niin ei yli 50 kg menis... herkut ei kiinnosta, limuja en juo, sipsejä joskus syön, mäkissä käydään kerran/kaksi kuussa.. teen itse ruoat...
Eli hyvät geenit ja kiitos siitä :)
En liiku, kunto on kyllä huono, mutta kait vielä joskus innostun liikunnasta...
BMI ollut aina 19-20, paitsi raskauksien aikana, joita takana kuusi.
Olen aika perso karkeille, joita tulee syötyä päivittäin. Chipsejä, pullia ja leivoksia ei tule lainkaan syötyä, kun taas pizzaa ja piiraita aika usein.
Pakostakin tulee liikuttua, kun iso talo ja piha hoidettavana, koirat ja hevoset liikutettavana, näköjään niin tehokasta hyötyliikuntaa, että rasvat palaa tai sitten vaan hyvä aineenvaihdunta.
Mua alkaa myös vähän ärsyttää ihmisten ihmettelyt, voivottelut ja aina ne samat kommentit, -"miten sä olet pysynyt noin hoikkana, vaikka sulla kuusi pientä lasta?? Ihan kuin kaikkien suurperheellisten kuuluisi olla ylipainoisia!?
Koskaan en ole laihduttanut. Täytyy sanoa, että hyvät on geenitkin. Toisaalta ollaan kyllä tosi liikkuvaista ja urheilullistakin sukua.
Ja terveet elämäntavat olen oppinut jo lapsena.
Joskus muakin on ärsyttänyt noi kuittailut, mutta ei enää aikoihin.
T. kolmen lapsen äiti 44v/173cm/58kg)
laihduttanut en ole, lihotuskuurilla sitten senkin eestä...
En mä jaksa syödä niin paljon, että lihoamaan rupeisin. Ei vaan maha vedä.
Tai no joo. Kuukauden mäkkärikuurilla aikanaan sain painon nousemaan yli 50kg... Tosin palattuani takaisin normaaliruokaan, paino laski takaisin 48kiloon viikossa. Että se siitä. Tais vaan turvottaa...
41v, olen aina ollut hoikka. Vasta kolmekymppisenä pääsin painoindeksissä normaalipainon alarajoille.