Lasten komentamisesta
Olin koululla tilaisuudessa, jossa opettaja veti ekaluokkaa ja siellä oli myös vanhempia paikalla.
Opettaja joutui hieman vihaisella äänellä jämäkästi komentamaan lapsia, jotta sai heidät järjestykseen ja homman toimimaan.
Osa vanhemmista tuntui olevan järkyttyneitä siitä, että lapsille puhutaan käskevästi ja komennetaan ja äänen sävy voi tarvittaessa olla tiukka.
Itse olin tästä vanhempien reaktiosta vähän järkyttynyt. Onko niin, että nykyaikana ei uskalleta komentaa lapsia ja laittaa järjestykseen tarvittaessa vaikka vihaisella äänellä, jos muu ei auta? Ovatko vanhemmat todella sitä mieltä, että meidän kultamussukalle ei saa olla vihainen, vaikka se tekisi mitä tai olisi tekemättä jotain? Miten sitten ajatellaan, että koulussa homma toimisi? Ei ihme, että lapsia ei saada kuriin, jos opettaja koulussa on ensimmäinen, joka sen tekee.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (23)
Olen nepsylasten toiminnanohjaaja. On siis runsaasti kokemusta useammasta addis ja assista kerralla. Mutta sen liäksi mulla on tietoa, ja tässä tapauksessa ilmeisesti juuri se tekee eron.
t 19
Johan sen ap kertoi.
Taas rupeaa juttu muuttumaan av-mammojen mielen mukaan.